آیا جواب تست کرونا در منزل معتبر است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۱

آیا جواب تست کرونا در منزل معتبر است؟

تست کرونا در منزل امروزه یکی از روش‌های بسیار محبوب و پرکاربرد جهت تشخیص دقیق‌تر، سریعتر و البته ایمن‌تر در دنیا بشمار می‌رود.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، تست کرونا در منزل امروزه یکی از روش‌های بسیار محبوب و پرکاربرد جهت تشخیص دقیق‌تر، سریعتر و البته ایمن‌تر در دنیا بشمار می‌رود. با توجه به اینکه عمده علائم کرونا با علائم آنفولانزا و سرماخوردگی شباهت زیادی دارد، متخصصین توصیه می‌کنند در صورت مشاهده علائم در خود از خدمات تست کرونا در خانه استفاده کنید.

دلیل توصیه متخصصین به انجام تست کرونا در منزل در صورت ظهور علائم کرونا، ازدحام بالای مراجعین به مراکز آزمایشگاهی و بیمارستانی است. همچنین عموم مردم بویژه افرادی که در مناطق دور از مرکز شهر سکونت دارند، دسترسی راحتی به آزمایشگاه نخواهند داشت. بنابراین انجام تست کرونا در خانه هم مقرون بصرفه‌تر است و هم درصد خطا در تست را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. خدمات تست کرونا در منزل امروز توسط مجموعه‌های تخصصی همچون هومکا ارائه می‌شود.

تست کرونا در منزل چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به اینکه شیوع کرونا ویروس همچنان ادامه دارد و سویه‌های جدیدی از این ویروس در حال انتشار در بین افراد هستند، در صورت بروز علائم کرونا مراجعه به آزمایشگاه بهترین راه تشخیص ابتلا نخواهد بود. به دلیل رفت و آمد بالای افراد به این محیط‌ها، آزمایشگاه‌ها خود امروز کانون‌های شیوع کووید ۱۹ و دیگر بیماری‌های عفونی شناخته می‌شوند. بسیاری از علائم کرونا شباهت زیادی به علائم آنفولانزا و سرماخوردگی دارند. بنابراین ممکن است شما مبتلا به کرونا ویروس نباشید، اما در روند مراجعه به آزمایشگاه ویروس از افراد مبتلا به کووید ۱۹ به شما سرایت کند.

در صورتی که شما پس از انجام تست دچار ویروس شوید، نتیجه تست شما کاذب خواهد بود و مجبور می‌شوید مجدداً تست را تکرار کنید. بنابراین تست کرونا در خانه این ایمنی بالا را ایجاد می‌کند که در محیط استریل خانه می‌مانید، تست را در منزل انجام می‌دهید و ریسک سرایت کرونا و دیگر بیماری‌های عفونی به شما به صفر می‌رسد.

کدام تست کرونا در منزل معتبرتر است؟

همانطور که میدانید، تنها تعداد معدودی از تست‌های مرتبط با کرونا ویروس مورد تایید هستند. از میان آن‌ها تست PCR و تست آنتی بادی بیشترین سطح دقت در تشخیص را دارا هستند. اما لازم به ذکر است که این دو تست ماهیتی کاملاً متفاوت دارند و در تشخیص بیماری روندشان کاملاً فرق دارد. بد نیست در مورد هر یک از این تست‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید:

تست PCR در منزل

تست PCR معتبرترین و دقیق‌ترین روش تشخیص ابتلا فرد به کرونا ویروس تلقی می‌شود. با انجام این تست کرونا در منزل براحتی می‌توان تشخیص داد که فرد مبتلا به بیماری است یا خیر. در صورتی که ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی علائم کرونا را در فرد مشاهده کند، تست کرونا PCR انجام خواهد گرفت. این تست ویروس فعال را شناسایی می‌کند.

تست PCR به روش نمونه گیری از مخاط حلق و بینی انجام می‌گیرد و نسبت به دیگر روش‌های تست کرونا ممکن است مقداری آزار دهنده باشد. با وجود این باید بدانید که این روش بهترین و سریعترین روش برای این است که مطمئن شوید بیمار هستید یا خیر، بنابراین لازم است همکاری لازم را با تکنسین آزمایشگاه جهت انجام تست به عمل آورید.

 

تست PCR در خانه چگونه انجام می‌گیرد؟

برای انجام تست PCR یا تست کرونا در خانه لازم است شما از طریق یکی از مراکز ارائه خدمات آزمایشگاهی در منزل، نوبت تست کرونا در منزل رزرو نمایید. حین ثبت نام و رزرو نوبت محل سکونت و زمان دقیق انجام تست را مشخص می‌کنید و در زمان مقرر تست را در منزل انجام می‌دهید.

لازم است پیش از حضور مامور تست محیط را جهت حضور و انجام سریع تست آماده کنید.

اگر بیمار علائم کرونا دارد، بستری است یا اینکه کودک است، لازم است حین انجام تست به مامور آزمایشگاه جهت انجام هرچه بهتر تست کمک کنید.

تکنسین آزمایشگاه جهت نمونه برداری از یک اپلیکاتور استریل و یکبار مصرف استفاده می‌کند.

با استفاده از اپلیکاتور مقدار کافی از مخاط انتهای حلق و بینی همزمان برداشته می‌شود.

نمونه مخاط به ظرف مخصوص انتقال داده شده و سپس بلافاصله به آزمایشگاه جهت تشخیص انتقال داده می‌شود.

