بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر همدان بالاخره تیرماه برگزار می‌شود/ عذرخواهی دبیر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۴

بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر همدان بالاخره تیرماه برگزار می‌شود/ عذرخواهی دبیر

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ضمن عذرخواهی از تعویق‌های پیش آمده، از برگزاری این رویداد در تیر 1401 خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، درباره دلایل به تعویق افتادن این رویداد، گفت: در ابتدا قصد داشتیم که جشنواره را در اسفند ۱۴۰۰ برگزار کنیم، اما متاسفانه به دلیل گسترش مجدد بیماری کرونا و مسائلی که در پی داشت، با حضور جمعی از مسئولان مربوطه، تصمیم گرفته شد که برگزاری جشنواره به نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ موکول شود.

او افزود: متاسفانه در روند اجرایی کار، تداخل‌های متعددی بین این جشنواره و سایر برنامه‌های استان به وجود آمد، ضمن اینکه بخشی از شرکت‌کنندگان در این رویداد نیز دانش آموزان هستند که در اردیبهشت ۱۴۰۱ درگیر امتحانات خواهند شد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان عنوان کرد: با توجه به اینکه امتحانات دانش آموزان در اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و بخشی از شرکت‌کنندگان و مخاطبان اصلی جشنواره از این گروه سنی هستند، تصمیم گرفته شد که این رویداد به نزدیک‌ترین زمان ممکن یعنی تیرماه موکول شود، زیرا نمی‌خواستیم که به هیچ عنوان درس و امتحانات دانش‌آموزان شرکت‌کننده و مخاطبان تحت‌الشعاع این رویداد قرار گیرد.

مشهدی عباس درباره زمان دقیق برگزاری این رویداد اظهار کرد: پس از هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان همدان، یکم تا ششم تیرماه ۱۴۰۱ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

او درباره بخش‌های بین‌المللی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: بدیهی است که تا زمان مشخص نشدن تاریخ برگزاری جشنواره، امکان اعلام قطعی شرکت‌کنندگان بین‌المللی نبود، بنابراین با مشخص شدن زمان دقیق برگزاری این رویداد، اقدامات مربوط به حضور شرکت‌کنندگان این بخش نیز در دستور کار قرار گرفت.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان، ضمن عذرخواهی از مخاطبان و شرکت‌کنندگان در این رویداد نمایشی تصریح کرد: جا دارد که از هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد عذرخواهی کنم، زیرا من همواره خودم را یک هنرمند می‌دانم و سال‌هاست که در این شغل فعالیت دارم، بنابراین به خوبی می‌دانم که سر پا نگاه داشتن یک گروه برای جشنواره، آن هم زمانی که برگزاری آن به تعویق می‌افتد، تا چه اندازه کار مشکلی است.

مشهدی عباس ادامه داد: بابت این اتفاق از تمام هنرمندان و مخاطبان جشنواره عذرخواهی می‌کنم، اما امیدوارم که همگی درک کنند که صرفا برگزاری جشنواره هدف ما نیست و سعی داریم که بتوانیم این رویداد فرهنگی و هنری را با استانداردهای لازم، برگزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش من و ستاد اجرایی جشنواره، این است که بتوانیم بهترین اتفاق‌ها را برای مخاطبان و هنرمندان، ایجاد کنیم، به همین دلیل از این وقفه پیش آمده بسیار متأسفم اما بدیهی است که همه عوامل در دست ما نیست و مسائل مختلفی مانند کرونا، تداخل برنامه با سایر رویدادهای استان همدان و امتحانات دانش آموزان، بر روند جشنواره تاثیر می‌گذارد و عملا سبب شد که بخشی از اتفاقات از کنترل ما خارج شوند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، از اول تا ششم تیرماه ۱۴۰۱ به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان همدان، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است