«رفقای بد» گیشه آمریکا را گرفتند/ تاج از سر اسپین‌آف «هری پاتر» افتاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲

«رفقای بد» گیشه آمریکا را گرفتند/ تاج از سر اسپین‌آف «هری پاتر» افتاد

انیمیشن «رفقای بد» محصول دریم ورکس با غلبه بر «جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور» گیشه آمریکا را فتح کرد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، فیلم انیمیشن ژانر کودک «رفقای بد» محصول دریم ورکس و یونیورسال این هفته توانست رتبه اول گیشه آمریکا را از آن خود کند.

این انیمیشن کمدی در اولین نمایش خود از چهار هزار سالن سینمای آمریکای شمالی که در اختیار داشت ۲۴ میلیون دلار فروش کرد که همین میزان فروش برای ربودن تاج پادشاهی گیشه آمریکا از فیلم «جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور» کفایت می کرد. انیمیشن «رفقای بد» که با بودجه ۷۰ میلیون دلاری ساخته شده است در بیرون از آمریکا نیز ۶۳ میلیون دلار فروش داشت و به این ترتیب مجموع فروش جهانی اش به عدد ۸۷.۱ میلیون دلار رسید.

فیلم «جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور» از سری پیش درآمدهای «هری پاتر» نیز در دومین آخر هفته اکران خود در آمریکای شمالی با ۱۴ میلیون دلار فروش به جایگاه سوم سقوط کرد که این عدد نشانه ای نگران کننده برای این مجموعه فیلم های محصول برادران وارنر است. مجموع فروش «اسرار دامبلدور» پس از افت شدید ۶۷ درصدی به عدد ۶۷ میلیون دلار رسید.

فیلم «مرد شمالی» ساخته رابرت اگرز نیز با فروش ۱۲ میلیون دلاری از ۳۸۶۵ سالن سینمایی که در اختیار داشت در اولین هفته اکرانش در جایگاه چهارم قرار گرفت. این میزان فروش برای یک فیلم هنری نتیجه بسیار عالی است، با این حال باید گفت متاسفانه بودجه فیلم «مرد شمالی» بودجه یک فیلم هنری نیست و این فیلم با بودجه نزدیک به ۹۰ میلیون دلار ساخته شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است