پاسخ تست را می‌توانید در پروفایل خصوصی خود در سایت مشاهده کنید.

تست آنتی بادی در منزل

تست آنتی بادی دومین روش تست کرونا در منزل است. این تست برای افرادی که علائم کرونا دارند مناسب نیست، چراکه هدف از انجام این تست کرونا در خانه تشخیص وجود آنتی بادی‌های ویروس کووید ۱۹ در خون فرد است. در حقیقت با انجام این تست پزشک متوجه می‌شود که شما قبلاً مبتلا به ویروس شده‌اید یا خیر.

دقت کنید اگر پاسخ تست آنتی بادی مثبت باشد، به این معنا نیست که شما مبتلا به کرونا ویروس هستید. پاسخ مثبت آزمایش به این معناست که شما مبتلا و درمان شدید و تنها آنتی بادی بیماری را دارید. همچنین شما ناقل کرونا ویروس نیستید.

تست آنتی بادی چگونه انجام می‌گیرد؟

برای انجام این تست کرونا در منزل نیز لازم است از طریق تماس با مرکز خدمات آزمایشگاهی در منزل نوبت تست کرونا در خانه را رزرو کنید. این تست به روش خون‌گیری انجام می‌گیرد و مدت زمان زیادی وقتتان را نمی‌گیرد.

پیش از حضور مامور آزمایشگاه لازم است محیط را برای حضور او و انجام سریع تست آماده کنید.

اگر بیمار کودک یا سالمند بستری است، حین انجام تست به تکنسین جهت سهولت انجام تست کمک کنید.

مامور آزمایشگاه با استفاده از سوزن و سرنگ مخصوص مقدار مشخصی خون از رگ می‌گیرد.

نمونه خون به لوله مخصوص آزمایشگاه و سپس در اولین فرصت به آزمایشگاه جهت تشخیص آنتی بادی منتقل می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم این تست برای افرادی که علائم کرونا دارند مناسب نیست و تنها با هدف تشخیص آنتی بادی ویروس در خون انجام می‌گیرد.

آیا تست کرونا در منزل معتبر است؟

سوال برخی از افراد این است که آیا انجام تست کرونا در منزل به اندازه تست در آزمایشگاه معتبر و قابل استناد است؟ بله. پاسخ تست کرونا در منزل بسیار قابل اعتمادتر و دقیق‌تر از تست در آزمایشگاه است. چند دلیل باعث می‌شود که به افراد دارای علائم کرونا انجام تست کرونا در خانه را توصیه کنیم:

تست کرونا در منزل در محیطی استریل با حداقل آلودگی انجام می‌گیرد.

محیط آرام منزل و حضور اعضای خانواده از تنش روانی بیمار می‌کاهد.

اگر بیمار تنها علائم کرونا داشته باشد، اما مبتلا نباشد در اینصورت در پاسخ تست مشخص می‌شود.

تست کرونا در خانه زمانی انجام می‌گیرد که شما تعیین کردید.

با انجام تست کرونا در منزل از آلودگی‌های عفونی موجود در آزمایشگاه و بیمارستان در امان خواهید بود.

در صورتی که پاسخ تست مثبت باشد و علائم کرونا در شما شدت بگیرد، می‌توانید در منزل بستری شوید.

پاسخ تست کرونا در خانه را می‌توانید در صورت لزوم ظرف مدت کمتر از ۲۴ ساعت دریافت کنید.

ارائه خدمات تست کرونا در منزل مورد تایید وزرات بهداشت است و پاسخ آن جهت ارائه به ارگان‌های مختلف مورد تایید است.

علائم کرونا چیست؟

ممکن است احساس کسالت کنید، اما مطمئن نباشید که نیاز به انجام تست کرونا در منزل دارید یا خیر. در صورتی که علائم کرونا را در خود مشاهده کردید و یا اینکه پزشک به شما توصیه کرد، بهتر است در اولین فرصت از خدمات تست کرونا در خانه استفاده کنید. شایع‌ترین علائم کرونا به عبارتند از:

احساس درد در گلو

احساس خستگی و بی‌حالی

احساس درد در کل بدن بویژه عضلات

آبریزش بینی

خلط گلو

سرفه خشک و آزار دهنده که بیش از سه روز طول بکشد

تب خفیف بین ۰.۵ تا ۱.۵ درجه که بیش از چند روز طول بکشد

از دست دادن اشتها

از دست دادن حس بویایی و چشایی

حالت تهوع، استفراغ و اسهال

سردرد و دل درد

کاهش سطح اکسیژن خون

نفس تنگی و دشوار شدن عمل دم و بازدم

تست کرونا در منزل را با هومکا تجربه کنید.

تست کرونا در خانه یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای اطلاع از این است که آیا مبتلا به کرونا هستید یا خیر. تست کرونا در منزل زمانی به شما توصیه می‌شود که علائم کرونا داشته باشید و یا اینکه نخواهید در آزمایشگاه حضور پیدا کنید. توصیه می‌کنیم برای دریافت خدمات تست کرونا در خانه از خدمات تست در منزل هومکا استفاده کنید.

هومکا ضمن ارائه خدمات درمانی و آزمایشگاهی در تهران، در شهرهای دیگر همچون اصفهان، شیراز، کرج، رشت، مشهد و تبریز نیز فعالیت دارد. برای رزرو نوبت تست در منزل می‌توانید از طریق سایت هومکا به آدرس www.homeca.ir درخواست خود را ثبت نماییدو یا با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000