«شال آبی» روایت آرزوی نوجوان نابینای استقلالی‌ست/ گلاب آدینه گزینه نقش اول زن | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
داوود توحیدپرست در گفتگو با صبا:

«شال آبی» روایت آرزوی نوجوان نابینای استقلالی‌ست/ گلاب آدینه گزینه نقش اول زن

داوود توحیدپرست تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده فیلمنامه «شال آبی» که به تازگی پروانه ساخت گرفته است، درباره روند تولید و پیش تولید این فیلم سینمایی گفت.

داوود توحیدپرست نویسنده فیلمنامه‌ «شال آبی» که به تازگی با تولید آن توسط شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی موافقت شده است و قرارست او آن را کارگردانی کند، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند و وضعیت تولید و پیش تولید این فیلم سینمایی گفت: ملودرام ورزشی «شال آبی» در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار دارد و در استان گیلان و بندر انزلی در حال بررسی یک روستای بکر و مناسب به عنوان لوکیشن فیلم هستیم.

تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «شال آبی» ادامه داد: ۲۰ درصد از فیلم سینمایی «شال آبی» در روستا و در استان گیلان تصویربرداری می‌شود و باقی سکانس‌ها در تهران خواهد بود و در صورتی که نتیجه دلخواه در انتخاب روستا و لوکیشن مناسب در استان گیلان حاصل نشود و شرایط برای تولید فیلم فراهم نباشد، با تغییر متن فیلمنامه به یک استان و روستای دیگر خواهیم رفت.

توحیدپرست با بیان اینکه داستان فیلم «شال آبی» براساس زندگی یک نوجوان نابینا که یک آرزوی ورزشی دارد و با مادربزرگ خود زندگی می‌کند نوشته شده است، توضیح داد: در حال حاضر با توافق‌هایی که با فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان انجام داده‌ایم، به دنبال یک نوجوان نابینا و شمالی هستیم که البته به باشگاه فوتبال استقلال تهران هم علاقه‌مند باشد.

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «شیرین قناری بود» درباره شرایط پبش‌تولید و روند انتخاب عوامل تصریح کرد: پیش تولید مقدماتی «شال آبی» را آغاز کرده‌ایم و تا یک ماه دیگر وارد پیش تولید اصلی این فیلم سینمایی خواهیم شد و با عوامل و بازیگران مدنظر قرارداد امضا می‌کنیم.

وی افزود: پسرم علی توحیدپرست به عنوان دستیار و سرپرست گروه کارگردانی و یاسمن کفایتی به عنوان منشی صحنه فیلم «شال آبی» پیشنهادهایی برای عوامل این فیلم سینمایی ارائه کرده‌اند که با بررسی و مشورت‌های بیشتر به‌زودی لیست عوامل و بازیگران قطعی خواهند شد.

تهیه کننده «شال آبی» با بیان اینکه گلاب آدینه یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های نقش بی‌بی است، به خلاصه داستان این فیلم اشاره کرد و گفت: آرزوی یک پسر نابینای گیلانی و استقلالی این است که از نزدیک بازی استقلال و پرسپولیس را ببیند. همه مخالف هستند جز مادربزرگ او (بی بی) که کمک می‌کند تا نوه‌اش به آرزویش برسد اما مشکلات به قدری زیاد است که برای بی بی و نوه اش، اتفاق‌های عجیب و غریبی می‌افتد… .

توحیدپرست در پایان با اشاره به اینکه این فیلم برای سینمای کودک و نوجوان تهیه و تولید می‌شود، توضیح داد: اولویت اول ما این است که «شال آبی» برای اولین بار در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اکران شود و برای آماده سازی آن تمام تلاش خود را می‌کنیم و در غیر این صورت سعی می‌کنیم فیلم را در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران کنیم و امیدوار هستم که مخاطبان سینما از فیلم سینمایی «شال آبی» مانند فیلم سینمایی «شیرین قناری بود» که در سال ۹۰ تهیه و تولید کرده‌ام، رضایت داشته باشند.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است