ممنوعیت فعالیت یا مرخصی برای ادامه تحصیل/ المیرا شریفی‌مقدم فعلا اجرا ندارد؟

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نهم فروردین 1401 همزمان با برگزاری بازی تیم ملی قوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال لبنان در بازی‌های انتخابی جام جهانی قطر 2022 که در شهر مشهد برگزار می‌شد، جمعی از خانم‌ها با وجود داشتن بلیت پشت نرده‌های ورودی ورزشگاه امام رضا(ع) متوقف شده بودند و اجازه ورود به آن‌ها داده نشد و البته با دخالت نیروی انتظامی و حفاظتی ورزشگاه هم رو به رو شدند که واکنش‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی ایجاد کرده بود.

چهره‌های فرهنگی هنری، اهالی رسانه و ورزشکاران متعددی درباره این اتفاق اظهارنظر کردند و به رفتار نامناسب با آن‌ها واکنش نشان دادند. یکی از این فعالان رسانه‌ای المیرا شریفی مقدم، مجری و گوینده خبر است که در توئیتر شخصی خود به این مساله واکنش نشان داد و بعد از مدتی آن را از صفحه شخصی خود حذف کرد.

متن توئیت المیرا شریفی مقدم:

«یک بلیت فروشی ساده را بلد نیستند انجام بدهند چه برسد به حل مشکلات کلان اقتصادی!»

و اما محمد زارعی خبرنگار ورزشی شب گذشته یکم اردیبشهت 1401 در صفحه شخصی خود با انتشار یک توئیت از ممنوع الفعالیت شدن المیرا شریفی مقدم خبر داد و نوشت: «مهم و فوری؛ المیرا شریفی، گوینده اخبار شبکه‌خبر به خاطر توییت درمورد اتفاقاتی که برای بانوان کشورمان در جریان بازی تیم‌ملی با لبنان افتاد، ممنوع‌الکار شد.

خانم شریفی از مجریان شجاع صداوسیما بودندکه درگذشته هم در مورد مشکلات اقتصادی واجتماعی مردم واکنش‌های محکمی داشتند.»

توئیت زارعی بسیار واکنش برانگیز بود و حدس و گمان‌های زیادی در رد و تایید این خبر بین رسانه‌ها رد و بدل می‌شد که شریفی مقدم با انتشار یک توئیت دیگر حدس و گمان‌ها در مورد ممنوع الکاری خود را استوارتر کرد.

شریفی مقدم ساعاتی پیش در صفحه توئیتر خود نوشت: «ترم چهارم مقطع دکتری علوم ارتباطات؛ وقت گرفتن مرخصی و زمان برای کسب آمادگی برای شرکت در آزمون جامع است. برقرار باشید.»

لازم به ذکر است که فصل سوم برنامه صبحگاهی «چاپ اول» شبکه خبر هم که توسط المیرا شریفی‌مقدم و محمدحسین قاسمی از شبکه خبر پخش می‌شد، چهارشنبه هفته گذشته 17 فروردین 1401 با پخش بالغ بر 30 قسمت از این فصل از کنداکتور شبکه خبر کنار گذاشته شد.

فصل سوم «چاپ اول» به تهیه کنندگی احمد موسویان و سردبیری میکائیل دیانی که از 9 اسفند 1400 آغاز شده بود بنابر محتوای توئیتی که میکائیل دیانی در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود، به دلیل تغییرات مدیریتی و ساختاری در معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما متوقف شده است.

میکائیل دیانی سردبیر «چاپ اول» شبکه خبر در توئیتر خود نوشت: «معاونت سیاسی در تغییر ساختار؛ کل شبکه را در معاونت ادغام کرد؛ چاپ اول که حتی متولی‌اش شبکه هم نبوده و در بسیج صدا و سیما تولید می‌شده دیگر اصلا نمی‌خواهد. حالا اینکه یکباره می‌گویند امروز برنامه آخرتان بود و به زحمت بچه‌ها و برند تلویزیون توجهی نمی‌کنند؛ لابد یک مدیریت مدرن است.»

تحلیل و بررسی بیانیه زنان سینماگر و موضوع آزار جنسی و حقوق زنان در عرصه سینما و سایر صنوف و حرفه‌های کشور در تلویزیون را هم دلیل توقف برنامه «چاپ اول» دانسته اند ولی توئیت سردبیر برنامه این احتمال را کنار گذاشت.

برنامه تلویزیونی «گفتگوی زنده شهرفرنگ» شبکه خبر نیز پس از پخش ۳۵۲ قسمت برنامه در هفت سال تعطیل شد.

حمیدرضا مدقق مجری-کارشناس «شهرفرهنگ» هفته گذشته 23 فروردین 1401 در صفحه مجازی خود با اعلام این خبر نوشت: «به دلیل تغییر در جدول پخش برنامه‌های شبکه خبر، «گفتگوی زنده شهرفرنگ» دیگر پخش نخواهد شد.

آخرین پنجشنبه سال گذشته، سیصد و پنجاه و دومین (آخرین قسمت) این برنامه اجرا شد. خوشوقتم که قریب به هفت سال مسئولیت یکی از طولانی‌ترین برنامه‌های تخصصی شبکه خبر را برعهده داشتم.

از همه همکارانم، اهالی فرهنگ و هنر و به ویژه مخاطبان این برنامه که در این مدت همراه شهرفرنگ بودند، سپاسگزاری می‌کنم.»

محمد کفیلی

انتهای پیام/