«مهد پویا» از اول مهر روی آنتن می‌رود/ امیدوارم ایرج طهماسب به تلویزیون بازگردد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹
سارا روستاپور در گفتگو با صبا:

«مهد پویا» از اول مهر روی آنتن می‌رود/ امیدوارم ایرج طهماسب به تلویزیون بازگردد

سارا روستاپور مجری برنامه پربیننده کودک و خردسال شبکه پویا بااشاره به برنامه‌های در حال تولید و روی آنتن خود، درباره برنامه عروسک محور «مهمونی» اظهار نظر کرد.

سارا روستاپور مجری، کارگردان و تهیه کننده برنامه‌های کودک و خردسال تلویزیون که در نظرسنجی نوروز ۱۴۰۱ در بین برنامه‌های سیما، سومین مجری برتر زن از نظر مخاطبان شناخته شده بود، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا با اشاره به برنامه‌های روی آنتن و در حال ساخت خود گفت: ویژه برنامه «پاشو پاشو کوچولو» را در نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن داشتیم که جزو برنامه‌های پربیننده حوزه کودک هم بود و خوشبختانه توانستیم براساس آمار صدا و سیما رضایت کودکان و خانواده‌هایشان را جلب کنیم.

وی درباره دیگر فعالیت‌های خود در حوزه برنامه سازی عنوان کرد: سال‌های اخیر من بیشتر به عنوان تهیه کننده و کارگردان فعالیت داشته‌ام، به عنوان مثال در حال پیش‌تولید فصل جدید برنامه «مهد پویا» هستم که از اول مهر ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود و من به عنوان کارگردان و تهیه کننده در آن حضور دارم.

روستاپور درباره برنامه دیگری که به همراه «پاشو پاشو کوچولو» روی آنتن دارد گفت: برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش هم برای کمک به دانش آموزان در دوران کرونا روی آنتن دارم که در آن هم به عنوان کارگردان و تهیه کننده فعالیت می‌کنم.

این مجری در ادامه درباره برنامه «مهد پویا» کعه از شبکه پویا با آغار سال تحصیلی روی آنتن می‌رود، توضیح داد: «مهد پویا» یک برنامه ویژه خردسالان است که آموزش‌های مهدکودک و پیش دبستانی را برای سومین سال متوالی به کودکان و مادرنشان آموزش می‌دهد. امسال برنامه روی دوره پیش دبستانی متمرکز شده است تا بچه‌هایی که در این سال‌ها به مهدکودک نرفته‌اند، کارها را به آن‌ها آموزش بدهیم.

تهیه کننده برنامه‌های کودک و خردسال با شاره به موفقیت برنامه «مهمونی» ایرج طهماسب تا به اینجا که از پلتفمر نماوا پخش شده است، اظهار کرد: برنامه «مهمونی» برنامه بسیار خوبی بوده از نظر من، آقای طهماسب در کنار اینکه بسیار انسان دوست داشتنی است، بسیار کاربلد و باتجربه است که می‌داند نیاز روز مخاطب دقیقا چه چیزهایی است. شخصیت‌های جدید هم خیلی دوست داشتنی هستند و باوجود اینکه مخاطب به شخصیت های قبلی عادت کرده بود ولی باز هم برنامه جدید توانست جایگاه خود را پیدا کند.

روستاپور ادامه داد: در ابتدا کمی پذیرش جای خالی کلاه قرمزی برای ما سخت بود، ولی بعد از چند قسمت شخصیت‌های جدید توانستند جای خود را بین مخاطب باز کنند. آقای طهماسب کار خود را بلد است و امیدوارم که به تلویزیون بازگردد و از حضورشان بهره مند شویم.

این مجری برنامه های کودک با اشاره به اینکه «مهمونی» کار کودک نیست، عنوان کرد: یک بحثی که وجود دارد این است که ما برای تماشای برنامه‌ها و فیلم ها و سریال‌ها توسط بچه‌هایمان قانونی نمی‌گذاریم ولی باید یک سواد رسانه‌ای ایجاد شود تا بزرگترها اجازه ندهند کودکان هر محتوایی را تماشا کنند.

وی با اشاره به اینکه «مهمونی» برنامه کودک نیست و برنامه بزرگسال است، در پایان عنوان کرد: در تمام دنیا مرسوم است که در برنامه‌های بزرگسالان هم از عروسک استفاده شود که نمونه آن در ایران عروسک «جناب خان» است. به نظر من تنها ایرادی که با توجه به ادبیات برخی از عروسک‌ها به برنامه «مهمونی» می‌توان گرفت، ذکر نکردن این نکته است که برنامه «مهمونی» ویژه افراد بالای ۱۴ سال است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است