پل توماس اندرسن احتمالا رییس هیات داوران «کن» ۲۰۲۲ می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۰

پل توماس اندرسن احتمالا رییس هیات داوران «کن» ۲۰۲۲ می‌شود

یک رسانه ایتالیایی از مذاکره جشنواره «کن» با پل توماس اندرسن برای ریاست هیات داوران این دوره خبر داد.

به گزارش صبا، رسانه ایتالیایی «بدتیست» روز گذشته ۱۵ آوریل در گزارشی اعلام کرد پل توماس اندرسن فیلمساز سرشناس سینمای جهان در حال مذاکره برای تصدی ریاست هیات داوران این دوره جشنواره «کن» است.

پل توماس اندرسن از سال ۲۰۰۲ به این طرف به جشنواره «کن» نرفته است، او آخرین بار با فیلم «عشق پریشان» محصول ۲۰۰۲ در جشنواره «کن» برنده جایزه بهترین کارگردانی شد.

فیگارو نیز در گزارشی اعلام کرده است که مسئولان فستیوال «کن» از ونسان لندون بازیگر فرانسوی برای حضور در جایگاه ریاست هیات داوران تقاضا کرده اند.

انتخاب رییس هیات داوران «کن» امسال بسیار پیچیده شده است. پیش تر گفته می شد قرار بوده پنه لوپه کروز به عنوان رییس هیات داوران انتخاب شود اما چون احتمال می رفت فیلمی از این بازیگر در فستیوال پذیرفته شود، این سمت به او نمی رسد. ولی طبق جشنواره «کن»، پنه لوپه کروز فیلمی در جشنواره ندارد و شاید دوباره به عنوان یک گزینه برگردد. البته فرمو پیش تر به فیگارو گفته بود در زمان جشنواره، پنه لوپه کروز سر فیلمبرداری فیلم جدید مایکل مان خواهد بود و به این دلیل احتمالا رییس هیات داوران نخواهد شد.

اصغر فرهادی فیلمساز مشهور کشورمان نیز یکی از گزینه های ریاست هیات داوران است و البته مشخص نیست اتهام سرقت ادبی که علیه این فیلمساز مطرح شده است تا چه اندازه بر تصمیم مسئولان فستیوال تاثیر بگذارد. حالا باید منتظر ماند و دید فستیوال «کن» از بین این چهار گزینه کدام یک را برای ریاست هیات داوران دوره هفتاد و پنجم معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است