رونمایی از کتاب «پهلوان و پهلوانی» محمدباقر آقامیری | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۴

رونمایی از کتاب «پهلوان و پهلوانی» محمدباقر آقامیری

آیین رونمایی از کتاب «پهلوان و پهلوانی» نوشته محمدباقر آقامیری روز جمعه 5 مهر ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، کتاب «پهلوان و پهلوانی» اثر محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر ماه ساعت ۱۶ با حضور استادان هنر نگارگری و مینیاتور در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می شود.

محمدباقرآقامیری دارای دکترای درجه یک هنر در زمینه نقاشی و هنرهای اسلامی از سوی شورای عالی فرهنگ و هنر است و در هنر نگارگری خود را از شیفتگان و شاگردان محمود فرشچیان می داند و معتقد است که فرشچیان مبدع و پیشتاز مینیاتور، در عین قلم گیری های سنتی مینیاتور، آثارش دارای محتوایی نو و معاصر است.

وی سال ها در دانشگاه ها و هنرستان های معتبر کشور از جمله هنرستان هنرهای تجسمی پسران به تدریس پرداخته و تدریس دروسی چون طراحی قالی، ‌کاشی، تذهیب و مینیاتور را عهده دار بوده است.

آقامیری تا کنون تصویرسازی و تذهیب نقاشی بیش از ۴۰ عنوان از کتاب های تاریخی و ادبی و مذهبی را به عهده داشته است و بیش از ۳۰ جلد قرآن را تذهیب کرده است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار نگارگری محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر ماه در فرهنگسرای اندیشه گشایش می یابد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی، مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است