برنامه‌های موزه هنرهای معاصر تهران در دوره مدیریت جدید تشریح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۱

برنامه‌های موزه هنرهای معاصر تهران در دوره مدیریت جدید تشریح شد

عبادرضا اسلامی رییس موزه هنرهای معاصر تهران درباره برنامه‌ها و اهداف موزه هنرهای معاصر تهران در دوره مدیریت جدید توضیح داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصرتهران، عبادرضا اسلامی رییس موزه هنرهای معاصر تهران عنوان کرد: موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری بیشتر هنرمندان اداره خواهد شد و برطرف کردن همه ضعف های زیرساختی نظیر نارسایی‌های مرمت و کمبود تجهیزات فنی در دستور کار است.

او ادامه داد: سرمایه اصلی موزه هنرهای معاصر تهران‌ هنرمندان است و ما قصد داریم فضایی فراهم کنیم تا دیدگاه های هنرمندان در مدیریت موزه به صورت معناداری تجلی یابد، با همین هدف ان‌شاالله پس از ماه رمضان، سلسله نشست‌هایی با گروه‌های مختلفی از هنرمندان با سلایق گوناگون تشکیل می دهیم و شنونده آرا و راهنمایی های آن‌ها خواهیم بود.

اسلامی تاکید کرد: ما پس از سلسله نشست‌هایی با هنرمندان، شورای هنری مشورتی موزه هنرهای معاصر تهران را در دستور کار قرار می دهیم و پس از مشورت‌های هنری همه نمایشگاه‌ها و رویدادهای موزه را با هدایت این شورا و مشاوران که به جامعه هنری معرفی خواهند شد، پیش خواهیم برد.

سامان‌دهی گنجینه  و شناسنامه‌دار شدن همه آثار

رییس موزه هنرهای معاصر تهران خاطرنشان کرد: می‌دانم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه هنری سامان‌یابی گنجینه موزه و تکمیل فرایند شناسنامه‌دار شدن همه آثار این گنجینه است درنتیجه با کمک و همراهی دوستانی که این امر مهم را با دقت و وسواس پیش برده بودند این کار خیلی زود، مجدد از سر گرفته می شود و حتما از نمایندگان هنرمندان نظیر انجمن‌های هنری دعوت خواهیم کرد تا از این فرایند دیدن کنند و در جریان این امر مهم باشند.

او تصریح کرد: متاسفانه مدت‌هاست سایت موزه هنرهای معاصر تهران وجود خارجی ندارد و پیگیری های ما بدین جا رسید که کاری هم برای برنامه‌نویسی سایت انجام دهیم. مقدمات قانونی این امر هم فراهم شده است، تا با راه‌اندازی سایت، کارهای گنجینه در معرض دید و تماشای علاقه‌مندان قرار بگیرد. حتما در این مهم به مباحث روز مانند نمایش آنلاین نمایشگاه‌های موزه، بخش خبری به روز، ارائه تحلیل ها و گزارش های دلخواه جامعه هنری توجه خواهد شد.

اسلامی افزود: در همین راستا فضای رسانه ای اطراف موزه ارتقا خواهد یافت تا آثار هنری که در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آیند به بهترین شکل دیده شوند، ازجمله فضای اینستاگرام موزه شاهد تغییرات مثبت خواهد بود تا گلایه های هنرمندان مرتفع شود.

این مدیر تشریح کرد: به زودی برنامه‌های مختلف موزه از نشست‌های گفتگومحور و پژوهشی تا سینماتک، برنامه‌های‌ خود را اعلام می‌کنند و ما شاهد فعالیت‌های هنری بیشتری در موزه خواهیم بود. علاوه بر این تلاش خواهیم کرد سالن اجتماعات موزه با همکاری نهادها و گالری‌های هنری پررونق باشد تا همه این‌ها به حضور پررنگ هنرمندان در موزه بینجامد.

رفع ایرادات مرمتی

اسلامی در ادامه یکی از مهم‌ترین مشکلات موزه را ضعف‌های عدیده عمرانی، کمبود امکانات و تجهیزات فنی خواند و گفت: ایرادات مرمتی به‌جامانده نیز کار کارشناسی بیشتری می طلبد، مثلا سیستم برودتی هوا مشکل اساسی دارد و فقط برای مخزن موزه سیستم سرمایش و گرمایش مناسب تعبیه شده است و برای بقیه فضاهای موزه نیز باید چاره اندیشی شود. علاوه بر این بخش های تخصصی موزه از واحد مرمت تا مثلا واحد عکاسی و … خواهان تجهیزات متعددی هستند که مدت‌هاست به‌روزرسانی نشده اند و برای انبوه این کاستی ها، خواهان حمایت و کمک از مدیران بالادستی شده ایم.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران اظهار کرد: به تازگی آقای محمود سالاری معاونت هنری از موزه بازدید کردند و در جریان ریز امور قرار گرفتند. خوشبختانه ایشان هم توجه و علاقه ویژه‌ای به موزه دارند و قول های مساعدی برای ساماندهی و روزآمدی موزه دادند که ما در حال پیگیری آن هستیم.

به تعهدات مدیریت قبل پایبندیم

اسلامی درباره برنامه‌های نمایشگاهی آینده گفت: بدیهی‌است ما به تعهداتی که مدیریت قبل در قبال نهادهای هنری و هنرمندان داده بودند، پایبند هستیم و جدول برنامه ای تا پایان سال وجود دارد که برخی‌شان مشخص اند و برخی متاسفانه فاقد طرح و یا به اصطلاح پیشنهاد پژوهشی روشن هستند که با کارشناسان دست‌اندرکار این جدول در حال پیشبرد کار هستیم.

او در پایان تصریح کرد: همه رویکردهای مناسبی که در دوره‌های گذشته مدیریتی موزه انجام شده است به طبع آن ادامه می یابد و به سهم خود تلاش می کنیم با گفتگو با هنرمندان، تشکیل شورای مشورتی و حضور مشاوران هنری از متن جامعه هنری، کمبودهای گذشته را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000