جابر رمضان «مخاطب» را به تماشاخانه ایرانشهر می‌برد

به گزارش صبا به نقل از مشاور رسانه‌ای این نمایش، نمایش «مخاطب» به نویسند‌گی جابر رمضان و کیوان سررشته و کارگردانی جابر رمضان از اواخر اردیبهشت ماه در سالن استاد سمندریان ایرانشهر ‌روی صحنه می‌رود.

«مخاطب» اقتباسی از نمایش‌نامه «مولف» نوشته‌ تیم‌کراوچ نمایشنامه‌نویس انگلیسی است که این روزها با کارگردانی جابر رمضان در حال تمرین و آماده‌سازی است تا بعد از بازبینی و دریافت مجوزهای لازم روی صحنه رود.

نمایش«مخاطب» همان‌گونه که از نامش برمی‌آید، اثری است که در بین مخاطبان اتفاق ‌می‌افتد و تماشاگران در اجرای آن دخیل هستند.

مخاطبان تئاتر ایران، «تیم‌کراوچ»، نمایش‌نامه‌‌نویس‌ نوگرای انگلیسی را از ده سال پیش و با اجرای نمایش «دیوار چهارم» امیررضا کوهستانی به یاد دارند که سال ۹۱ در موسسه فرهنگی اکو اجرا شد و اقتباسی از نمایش «انگلستان» این نمایش‌نامه‌نویس بود.

سال‌گذشته برای اولین بار چهار نمایشنامه از این نویسنده در قالب یک کتاب با ترجمه کیوان ‌سررشته و سپیده فلاح‌فر از سوی انتشارات «نوروز هنر» منتشر شد.

جابر رمضان سال ۹۸ و پیش از شروع اپیدمی کرونا، نمایش «صدای آهسته‌ی برف» را در سالن تئاتر مستقل تهران برای بار دوم روی صحنه برد که با استقبال مخاطبان رو به رو و به مدت ۷۰ شب اجرا شد.

نمایش‌های او به غیر از ایران در کشورهای مختلفی از‌جمله لهستان، ایتالیا، صربستان، مالزی، روی صحنه رفته‌اند و جوایز مختلف بین‌المللی را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/