یک گام تا رفع توقیف نمایش «آنسوی آینه»/ گروهِ دوم بازبینی وارد عمل شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۱
علی سرابی خبر داد:

یک گام تا رفع توقیف نمایش «آنسوی آینه»/ گروهِ دوم بازبینی وارد عمل شد

کارگردان نمایش «آنسوی آینه» با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از توافق با اداره کل هنرهای نمایشی برای حضور گروه بازبینی دوم و اجرا پس از تایید دوباره خبر داد.

به گزارش خبرنگار صبا، پی‌رو حذف برگه فروش بلیت نمایش «آنسوی آینه» به دستور شورای نظارت و ارزشیابی و جلوگیری از اجرای گروه در روز دوشنبه (۵ اردیبهشت)، علی سرابی نیمه‌شبِ گذشته ۵ اردیبهشت ماه خبر داد که طی تعامل صورت گرفته بین گروه و اداره کل هنرهای نمایشی، این نمایش پس از بازبینی دوباره و رفع موارد تازه به اجرا ادامه می‌دهد.

بازیگر و کارگردان نمایش «آنسوی آینه» در صفحه شخصی خود نوشت: «درود عزیزان و تماشاگران محترم. متاسفانه نمایش «آنسوی آینه» از روز پنجم اردیبهشت روی صحنه نرفت. با تعامل بوجود آمده با مرکز هنرهای نمایشی، فردا سه‌شنبه (ششم اردیبهشت) ساعت ۱۵ بازبینی مجدد نمایش انجام خواهد شد. در صورت تایید گروه بازبینی دوم، امیدواریم که اجرای نمایش سه‌شنبه شب از سر گرفته شود. از سهم خود در این اتفاق تلخ از شما عذرخواه‌ام.»

لازم به اشاره است که لغو بلیت فروشی نمایش بدون اعلام قبلی به مخاطبان اعمال شد و برای نخستین‌بار ظرف سال‌های اخیر، این عمل با حذف کامل برگه در سامانه صورت پذیرفت. بدعتی که انتقاد جدی فعالان رسانه را در پی داشت.

همچنین گروه تهیه‌کنندگان و کارگردان نمایش «آنسوی آینه» پس از توقیف، به اطلاع‌رسانی در صفحه‌های مجازی بسنده کردند و به گفتگو با رسانه‌ها تن ندادند. پیرو این شیوه اطلاع‌رسانی یک‌سویه، اداره کل هنرهای نمایشی نیز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به موضوع واکنش نشان داد و صحت گفته‌های گروه را زیر سوال برد.

نمایش «آنسوی آینه» نوشته فلوریان زلر به کارگردانی علی سرابی تا پیش از مرحله اول توقیف هر شب در تالار وحدت روی صحنه رفت. ریما رامین‌فر، مارال ‌بنی ‌آدم، پژمان ‌جمشیدی و علی ‌سرابی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

بلیت‌فروشی تئاتر «آن سوی آینه» بسته شد/ اداره کل هنرهای نمایشی هیچ توضیحی نداد

واکنش اداره کل هنرهای نمایشی به توقف اجرای «آنسوی آینه»/ برای بازبینی نیامدند!

بابک احمدی

انتخای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است