انتشارات مرکز و دیبایه برای حمایت از کتابفروشی‌ها از حضور در نمایشگاه کتاب خودداری کردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۱
صبا خبر می‌دهد؛

انتشارات مرکز و دیبایه برای حمایت از کتابفروشی‌ها از حضور در نمایشگاه کتاب خودداری کردند

انتشارات مرکز و انتشارات دیبایه در آستای برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به منظور حمایت از کتابفروشی‌ها در این رویداد حاضر نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

در همین راستا ۲ انتشارات مرکز و دیبایه اعلام کردند که برای حمایت از کتابفروشی‌ها در نمایشگاه کتاب حضور نخواهند داشت.

نشر مرکز همچنین طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که در دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تخفیف ویژه‌ای برای موسسات پخش کتاب و کتابفروشی‌ها درنظر خواهد گرفت.

این بحث همواره وجود داشته است که برگزاری نمایشگاه کتاب جریان پویایی در صنعت نشر کشور ایجاد می‌کند و با ارائه تخفیف و ترغیب مخاطبان به کتابفروشی نقش به‌سزایی در تروبج فرهنگ کتابخوانی، دسترسی به کتاب و آشنایی با تازه‌های نشر ایفا می‌کند. ازطرفی گفته می شود، برگزاری یک نمایشگاه کتاب با حمایت دولت به نوعی رقیب بخش خصوصی و کتابفروشی‌ها و مراکز پخش به حساب می‌آید و باعث می شود تا چند ماه پس از برگزاری نمایشگاه کتاب نیاز مخاطبان به محصولات فرهنگس اغنا باشد و ناشران نیز کتاب جدیدی منتشر نمی‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث زیان کتابفروشی‌ها شود. همچنین تزریق مقدار زیادی نقدینگی به ناشران از دیگر نقدها به برگزاری نمایشگاه کتاب است که به گفته کارشناسان این حوزه، می‌تواند در روند طبیعی صنعت نشر کشور اختلال ایجاد کند.

نمایشگاه کتاب امسال پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال به شکل حضوری و مجازی در سایت خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است