طریقه مصرف بره موم / میزان مجاز مصرف روزانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹

طریقه مصرف بره موم / میزان مجاز مصرف روزانه

بره موم یک ماده رزینی معروف است که بوسیله زنبورها از شکوفه‌ ها و مواد ترشح شده از گیاهان، جمع‌آوری شده و با آنزیم‌ های زنبور، گرده گل و موم ترکیب می‌ شود.

 

به گزارش واحد بازرگانی صبا، از هیچ یک از محصولات زنبور عسل نمی توان گذشت. زنبور عسل به عنوان یکی از بهترین حشره هایی است که در کشورهای مختلف اقدام به تولید عسل، بره موم، شاه انگبین و گرده گل می کند. بسیاری از افراد علاقه مند هستند که برای بهره مندی از خواص بره موم، از این ترکیب استفاده کنند. ولی با توجه به اینکه با طریقه مصرف بره موم آشنا نیستند، نمی دانند که چگونه بره موم را مصرف نمایند.

در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با طریقه مصرف بره موم بیشتر صحبت کنیم. پس اگر قصد مصرف این ماده و محصول زنبور عسل را دارید و نمی دانید که چگونه از آن استفاده کنید، با ما همراه باشید.

بره موم چیست؟

بره موم مانند عسل، یکی از فرآورده های زنبور عسل به شمار می رود که به رنگ قهوه ای تیره و به صورت چسبناک به تولید می رسد. بره موم خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و می تواند با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند.

طریقه مصرف بره موم

هزاران سال است که این ماده از کندو استخراج شده و در داروهای سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. بره موم نه تنها کندو را ترمیم می کند، بلکه از بیماری ها محافظت کرده و محیط سالم برای زنده ماندن زنبورها را فراهم می کند. این ماده به رنگ های زرد، خاکستری، قهوه ای و قرمز است.

بسیاری از افراد علاقه مند به مصرف بره موم در دوران شیوع کرونا می باشند. زیرا بره موم با داشتن خواص متنوع و کیفیت بالا، می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

ترکیبات بره موم

عناصر مقدار
رزین ۵۰-۵۵%
موم های گیاهی ۲۰-۳۰%
روغن های اساسی ۱۰-۱۵%
گرده ۲-۵%
فنول ها ۷-۲۵%
فلاون و فلاونول ۳-۶%

خواص بره موم

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با طریقه مصرف بره موم توضیحاتی ارائه کنیم، می خواهیم بیشتر با خواص بره موم زنبور عسل آشنا شویم.

کمک به بهبود عملکرد قلب و عروق

کمک به کاهش قند خون و کنترل قند خون بیماران دیابتی

دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

ضد سرطان بسیار عالی

تقویت سلول های عصبی

کمک به تسکین سوختگی های پوستی

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بسیاری بیماری ها

کمک به بهبود عملکرد ریه و کاهش عوارض ناشی از بیماری های ریوی

کمک به درمان آب مروارید چشم

موثر در درمان عفونت ادراری

کمک به درمان زخم معده و مشکلات گوارشی

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

 

طریقه مصرف بره موم چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم، بره موم با یک رنگ تیره و حالت چسبناک به تولید می رسد و می تواند به صورت خام نیز مصرف گردد. طریقه مصرف بره موم می تواند بسته به سلیقه شما و نوع تغذیه ای که دارید، متفاوت باشد. ولی به هر حال قصد داریم طریقه مصرف بره موم را به شما توضیح دهیم. در ادامه چندین روش برای مصرف این محصول زنبور عسل را به شما پیشنهاد می کنیم.

خوردن بره موم خام

یکی از ساده ترین روش ها برای مصرف بره موم، خام خوردن آن است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که بره موم را به صورت خام مصرف کنند. دلیل این موضوع این است که خود بره موم خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و این موضوع ایجاب می کند که از افزودنی های مضر به این محصول زنبور عسل خودداری کنیم.

اگرچه بره موم دارای طعم گس و نسبتا تلخی است، ولی می توان آن را به صورت خام میل کرد. مزه گس آن به گونه ای نیست که بتوانید آن را تحمل کنید. پس اگر به سلامتی خودتان اهمیت می دهید، کافیست که مقداری از بره موم را در آب بخیسانید و سپس میل کنید.

مصرف بره موم به همراه عسل

عسل به عنوان یک ترکیب فوق العاده خوش طعم و لذیذ زنبور عسل به شمار می رود. می دانیم که عسل خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری ها و … گردد.

مصرف بره موم به تنهایی، خواص زیادی را به همراه دارد. ولی باز هم می توان برای رفع طعم تلخی بره موم، از مقداری عسل نیز در کنار این محصول استفاده کرد. شما می توانید بره موم را با کمی عسل مخلوط کنید و سپس میل نمایید. برای خرید بره موم عصاره گیری شده میتوانید به https://ahoota.com/product/propolis مراجعه کنید. مخلوط کردن برخی از آجیل ها مانند گردو، بادام و … برای خوش طعم کردن ترکیب مورد نظر شما توصیه می شود.

گرده گل را با این محصول زنبور عسل ترکیب کنید

یکی از بهترین روش ها برای خوردن بره موم، ترکیب کردن آن با محصولات دیگر زنبور عسل می باشد. اگر می خواهید به سلامت خودتان اهمیت دهید، می توانید گرده گل را با مقداری از بره موم مصرف کنید. خود گرده گل فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و بدیهی است که ترکیب آن با بره موم، می تواند برای بدن خواص دو چندانی را به همراه داشته باشد.

اگر طعم بره موم با گرده گل خوب نشد و دوست نداشتید، می توانید مقداری عسل را به عنوان چاشنی به این ترکیب اضافه کنید و سپس میل نمایید.

داروها و مکمل های تغذیه ای و بره موم

امروزه، بسیاری از داروها و مکمل های تغذیه ای با بره موم غنی سازی شده اند. با توجه به خواص بسیار زیادی که برای این محصول زنبور عسل وجود دارد، می توان یکی از بهترین طریقه مصرف بره موم را استفاده از مکمل های تغذیه ای شناخت.

کپسول ها، شربت ها و … با داشتن بره موم، نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند و می توانند باعث بهبود کیفیت زندگی و افزایش سلامتی افراد گردند.

میزان مصرف بره موم

مصرف بره موم برای بدن خواص بسیار زیادی دارد. ولی به غیر از طریق مصرف بره موم، باید در رابطه با میزان مصرف این محصول زنبور عسل هم اطلاعات کافی داشته باشید. به طور کلی، مصرف این محصول باید به روش اصولی و منطقی صورت گیرد.

مصرف بره موم برای کودکان زیر ۲ سال

به طور کلی، مصرف هیچ یک از فرآورده های زنبور عسل به کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی شود. پس در صورتی که کودک شما هنوز به سن ۲ سال نرسیده است، از این محصول برای وی استفاده نکنید.

مصرف بره موم برای کودکان ۲ تا ۶ سال

مصرف بره موم برای کودکان ۲ تا ۶ سال بلامانع است. ولی دوز مصرف این محصول از زنبور عسل برای کودکان ۲ تا ۴ سال حدود یک سوم قاشق چایخوری بوده و برای کودکان ۴ تا ۶ سال، یک دوم قاشق چایخوری می باشد.

مصرف بره موم برای بزرگسالان

بزرگسالان در صورت نیاز می توانند به میزان ۵ گرم از بره موم را در روز مصرف کنند. مصرف بیش از این اندازه به بزرگسالان توصیه نمی شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000