شاهکار نقاشی ۷۰۰ ساله در آشپزخانه یک زن فرانسوی یافت شد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰

شاهکار نقاشی ۷۰۰ ساله در آشپزخانه یک زن فرانسوی یافت شد!

رسانه‌های محلی فرانسه از پیدا شدن یک نقاشی کم‌یاب دوران رنسانس در آشپزخانه یک زن سالمند فرانسوی در شهری در شمال پاریس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از یورونیوز، نقاشی یافت شده، اثر یک استاد ایتالیایی به نام چیمابوئه است و قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی بازمی‌گردد.

این تابلو با عنوان «استهزای عیسی»، به عنوان بخشی از یک مجموعه در حوالی سال ۱۲۸۰ نقاشی شده و ارزش آن در حدود ۴.۴ تا ۶.۶ میلیون دلار تخمین زده شده است.

یک زن سالمند فرانسوی اهل شهر کومپین صاحب این اثر است. او که تصور می‌کرد این تابلوی کوچک با ابعاد ۲۵.۸ سانتی‌متر در ۲۰.۳ سانتی‌متر، تنها یک نقاشی مذهبی بی ارزش و قدیمی است، آن را در بالای یک اجاق نصب کرده بود. به توصیه یک نفر که در حراجی کار می‌کرد، این زن فرانسوی تصمیم گرفت آن را به متخصصان گالری تُرکَن در پاریس نشان دهد.

متخصصان آثار نقاشی و تاریخ هنر در گالری تُرکَن پس از بررسی اثر با نور مادون قرمز و تحلیل داده‌ها به این نتیجه رسیدند که این تابلوی کوچک، بدون شک اثری ارزشمند از چیمابوئه نقاش شهیر ایتالیایی است.

این تابلو به همراه ۷ تابلوی دیگر، بخشی از یک لوح بزرگ با موضوع مصائب و مصلوب شدن عیسی در حوالی سال ۱۲۸۰ نقاشی و بعدها از لوح اصلی جدا شده‌اند.

دو صحنه دیگر از همین مجموعه یعنی «بانوی پاکدامن و کودک با دو فرشته» و «شلاق زدن مسیح» به ترتیب در نشنال گالری لندن و فریک کالکشن نیویورک نگهداری می‌شوند.

این تابلو قرار است ماه آینده در فرانسه به حراج گذاشته شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است