دامنه پرمیوم چیست؛ ۴ عامل پرمیوم شدن دامنه | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰

دامنه پرمیوم چیست؛ ۴ عامل پرمیوم شدن دامنه

دامنه پریمیوم دامنه ای با کیفیت است که سرمایه گذاران اغلب با هدف کسب سود بیشتر آن‌ها را خرید و فروش می‌کنند.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، ممکن است متوجه شده باشید که برخی از دامنه‌ها با نرخی بالاتر از بقیه دامنه‌ها، قیمت گذاری می‌شوند. این دامنه‌های با قیمت بالاتر، به عنوان دامنه‌های پرمیوم (یا “حق بیمه رجیستری”) شناخته می‌شوند. برای اینکه بدانید دامنه پرمیوم چیست میتوان گفت دامنه‌های پریمیوم در نتایج جستجوی گوگل نیز با عبارت ” دامنه پریمیوم” در زیر قیمت نمایش داده می‌شوند. لذا جهت ثبت دامنه باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. در این مقاله خواهیم گفت دامنه Premium چیست و با ۴ عامل پریمیوم‌شدن دامنه آشنا خواهیم شد.

دامنه Premium چیست؟

در هنگام جستجوی نام دامنه یا ثبت دامنه ir یا بین الملل، ممکن است با برخی از دامنه‌ها برخورد کرده باشید که قیمت آنها بسیار بالاتر از سایر مواردی است که دیده اید. این دامنه‌ها دامنه‌های برتر یا پریمیوم هستند. دلیل اینکه قیمت آنها از صدها تا هزاران دلار متغیر است این است که ارزش آنها از نام دامنه معمولی بیشتر است. چگونه می‌توان تشخیص داد که دامنه پریمیوم چیست؟ خوب، روشی برای آن وجود دارد. به عنوان مثال، نام‌های دامنه دو و سه کاراکتری تقریباً همیشه به عنوان نام‌های دامنه برتر گنجانده می‌شوند، زیرا اغلب به عنوان نام‌های اختصاری هستند و همچنین نام‌های دامنه ای که تنها شامل یک کلمه کلیدی رایج هستند، نیز به دلیل جذابیت در بالای لیست نام‌های دامنه‌های پریمیوم قرار دارند.

عواملی که باعث پرمیوم‌ شدن دامنه می‌شوند؟

اکثریت قریب به اتفاق دامنه‌ها غیر پریمیوم در نظر گرفته می‌شوند (گاهی اوقات این دامنه‌ها GA یا در دسترس بودن عمومی‌(General    Availability) نامیده می‌شوند). بنابراین به طور کلی، قیمت ذکر شده در صفحه قیمت گذاری دامنه اکثر شرکت‌ها، همان چیزی است که می‌توانید انتظار داشته باشید پرداخت کنید. با این حال، اکثر رجیستری‌ها (شرکت‌هایی که دارای پسوند دامنه هستند) فهرستی از کلمات کلیدی با ارزش را که به عنوان دامنه‌های برتر طبقه بندی کرده اند، نیز ارائه می‌کنند. این به این معنی است که وقتی دامنه‌ای حاوی یکی از آن شرایط را ثبت می‌کنید، انتقال می‌دهید یا تمدید می‌کنید، رجیستری هزینه‌ای بالاتر از حد معمول دریافت می‌کند.

۱.حاوی کلمات کلیدی و DA بالا

کلمه یا کلماتی که نام دامنه را تشکیل می‌دهند، نقش کلیدی در تعیین ارزش دامنه دارند. به عنوان مثال، کلمات کلیدی مانند “تکنولوژی” یا “تناسب اندام” آنقدر محبوب هستند که داشتن آنها در یک نام دامنه می‌تواند به راحتی یک تغییر بی نظیر باشد. همچنین دامنه‌هایی با domain authority بالا نیز می‌توانند بازخورد بالایی در موتورهای جستجوی اصلی داشته باشند و ترافیک جهانی را برای کسب و کارها هدایت کنند. با این حال، به دلیل محبوبیت آنها، یافتن یک نام دامنه جدید و با کیفیت که شامل آنها باشد، تقریبا غیرممکن است.

به هر حال، بیش از ۳۰۰ میلیون نام دامنه ثبت شده وجود دارد، بنابراین ممکن است شخصی قبل از تولد شما ادعای مالکیت نام دامنه مورد نظر شما را داشته باشد. چنین دامنه‌هایی به دلیل ارزش کلمه کلیدی آنها پریمیوم در نظر گرفته می‌شوند و برای به دست آوردن آنها باید پول زیادی بپردازید.

۲.خریدار علاقه‌مند

آیا جذب ترافیک زیاد برای شما مهم است؟ نام‌های دامنه پریمیوم، جذاب و به یاد ماندنی این قابلیت را دارند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنند و برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما خوب هستند.

