پردیس سینمایی مهر همدان افتتاح شد/ آغاز بهره‌برداری از سینماهای فاز دوم طرح توسعه | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۶

پردیس سینمایی مهر همدان افتتاح شد/ آغاز بهره‌برداری از سینماهای فاز دوم طرح توسعه

آیین افتتاح پردیس سینمایی مهر همدان با حضور هنرمندان و عوامل در محل برگزاری این پردیس در شهر همدان برگزار شد.

به گزارش صبا، آیین افتتاح پردیس سینمایی مهر همدان روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی کشوری و استانی و هنرمندان و عوامل شهر همدان در محل برگزاری این پردیس در شهر همدان با اجرای عبدالله روا برگزار شد. محمدمهدی سماوات رییس حوزه هنری همدان در ابتدای این مراسم به دعوت عبدالله روا روی سن آمد و گفت: کار شبانه روزی در موسسه سینمایی بهمن سبز موجب شد تا در سه سال گذشته، ظرفیت سینما‌های کشور دو برابر شود.

آغاز به کار ۸۶ سالن در پایان طرح دوم توسعه

در ادامه مراسم حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی حوزه هنری بیان کرد: از همه همکارانم در موسسه بهمن سبز و سازمان سینمایی سوره که از اوایل سال ۹۹ کار بازسازی سینماها را آغاز و پای کار بودند و تلاش شبانه روزی داشتند، تشکر می‌کنم. به همت آقای حسینی مدیرعامل بهمن سبز در این سه سال ظرفیت سینماهای بهمن سبز افزایش یافت که تا آخر خرداد فاز دوم طرح توسعه نیز با ۸۶ سالن نمایش در ۲۲ استان، به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان با پایان مرحله دوم طرح توسعه نیز موسسه بهمن سبز فرآیند ساخت سینما‌های مرحله سوم این طرح را در سراسر کشور آغاز کرده است و هم اکنون ساخت ۱۲۵ سالن سینمایی دیگر را در دست ساخت دارد.

وی افزود: افتتاح پردیس سینمایی مهر همدان در کنار اکران فیلم «شادروان» که اثر یک کارگردان همدانی است به عنوان نخستین فیلم اکران شده در این سینما، بیانگر این موضوع است که جریان توزیع در کنار جریان تولید قرار دارد و علاوه بر اینکه خانواده‌ها می‌توانند  با خیال راحت فیلم‌ها را ببینند، این آثار مضامینی دارند که با استقبال خانواده‌ها نیز مواجه می‌شود.

جعفریان در پایان بیان کرد: موضوعات تولید فیلم در سینمای ایران، طی چند سال گذشته خانواده محور بوده و در تولید فیلم مسائل و موضوعات روز کشور در نظر گرفته می‌شود. همچنین ما علاوه بر اکران فیلم‌های سینمایی بزرگسال، فیلم‌های انیمیشن کودکان را نیز در برنامه اکران داریم و به زودی پخش کودک و نوجوانمان  آغاز به کار می‌کند که با اکران انیمیشن «لوپتو» همراه خواهد بود.

در ادامه مراسم امیرشهاب رضویان تهیه کننده و کارگردان و از هنرمندان شهر همدان با انتشار کلیپی از افتتاح و بازسازی پردیس سینمایی مهر و  آغاز به کار آن ابراز خوشحالی کرد.

راه اندازی بزرگ‌ترین مرکز پویانمایی کشور در همدان

حمیدرضا حاجی بابایی دیگر سخنران این مراسم که علاوه بر حضور در افتتاح پردیس مهر همدان، برای پاسداشت یاد و نام شهید حاج بابایی نیز در این مراسم حضور داشت، با بیان اینکه در استان همدان به شدت نیازمند افزایش مراکز فرهنگی هستیم، اظهار کرد: امروز بسیار بابت افتتاح پردیس سینمایی مهر خوشحال هستم. افتتاح این پردیس سینمایی اتفاق مبارکی برای مردم همدان است و بسیار خوشحالیم چنین سینمای مدرنی را در پایتخت تاریخ و تمدن کشور مشاهده می‌کنیم و قطعا پویایی خوبی در آینده شاهد هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همدان به عنوان مرکز پایتخت تاریخ و تمدن کشور شناخته می‌شود با اشاره به اختلافات میان شهرداری و اداره ارشاد در رابطه با ساخت یک شهرک پردیس سینمایی، مطرح کرد: یک شهرک به نام پردیس سینمایی در همدان افتتاح خواهد شد که بزرگترین مرکز انیمیشن کشور در آن شکل خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با حل اختلافات میان ارگان‌ها در رابطه با به سرانجام رسیدن این پروژه، یک تحول بزرگ و فرهنگی در استان شکل خواهد گرفت و خوشبختانه تاکنون برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده و روی جزئیات این موضوع کار شده است.

گلایه کارگردان همدانی از صداوسیما

حسین نمازی کارگردان فیلم «شادروان» که در این مراسم حضور داشت، با گلایه از صداوسیما به دلیل عدم پخش تیزرهای فیلمش بیان کرد: متاسفم که با توجه به ساخت سریال پربیننده برای تلویزیون، امروز آن‌ها از پخش تیزرهای فیلم من در این رسانه خودداری می‌کنند.

او همچنین اظهار کرد: از حمایت حوزه هنری برای ساخت فیلم «شادروان» ممنونم، ضرورت تولید فیلم‌های کمدی‌ مفرح خانوادگی مساله‌ای‌ است که کمتر کسی متوجه آن است و از این بابت بسیار از این همکاری خوشحالم. فیلم من درباره خانواده است و امید دارد، اما متاسفانه بسیاری همین را هم نتوانستند ببینند و علیه حوزه هنری صحبت کردند، اما دوستان حوزه هنری پشت فیلم ایستادند و از آن حمایت کردند.

نمازی در پایان بیان کرد: امیدوارم حوزه هنری در راستای حمایت از آثار سینمایی به سراغ ساخت اثری از شهید چیت سازیان نیز برود چرا که او بسیار ایثارگرانه جنگید و داستان زندگی‌اش به نحوی است که می‌توان از آن یک اثر فاخر سینمایی تولید کرد.

 در پایان این مراسمفیلم «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی به عنوان اولین فیلم سینمایی در این پردیس سینمایی اکران شد.

پردیس سینمایی مهر همدان در فاز دوم طرح توسعه تبدیل به یک پردیس چهار سالن شده است که سالن قدس با  ظرفیت  ۲۷۵ صندلی، سالن هما با ۸۴، سالن آفتاب با  ۴۳  و سالن بوعلی با  ۵۷  صندلی و در مجموع با ۴۶۰ صندلی فعالیت خود را از سر گرفته است.

آیت الله حبیب اله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محمدمهدی محمدی فرماندار همدان، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، علی اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر، عبدالحمید قره داغی معاون اداری-مالی حوزه هنری، محمد ملک ثابت مدیرکل حقوقی حوزه هنری، محمدمهدی سماوات مدیر حوزه هنری استان همدان، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، حسین نمازی نویسنده و کارگردان، بهناز ضرابی‌زاده پژوهشگر و نویسنده، لیلا نظری گیلانده پژوهشگر و نویسنده و… از جمله چهره‌هایی فرهنگی و هنری استان بودند که در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است