کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال کدام است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۳

کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال کدام است؟

ارز دیجیتال یک صنعت فوق العاده پولساز و آینده دار است به همین دلیل افراد زیادی مایل به سرمایه گذاری در این بازار هستند.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، از وقتی که بازار ارزهای دیجیتال در کشور ما داغ شده است صرافی های ایرانی هم زیاد شده اند. از آنجایی که ارز دیجیتال یک صنعت فوق العاده پولساز و آینده دار است به همین دلیل افراد زیادی مایل به سرمایه گذاری در این بازار هستند. صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هم برای راحتی کار معامله گران فعالیت خود را شروع کرده اند. اما این دلیل نمی شود به هر صرافی ارز دیجیتالی اعتماد کنید.

مهمترین نکته در انتخاب صرافی این است که یک صرافی معتبری را انتخاب کنید که کارمزد معاملات در آن کم باشد! حالا شاید از خود بپرسید چرا؟ مگه کارمزدها چقدر می شود؟ در شرایط معمولی کارمزد معالات تان شاید زیاد نشود اما زمانی که معاملات سنگین انجام می دهید کارمزدش بالا می شود. این قضیه در دراز مدت می تواند روی کل دارایی شما تاثیر گذار باشد. به همین خاطر باید یک صرافی ارز دیجیتال با کمترین کارمزد را پیدا کنید.

ما در این مقاله قصد داریم بهترین صرافی های ایرانی با کمترین کارمزد را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید در معاملات خود کمترین کارمزد را پرداخت کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

انواع کارمزدها در صرافی های ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال روش های مختلفی را برای دریافت کارمزد از کاربرانشان دارند. هیچ کدام از صرافی های ارز دیجیتال کارمزد صفر ندارند چون هزینه های جانبی زیادی دارند و برای همین مجبورند از معامله گران کارمزد دریافت کنند. در خیلی از صرافی ها کارمزد ها متفاوت است. همچنین کارمزد خرید و فروش یک سری از ارزها مثل بیت کوین و اتریم با دیگر کوین ها تفاوت دارد و یکسان نیست. در ادامه کارمزدی که صرافی ها در سطح های مخلتف از کاربرانشان دریافت می کنند را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال

یکی از کارمزدهایی که صرافی ها از معامله گران دریافت می کنند هنگام خرید و فروش ارزهاست. بیشترین سود صرافی ها در همین کارمزد تریدهاست. صرافی های ارز دیجیتال در تمام دنیا بستری امن را برای کاربران ارز دیجیتال فراهم کرده اند و در واقع نقش واسط را ایفا می کنند.

زمانی که کاربران قصد خرید و فروش ارزی را دارند کارمزدی از مبلغی که برای خرید ارز پرداخت می کنند را صرافی به عنوان کارمزد معامله بر می دارد. این کارمزد دست مزد صرافی هنگام معامله محسوب می شود. به عنوان مثال اگر کاربری قصد خرید بیت کوین را دارد صرافی قسمتی از آن ارز را به عنوان کارمزد از حسابش کم می کند.

 

کارمزد بلاکچین

خرید و فروش ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین انجام می شود. زمانی که کاربران قصد خرید یا فروش ارزی را در صرافی ها دارند باید کارمزد بلاک چین را نیز پرداخت کنند. البته این کارمزد را خود صرافی بر می دارد و از دید کاربر پنهان است. در واقع این کارمزد هم با کارمزد معامله محاسبه می شود بدون اینکه کاربر از محاسبه آن مطلع باشد.

 

کارمزد واریز و برداشت به حساب کاربری در صرافی

این کارمزد زمانی برداشت می شود که کاربران قصد برداشت یا واریز پول به حساب کاربری خود در صرافی را داشته باشند. یعنی اگر کاربری قصد خرید ارزی را دارد باید ابتدا حساب کاربری اش را در صرافی شارژ کنید. ابتدا باید دلار دیجیتال (تتر) خریداری شود تا بتوانند در صرافی معامله کنند. این کارمزد زمان خرید تتر و واریز آن به حساب کاربری در صرافی ها کسر می شود. همچنین قصد تسویه حساب (برداشت موجودی از داخل صرافی) را دارند این کارمزد از مبلغ تسویه کسر می شود. این کارمزد به کارمزد فیات نیز معروف است.

 

کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی کارمزد صفر دارد؟

درآمد اصلی صرافی های ارز دیجیتال در دنیا از طریق کارمزدی است که از کاربران شان دریافت می کنند. خیلی از مردم به دنبال پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال با کارمزد صفر هستند که چنین چیزی وجود ندارد. اگر هم وجود داشته باشد مطمئن باشید صرافی مورد نظر کلاه بردار است! (البته بعضی از صرافی های غیرمتمرکز خارجی هستند که کارمزدشان صفر است اما اعتمادی بهشان نیست.)

