رادیو تنها یک جعبه جادویی نیست/ دو ویژه‌برنامه‌ برای روز قدس و عید فطر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
مدیر شبکه رادیویی تهران مطرح کرد:

رادیو تنها یک جعبه جادویی نیست/ دو ویژه‌برنامه‌ برای روز قدس و عید فطر

حمیدرضا صحراگرد مدیر شبکه رادیویی تهران با تبریک روز رادیو به معرفی ویژه برنامه‌های روز قدس و عید فطر رادیو تهران پرداخت.

به گزارش صبا به نقل از راوابط عمومی، حمیدرضا صحراگرد مدیر شبکه رادیویی تهران به مناسبت چهارم اردیبهشت و روز رادیو با تبریک هشت دهه فعالیت رادیو در ایران به همه پیشکسوتان، هنرمندان و دست‌اندرکاران به همکاران خود گفت: از زمان حضور رادیو در ایران که با تولد رادیو تهران و جمله ماندگار «اینجا تهران است» همراه شد و تا به امروز که تعدد شبکه‌های رادیویی را شاهد هستیم، این رسانه گرم رسالت ابلاغ مفاهیم ارزشمندی را در بستر صدا بر دوش گرفته است و صدای مهربانی را در تهران و ایران طنین انداز کرده است.

وی رسانه رادیو را در دنیای معاصر، محملی برای تقویت گفتمان مردمی دانست و بیان کرد: رادیو تنها یک جعبه جادویی نیست بلکه یک جبهه بزرگ فرهنگی است که به وسعت طنین اندازیش در مسیر عدالت طلبی و هویت بخشی به میراث ارزشمند ادبی و معنوی این مردم آگاهی می‌بخشد و امید می‌آفریند و در نهایت به دنبال تحولی مقدس است.

صحراگرد تصریح کرد: رادیو رسانه‌ای است که هنوز گستره و اعتبارش پابرجاست و این توانایی منحصر به فرد به این معنی است که رادیو با این تنوع مخاطب می‌تواند عرصه‌ای برای شنیدن و شنیده شدن همه صداها باشد.

مدیر شبکه رادیویی تهران ادامه داد: شبکه رادیویی تهران به مناسبت روز رادیو در برنامه‌های پارک شهر، سعادت آباد، اختیاریه و تالار وحدت با دعوت از پیشکسوتان، هنرمندان و مدیران رادیو، هم‌نشین مخاطبان خواهد بود.

«قبله مقاومت» روی موج رادیو تهران

صحراگرد در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به برنامه‌ریزی‌های رادیو تهران برای انعکاس شایسته حضور حماسی مردم در راهپیمایی و مراسم روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: ویژه برنامه «قبله مقاومت» عنوان ویژه برنامه رادیو تهران در روز جهانی قدس است که پخش زنده آن از ساعت ۹ صبح روز جمعه نهم اردیبهشت آغاز می‌شود و به انعکاس راهپیمایی پرشور مردم پایتخت و شهرستان‌های استان تهران اختصاص دارد.

وی افزود: تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و همچنین تشریح جایگاه جبهه مقاومت در مبارزه با اشغالگران رژیم صهیونیستی در قالب گفتگو با کارشناسان حوزه سیاسی و بین الملل، تولید آیتم‌های مستند و گزارش‌های تحلیلی از مهمترین محورهای موضوعی ویژه برنامه روز قدس رادیو تهران است.

مدیر شبکه رادیویی تهران تصریح کرد: مستندی با موضوع روایت زندگی «راشل کوری» جوان آزادی‌خواه مسیحی آمریکایی، که در سال ۲۰۰۳ میلادی به جرم ایستادگی در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در نوار غزه به قتل رسید، در رادیو تهران تهیه شده است که به مناسبت روز جهانی قدس پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: فراخوان دعوت مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام مسیرهای راهپیمایی و اطلاعیه‌های برگزاری مراسم در مصلی‌های نماز جمعه، در روزهای منتهی به آخرین جمعه ماه رمضان در برنامه‌های رادیو تهران پیش بینی شده است.

جشن سپاس در عید فطر

حمیدرضا صحراگرد در ادامه با تشریح برنامه‌های رادیو تهران برای پوشش رسانه‌ای نماز عید فطر و جشن عید گفت: گروه‌های برنامه‌ساز رادیو تهران ویژه برنامه‌های متنوع، معنوی، شاد و نشاط انگیزی را برای تعطیلات عید فطر تدارک دیده‌اند.

مدیر رادیو تهران در پایان اظهار کرد: ویژه برنامه «جشن سپاس» در بخش‌های صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی و شامگاهی رادیو تهران در کنار تبیین عظمت عید فطر برای مسلمانان و انعکاس آیین جشن بندگی مومنان، لحظاتی شاد و شورانگیز را نیز در تعطیلات دو روزه عید برای مخاطبان برنامه ریزی کرده اند.

پخش زنده نماز عید فطر در مصلای امام خمینی (ره ) تهران و انعکاس شور و حال مردم در روز عید از جمله ویژگی‌های برنامه جشن سپاس رادیو تهران است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است