اگر قصد دارید یک سایت پربازدید بسازید، مانند یک فروشگاه تجارت الکترونیک یا یک تجارت آنلاین دیگر، که درآمد قابل توجهی به همراه دارد، قیمت بالای نام دامنه ممکن است در دراز مدت ارزش آن را داشته باشد. از سوی دیگر، اگر چیزی که ایجاد می‌کنید یک وبلاگ ساده یا یک سایت کوچک‌تر است، احتمالاً بهتر است نام دامنه ارزان‌تری را انتخاب کنید.

۳.اختصار دامنه

نام‌های دامنه کوتاه‌تر معمولاً برای مخاطبان وسیع‌تر و به یاد ماندنی‌تر و جذاب‌تر از دامنه‌های طولانی‌تر هستند. آنها شامل اسامی‌یک یا دو کلمه ای آسان برای به خاطر سپردن هستند که بیشتر به .com یا حتی .net ختم می‌شوند.

برخی از این نام‌های دامنه ممکن است سال‌ها پیش ایجاد شده باشند. آنها بسیار جذاب به نظر می‌رسند، اما شانس کمی‌برای ثبت نام مقرون به صرفه برای آنها وجود ندارد. اگر مالک تصمیم به فروش چنین دامنه ای داشته باشد، حتی هزاران دلار میارزد.

۴.برندپذیری

ممکن است نام دامنه‌های پریمیوم به عنوان نام‌های کوتاه یک یا دو کلمه ای در نظر گرفته شود، اما همیشه ارزش آن به طول آن مربوط نمی‌شود.

دامنه‌های پریمیوم نیز نام‌های شوخ و منحصربفردی هستند که فوراً جایگاه خود را به مخاطبان شما منتقل می‌کنند. آنها همچنین یک تصویر برای برند شما ایجاد می‌کنند.

به عنوان مثال یک نام دامنه مانند wannabebig.com  (want to be big) است. بدیهی است که این یک وب سایت سلامتی و تناسب اندام و شاید حتی یک وب سایت ورزشی است، اما حلقه عجیبی نیز دارد.

نام دامنه ای مانند این برای برندی ایده آل است که هویت آن ترکیبی از جدیت سلامت و تناسب اندام با رنگی از سرگرمی‌است. به این ترتیب، به دست آوردن آن می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد.

دامنه‌های پریمیوم ممکن است مزایای دیگری مانند ترافیک بالا و ارزش سئو نیز داشته باشند، به خصوص اگر قبلاً از نام‌هایی مشابه استفاده شده باشند. با این حال، این عوامل بسیار متغیر هستند.

به طور کلی، اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که چرا دامنه‌های پریمیوم اینقدر هزینه دارند، هیچ فرمولی برای اندازه گیری و محاسبه ارزش آنها وجود ندارد.

بنابراین، اگر با نام دامنه ممتازی مواجه شدید که می‌خواهید داشته باشید، باید مزایا و معایب آن را قبل از خرید بسنجید.

کلام آخر

نام‌های دامنه پریمیوم مزایای زیادی دارند. با این حال، برخلاف سایر دامنه‌های عادی، هزینه قابل توجهی دارند. بنابراین، شما باید یک دامنه پریمیوم بخرید اگر:

 قصد دارید از آن درآمد کسب کنید

اگر قصد دارید یک سایت پولساز بسازید، این احتمالاً قوی ترین دلیل برای دریافت آن است.

ارزش سئوی نام‌های دامنه به یاد ماندنی وب رمز به احتمال زیاد بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما می‌آورد و شانس شما را برای افزایش فروش افزایش می‌دهد.

شما یک فرآیند بدون دردسر می‌خواهید

دامنه‌ها را می‌توان به طرق مختلف و از منابع مختلف به دست آورد. با این حال، در اغلب موارد، یا باید با صاحبان دامنه‌های مختلفی سر و کار داشته باشید، یا مجبور می‌شوید تحقیقات پس‌زمینه مختلفی را برای دریافت معیارهای سایت انجام دهید.

اینها می‌توانند یک دردسر واقعی باشند زیرا، با صاحبان دامنه فردی، ممکن است مورد کلاهبرداری قرار بگیرید. حتی اگر دامنه حراج شده را انتخاب کنید، همچنان باید معیارهای مهم را بررسی کنید. وب رمز با ارائه داده‌های مرتبط در داشبورد و صفحات دامنه‌ها از این مشکلات جلوگیری می‌کند.

در نهایت، تصمیم به این می‌شود که آیا نام دامنه برای شما و/یا کسب و کار شما ارزش هزینه را دارد یا خیر. اگر چنین است، در درخواست دسترسی به پلتفرم وب رمز برای شروع مرور مجموعه نام‌های دامنه ما برای فروش تردید نکنید و با وب رمز دامنه رویایی خود را پیدا کنید.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است