چراکه صرافی های ارز دیجیتال برای توسعه پلتفرم خود، تامین امنیت، پشتیبانی، نیروی انسانی، خرید تجهیزات سخت افزاری و … نیازمند بودجه زیاد هستند. بالاخره این بودجه باید از جایی تامین شود! به همین دلیل باید از تریدرها کارمزد دریافت کنند در غیر این صورت درآمدی نخواهند داشت.

درست است که یک سری از صرافی ها در دنیا مثل بایننس کمترین کارمزد را در معاملات دارند اما به این هم توجه داشته باشید که حجم معاملات در این صرافی ها چقدر بالاست. به خاطر همین کم بودن کارمزد در این صرافی ها کاملا منطقی است. اما برای ما ایرانی باز هم کار کردن با صرافی های ایرانی کمترین کارمزد را دارد چرا که اگر بخواهید فقط کارمزد برداشت و واریز در صرافی های خارجی را محاسبه کنید می بینید که خیلی زیاد می شود و اصلا برای ما به صرفه نیست!

 

کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی کمترین کارمزد را دارد؟

منبع اصلی درآمد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی کارمزد دریافتی از کاربرانش است. درصد این کارمزدها طبق عوامل مختلفی مثل تیکر یا میکر بودن کاربر، حجم معاملات و نوع تراکنش بالا و پایین می شود. بسیاری از صرافی های آنلاین ایرانی با توجه به سیاست های کاری خود درصدهای مختلفی دارند. اما ما باید دنبال صرافی ارز دیجیتالی باشیم که کمترین کارمزد را داشته باشد. در ادامه بهترین صرافی های آنلاین ایرانی با کمترین کارمزد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

صرافی ایرانی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس بزرگترین صرافی آنلاین ایرانی با بیشترین معامله گر فعال است. این صرافی دانش بنیان یکی فضای امنی را برای معامله گران ایرانی با کارمزدهای کاملا منطقی فراهم کرده است. در این صرافی آنلاین ایرانی بیشینه کارمزد معاملاتی دریافتی از کاربران ۰/۳۵ درصد، کمینه کارمزد ۰/۲ درصد و میانه ۰/۲۵ درصد محاسبه می شود. همچنین در نوبیتکس کارمزدهای دریافتی از میکرها ۰/۱ درصد و برای تیکرها ۰/۱۵ درصد محاسبه خواهد شد.

 

صرافی ایرانی بیت پین

یکی دیگه از بهترین صرافی ‌های ارز دیجیتال ایرانی با کمترین کارمزد صرافی بیت پین است. در این صرافی آنلاین ایرانی بیشینه کارمزد دریافتی از کاربران که همان اولین کارمزد دریافتی محسوب می شود از ۰/۴ درصد و کمینه کارمزدش از ۰/۱ درصد محاسبه می شود.

همینطور میانه کارمزد دریافتی آن ۰/۳ درصد است. صرافی بیت پین فقط در شرایط خاصی از کاربران میکر ۰/۵ درصد و از کاربران تیکر ۰/۱ درصد کارمزد دریافت می کند. در کل صرافی ارز دیجیتال بیت پین یکی از کم کارمزدترین صرافی های ایرانی است که می توانید ترید خود را در این صرافی شروع کنید.

 

صرافی ایرانی والکس

یکی از قدیمی ترین و بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی صرافی والکس است که توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف راه اندازی شده است. در حال بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال در این صرافی قابل خرید فروش است. جالب است بدانید این صرافی بیش از ۵۰۰ هزار کاربر فعال دارد.

کارمزدها در این صرافی کاملا رقابتی و بر اساس حجم معاملاتی است که کاربران در روز دارند. در این شرایط کارمزد دریافتی از کاربران کاملا متغیر است اما طبق معاملات ۳ ماه گذشته کاربران انجام می شود. در این صرافی بیشنه کارمزد همان اولین کارمزد دریافتی یعنی ۰/۴ درصد است. همینطور کمینه کارمزد در والکس ۰/۲ درصد است. میانه کارمزد هم روی ۰/۳ ثابت است.

 

جمع بندی و پایان

ما در این مقاله سعی کردیم کم کارمزد ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی را به شما معرفی کنیم. سعی کنید صرافی ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که کمترین کارمزد را از شما دریافت می کند چون این موضوع در دراز مدت روی سرمایه شما تاثیر گذار خواهد بود. هر چقدر کارمزد پرداختی شما کمتر باشد سود بیشتری خواهید داشت.

امیدارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر شما هم صرافی ارز دیجیال معتبری را می شناسید که کارمزدهای دریافتی اش مناسب است در قسمت کامنت ها معرفی اش است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000