وقتی زندگی روزمره و اشیا سوژه نقاشی می شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
پیشنهاد آخر هفته

وقتی زندگی روزمره و اشیا سوژه نقاشی می شوند

مهدی حسینی، تازه ترین آثار نقاشی خود را روز جمعه 5 مهرماه در گالری هور روی دیوار می برد.

به گزارش خبرگزاری صبا، گالری «هور» روز جمعه ۵ مهرماه میزبان نمایشگاهی از تازه ترین آثار نقاشی مهدی حسینی است. این هنرمند مهر ماه سال گذشته نیز آثار نقاشی و گرافیک خود را در همین گالری به نمایش گذاشته بود.

مضمون نقاشی های حسینی، چشم اندازهای زندگی روزمره و اشیایی است که انسان امروز ناگریز پیرامون خود می بیند.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم عباس میرزا آمده است: «آثار اخیر مهدی حسینی در برگیرنده فضاهای متفاوتی است که خاطره دوره های مختلف هنری اش را زنده می کند. انتزاع هندسی، همیشه بخشی اساسی از عناصر شکل دهنده آثار حسینی هستند و ریشه در مطالعه دقیق آثار نکارگری مکتب هـرات ایران (قرن ۹ هـجری) دارد. آثـار این دوره، نوعـی تجربه شخصی از ادارک درونـی برای مخاطب فراهـم می آورد که با امر والا (Sublime) پیوند می خورد. این تجربه نه تنها در برخورد با آثار انتزاعی متبادر می شود، بلکه برای آثار فیگوراتیو هم قابل تعمیم می باشد. فضای های پاپ دهۀ پنجاه خورشیدی که اغلب با نشان دادن تنهایی انسان های معاصر شکل گـرفته بود، در این دوره جای خود را به نمایـش غیر مستقیم ردپایی از حضور انسان می دهد که بی ارتباط با فضاهای مینیمال دوره های اخیر نمی باشد.»

حسینی هم طراحی می کند و هم نقاشی و سال های بسیاری را در مقام استاد دانشگاه در دانشگاه های هنری تدریس کرده است. این هنرمند ۷۶ ساله تاکنون نمایشگاه های بسیاری را در ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار کرده است.

نمایشگاه نقاشی های مهدی حسینی تا دوشنبه ۲۲ مهرماه دایر است و علاقه مندان می توانند ساعت ۱۵ تا ۲۰ از این آثار در گالری هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ دیدن کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است