فراخوان جشنواره جایزه «عکس ۵» منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۲

فراخوان جشنواره جایزه «عکس ۵» منتشر شد

مهدی شادی زاده از انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، مهدی شادی زاده موسس و دبیر جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» و مستندساز گفت: فراخوان سومین دوره جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» از امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع بیشتر از محتوای این فراخوان به سایت www.5photoaward.com مراجعه کنند، همچنین زمان ارسال آثار از امروز به مدت یک ماه برنامه ریزی شده است.

این مستندساز با اشاره سبک عکاسی این دوره از جشنواره بیان کرد: موضوع عکاسی امسال «لنداسکیپ» و «طبیعت بی‌جان» است که باید در قالب مینیمالیسم و فرمالیسم ارائه شود. عکاسی مینیمال را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد به این عبارت که «هر چه تصویر ساده‌تر، قابل فهم‌تر». هنر عکاسی مینیمال با اینکه کمتر شناخته شده است اما از هنرهای خاص عکاسی به شمار می‌رود و می‌توان گفت برای بسیاری از شرایط کارآمد است و در نتیجه در عکاسی به سبک مینیمال یا همان تقلیل گرایی چند نکته اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

وی افزود: در سبک مینیمال از یک سوژه و یا حداکثر دو سوژه استفاده می‌شود و در واقع جزئیات از تصاویر این سبک حذف می‌شوند اما در حالت کلی مفهوم تصویر قابل درک است. طبق تعریف منابع مختلف عکاسی، عکاسی مینیمال در واقع خلاصه کردن فرم و تاکید روی محتوای اثر است. در واقع پیش از آن که این سبک عکاسی روی احساسات شخصی و بیان احساسات تمرکز داشته باشد سعی می‌کند از قوانین مختلف استفاده کرده و آثار فوق العاده متفاوتی را خلق کند.

این هنرمند تاکید کرد: نظریه فرمالیسم از برتری فرم حمایت می‌کند و هرگونه استناد به دین، تاریخ و سیاست را از نظر زیباشناختی بی‌ربط و بی‌مورد می‌داند و یا آن‌ها را دل مشغولی غیرهنری تلقی می‌کند و می‌گوید که هنر باید بر اساس معیارهای خودش قضاوت شود.

این عکاس در پایان گفت: علاقه‌مندان می توانند پنج عکس برای جشنواره ارسال کنند که باید توجه داشته باشند آثار را فقط به ایمیل جشنواره به آدرس ۵photoaward@gmail.com ارسال کنند.

عوامل این جشنواره عبارتند از مهدی شادی زاده و علیرضا شادی زاده موسس و دبیر جشنواره، سیمین بایرامی مدیر هنری، غزل مظفری گرافیست، موسسه فرهنگی هنری پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است