هفتمین شماره «تجربه» با تصویر جلد رضا براهنی منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲

هفتمین شماره «تجربه» با تصویر جلد رضا براهنی منتشر شد

شماره‌ هفتم دوره‌ جدید مجله‌ «تجربه» با تصویر جلدی از زنده یاد رضا براهنی و صفحاتی ویژه‌ این شاعر فقید منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی ماهنامه تجربه، شماره‌ هفتم دوره‌ جدید مجله‌ «تجربه» با تصویر جلدی از زنده یاد رضا براهنی شاعر و نویسنده‌ و صفحاتی ویژه‌ نقش و تاثیرش در ادبیات معاصر و حاشیه‌های درگذشت او منتشر شد.

بخش‌های مختلف شماره جدید این مجله به شرح زیر است:

چهره‌ ماه: یادنامه‌ رضا براهنی با آثار و گفتاری از شیوا ارسطویی، محمد آزرم، احمد ابوالفتحی، علی مسعودی‌نیا، فاطمه احمدی‌آذر، صابر محمدی، سعید برآبادی، پیمان طالبی، پردیس سیاسی و شعرهای منتشر نشده‌ای از او به ترجمه‌ تورج صابری وند.

ادبیات: «صفحاتی درباره‌ یک مفهوم تازه: ناداستان»/ گفتگو با «پاسکال مرسیه» و مترجم کتاب‌اش «مهشید میرمعزی/ گفتگویی با «کاوه فولادی نسب» درباره‌ رمان تازه منتشرشده‌ «برلینی‌ها».

کتابخانه: گفتگو با علی شاهی به انگیزه‌ انتشار کتابِ «نانوشته» به همراه یادداشتی از آزاد عندلیبی.

موسیقی: نوای خزان در روزهای بهار: گزارش «مهدی میرمحمدی» درباره‌ چند موسیقی بهاری از روزهای رادیو.

سینمای ایران: پرونده‌ای درباره‌ چراییِ علاقه‌ سینماگرانِ ایرانی به بازنمایی عصر قاجار/ گفتگویی تفصیلی با بهمن فرمان‌آرا خالق «شازده احتجاب».

سینمای جهان: نگاهی به سریال «خادم مردم» و تمام آن‌چه می‌خواهید درباره‌ «ولادیمیر زلنسکی» بدانید به همراه یک گفتگو-گزارش از بازیگری که حالا به عنوان رییس‌جمهور درگیر جنگی مهیب است.

تئاتر: پرونده‌‌ای درباره‌ پوسترهای تئاتر ایران از دوران قاجار تا امروز.

مطالعات ایرانی: در ستایش «پارچه‌بافی» کهن هنری که زینت‌بخش موزه‌های جهان شده است/ گفتگو با «یوسف مجیدزاده» که باستان‌شناس جیرفت مدیون تلاش‌های اوست.

به همراه یادداشت‌ها و گفتارهایی از رضا منصوری، علی خدایی، فرشین کاظمی‌نیا، مصطفی ایزدی، حسین پاکدل، فریدون مجلسی و… که در این شماره می‌خوانید.

مدیر مسئول مجله «تجربه» کتایون بناساز است و پژمان موسوی سردبیری آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است