معرفی برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸

معرفی برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر

طبق اعلام دبيرخانه شوراى معارف سيما ویژه برنامه‌های شب‌های قدر شبکه‌های سیما با معرفی سخنرانان و مناجات خوانان اعلام شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، طبق روال هر ساله و به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر، شبکه‌های سیما مراسم احیا در اماکن مقدس را در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست سوم  که به ترتیب مصادف با چهارشنبه ۳۱ فروردین، جمعه ۲ اردیبهشت و یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ است، پوشش می‌دهند.

شبکه یک سیما ـ حرم امام رضا (ع)، رواق امام خمینی (ره) ـ ساعت ۲۳:۱۵

مراسم شب نوزدهم ماه رمضان با سخنرانی آیت الله علم الهدی برگزار می‌شود و محمود کریمی قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی این مراسم را برعهده دارد.

شب بیست و یکم سخنران مراسم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی است و حاج علی برادران و حاج احمد واعظی قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی این مراسم را انجام می‌دهد و در شب بیست و سوم نیز حجت الاسلام والمسلمین عالی سخنران مراسم و حجت الاسلام والمسلمین شجاع قرائت دعای جوشن را برعهده دارند و علی ملائکه هم به ذکر مصیبت اهل بیت می‌پردازد.

شبکه دو سیما ـ شهر قم حرم حضرت معصومه (س) ـ ساعت ۲۳

در مراسم نخستین شب قدر شبکه دو سیما، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سیدعلی حسینی نژاد دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کند.

مراسم شب بیست و یکم نیز با سخنرانی آیت الله سعیدی و دعاخوانی حاج عباس حیدرزاده روی آنتن می‌رود. مراسم شب بیست و سوم هم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری و قرائت دعای جوشن کبیر توسط مهدی سلحشور پخش می‌شود.

شبکه سه سیما ـ حسینیه همدانی ها ـ ساعت ۲۳

مراسم احیای شب‌های قدر از شبکه سه سیما با قرائت دعای جوشن کبیر از امام زاده قاضی الصابر (ع) توسط میثم مطیعی ساعت ۲۳ شروع می‌شود و در ادامه از ساعت ۱ بامداد سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان شروع می‌شود.

شبکه چهار سیما ـ مصلی حضرت امام خمینی (ره) ـ ساعت ۲۲:۳۰

قرائت دعای جوشن کبیر در شب‌های قدر با نوای محمدحسین سعیدیان، مهدی قربانعلی و علیرضا سبحانی پخش می‌شود و همچنین مرثیه خوانی شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم به ترتیب توسط احمد واعظی، مهدی سماواتی و حمید رمضان پور روی آنتن می‌رود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عالی، رییسی و حاج ابوالقاسم در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

شبکه پنج سیما ـ حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ـ ساعت ۲۲

نخستین شب قدر با قرائت دعا توسط حسن شالبافان و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

مراسم شب بیست و یکم نیز با قرائت دعای جوشن کبیر توسط محمدرضا غلامرضازاده و حاج احمد زین العابدین فرد و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدحمید میرباقری برگزار می‌شود و در شب بیست و سوم نیز مخاطبان شبکه پنج می‌توانند از ساعت ۲۲ با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حمید رمضان‌پور و امیر نعیمی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی همراه شوند.

شبکه قرآن و معارف سیما ـ حسینیه آیت الله حق شناس (ره) و امامزاده صالح (ع) ـ ساعت ۲۳

شبکه قرآن مراسم نخستین شب از شب‌های قدر را از حسینیه آیت الله حق شناس (رحمت الله علیه) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری و قرائت دعای جوشن با نوای حاج مهدی سماواتی روی آنتن می‌فرستد.

مراسم شب‌های بیست ویکم و بیست و سوم نیز از امامزاده صالح (ع) روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود. حجت الاسلام و المسلمین بی‌آزار تهرانی در این شب‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازد. همچنین دعاخوانی حجت الاسلام سیدمحمدجواد درچه‌ای و مجتبی محمدبیگی و مرثیه خوانی محمدحسین پویانفر در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم پخش می‌شود.

شبکه افق ـ مسجد مقدس جمکران ـ ساعت ۲۲:۳۰

مراسم احیا شب نوزدهم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری و دعا و مرثیه خوانی حاج عباس حیدرزاده روی آنتن می‌رود.

در شب بیست و یکم قرائت دعای جوشن کبیر توسط حسن شالبافان انجام می‌شود و سخنرانی مراسم توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری روی آنتن می‌رود.

سخنران مراسم شب بیست و سوم نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی انجام می‌شود و قرائت دعا و مرثیه خوانی نیز با نوای سیدعلی حسین نژاد روی آنتن شبکه افق می‌رود.

شبکه آموزش سیما ـ حرم مطهر امام خمینی (ره) ـ ساعت ۲۲:۳۰

مراسم احیای شب نوزدهم با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حاج حمید رمضان پور و مداحی سیدعلی محمد سادات رضوی روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

شب بیست و یکم نیز حاج احمد خلف‌زاده دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کند و مرثیه خوانی این مراسم را حاج احمد شربیانی برعهده دارد.

شب بیست و سوم نیز حاج اسدالله عرب سرخی دعای جوشن کبیر توسط قرائت می‌شود و مهدی منصوری روی آنتن شبکه آموزش مرثیه خوانی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم هاشمیان هم سخنران مراسم شب‌های قدر در حرم مطهر امام خمینی (ره) که از شبکه آموزش پخش می‌شود.

شبکه جام جم ـ حرم مطهر امام رضا (ع)

شب نوزدهم ماه رمضان دعای جوشن کبیر با نوای محمود کریمی و سخنرانی آیت الله علم الهدی از ساعت ۲ بامداد از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود.

مخاطبان شبکه جام جام می‌توانند مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان را با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و دعاخوانی حاج علی برادران و مرثیه خوانی حاج احمد واعظی از حرم مطهر امام رضا (ع) دنبال کنند.

شب بیست و سوم نیز از ساعت ۲۱ با قرائت دعا توسط حجت الاسلام والمسلمین شجاع و مرثیه خوانی علی ملائکه روی آنتن می‌رود که حجت الاسلام و المسلمین عالی سخنرانی این مراسم را برعهده دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است