این تصاویر تنها بخشی از حقیقت را نمایان می‌کنند/ بی‌توجهی به آثار فیگوراتیو در ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۶
علی گنجوی در گفتگو با صبا:

این تصاویر تنها بخشی از حقیقت را نمایان می‌کنند/ بی‌توجهی به آثار فیگوراتیو در ایران

علی گنجوی درباره مفهوم آثار نمایشگاه «گیج است سرم» توضیح داد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه انفرادی علی گنجوی به نام «گیج است سرم» تا دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در گالری اُ برپا است.

این هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: این مجموعه را حدود یک سال پیش آغاز کردم و بخش مهم ایده این آثار در گفتگو با آدم‌ها شکل گرفت، به این معنی که وقتی با هر گروهی از آدم‌ها که صحبت می‌کردم روی یک موضوعی یقین دارند و به باورهای خود اصرار می‌ورزند.

او ادامه داد: حتی در مسائل روزمره همه آدم‌ها باور دارند که خودشان درست می‌گویند و پرسش من اینجاست که این همه قطعیت از کجا آمده است؟

این هنرمند درباره کانسپت این مجموعه توضیح داد: علت اینکه تصاویر من از دسترس خارج و محو هستند و بخش‌هایی از آن روشن است، این است که ما در زندگی تنها می‌توانیم به بخشی از حقیقت دست پیدا کنیم. این حهان یک ابهام ذاتی دارد و من فکر نمی‌کنم که بشر در طول حیات خود بتواند به تمام این رازها پی ببرد که بخواهیم براین اساس بر عقاید و باورهای خود اصرار داشته باشیم که حقیقت مطلق هستند.

او با بیان اینکه اثر فیگوراتیو در هنر ایران و در جریان مجموعه‌داری و تاریخ هنر ایران به اثر فیگوراتیو توجه نمی‌شود، گفت: فیگوارتیو کار کردن برای من جذاب است اما در فضای هنرهای تجسمی کشور ما فیگوراتیو کار کردن خیلی موردپسند نیست. ازطرفی برای یکسری مخاطب هنرهای تجسمی که به صورت حرفه‌ای این آثار را دنبال می‌کنند جذاب‌تر است.

گنجوی در پایان درباره مجموعه بعدی خود توضیح داد: یکسری اتود و ایده‌هایی در ذهن دارم اما ترجیحم این است که این نمایشگاه تمام شود، بازخوردهای آن را مشاهده و با آدم‌ها گفتگو کنم تا بعد سراغ مجموعه جدید بروم. من در گفتگو با آدم‌های مختلف در رشته‌ها و موقعیت‌های اجتماعی متفاوت بسیار یاد می‌گیرم و این موضوع در کارم بسیار موثر است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است