«نینا و جادوی ماه‌ها» حفظ محیط زیست را به بچه‌ها یاد می‌دهد/ دیوار چهارم را شکستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۹
علیرضا دهقانی در گفتگو با صبا:

«نینا و جادوی ماه‌ها» حفظ محیط زیست را به بچه‌ها یاد می‌دهد/ دیوار چهارم را شکستیم

کارگردان نمایش «نینا و جادوی ماه ها» گفت این نمایش با شعار حفظ محیط زیست به کودکان آموزش می دهد تا برای نگهداری از زمین به عنوان تنها کره قابل زیست تلاش کنند.

علیرضا دهقانی کارگردان نمایش کودک «نینا و جادوی ماه ها» که از ۷ فروردین الی ۱۵ اردیبهشت ماه در تالار هنر روی صحنه می رود در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره موضوع این نمایش عنوان کرد: نینا دختربچه ای است که برای دریافت جایزه شاهزاده برای پیدا کردن گل های موگه به جنگل می رود تا با پیدا کردن این گل و دریافت جایزه، مادرش را از مرگ نجات دهد.

او افزود: در نمایش «نینا و جادوی ماه ها» شعار ما محیط زیست و دوستی با طبیعت، حیوانات و… است و می خواهیم به مخاطبان یادآور شویم که یک کره قابل زیست در جهان داریم و باید در حفظ آن کوشا باشیم. فقط ما انسان ها ساکنان کره زمین نیستیم تا بخواهیم مانند شاهزاده نمایش نظم طبیعت را به هم بزنیم بلکه باید با طبیعت همراه شویم.

دهقانی بیان کرد: طبیعت گاهی اوقات کارهایی را برای ما انجام می دهد که شاید از دست خودمان برنیاید و در نهایت کودکان متوجه این موضوع خواهند شد که به هم خوردن نظم طبیعت چیز خوبی نیست.

کارگردان نمایش «شاهزاده خوشبخت» درباره مخاطبان کار اعلام کرد: مخاطب کار از چهار سال به بالاست ولی مخاطبان اصلی ما دوره اول و دوم ابتدایی یعنی گروه سنی ۶ الی ۱۲ سال به شمار می روند.

این کارگردان نمایش کودک تاکید کرد: ما در جاهایی دیوار چهارم بین مخاطب و بازیگران را می شکنیم و با مخاطبان همراه می شویم تا بازخورد بچه ها و خانواده هایشان را هم در نظر بگیریم.

کارگردان نمایش «بل و شاهزاده مغرور» توضیح داد: در کار نگاهی به تئاتر پداگوژی یا همان تئاتر آموزشی که چندین سال است توسط مربیان و معلمان مدارس و مهدهای کودک مورد توجه هست، داریم. مثلا آموزش ماه ها، ترتیب ماه ها و کلیت اثر که مبتنی بر حفظ نظم بنا شده است از موارد آموزشی کار به شمار می رود.

کارگردان نمایش «جک و لوبیای سحرآمیز» عنوان کرد: «نینا و جادوی ماه‌ها» دومین اثر نمایشی است که بعد از دوسال شرایط همه گیری کرونا و دوری مخاطبان از تئاتر با حفظ پروتکل های بهداشتی مخاطبان تئاتر را به تالار هنر دعوت می کند.

او بیان کرد: ویروس کرونا نیز از برهم زدن نظم طبیعت به وجود آمد و باعث از بین رفتن خیلی از عزیزان و هنرمندان شد و خدا را شاکریم که شرایط کمی بهتر شده تا بتوانیم باز مخاطبان را با تئاتر آشتی دهیم.

کارگردان نمایش «شاهزاده و خرس» مطرح کرد: خوشبختانه دوستان زیادی به شکل های مختلف در دیده شدن و تبلیغ کار همراه ما هستند و امیدواریم تا بتوانیم چراغ های تئاتر کودک را بعد از دوسال روشن نگه داریم چراکه کودکان نسل آینده و آینده ساز کشور هستند.

او ادامه داد: همه ما می دانیم که کودکان وقتی بزرگ می شوند و در راه پر پیچ و خم زندگی قرار می گیرند دیگر آرامش و فرصت کافی برای اندیشیدن نخواهند داشت و تئاتر به ویژه تئاتر کودک محلی برای اندیشیدن است.

کارگردان نمایش «حواست کجا بود؟» خاطرنشان کرد: خوشبختانه کار در جذب رضایت و جلب مخاطب نمره قبولی داشته است.

علیرضا دهقانی در پایان گفت: از ماندانا عبقری نویسنده، بازیگر، طراح عروسک و صحنه نمایش که در اجرای هرچه باشکوه تر کار همراه بود و همچنین از تمامی بازیگران، عوامل و همراهانی که در بخش های مختلف اجرایی، خبری، تبلیغاتی «نینا و جادوی ماه ها» که در تخصصی ترین تالار کودک کشور اجرا می شود ما را تنها نگذاشتند، سپاسگزارم.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500