اسپین‌آف «هری پاتر» گیشه چین را مال خود کرد/ فروش در اوج محدودیت کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵

اسپین‌آف «هری پاتر» گیشه چین را مال خود کرد/ فروش در اوج محدودیت کرونا

فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» در دوران محدودیت کرونا در چین توانست صدرنشین گیشه این کشور شود.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» که به اسپین‌آف «هری پاتر» شناخته می شود از زمان اکران خود در روز جمعه ۸ آوریل، توانسته است  بر گیشه چین مسلط شود. با این حال با توجه به قرار گرفتن کشور چین در بالاترین سطح هشدار بیماری کرونا در این مدت، فروش آخر هفته سینماها در جایی نزدیک به پایین ترین سطح خود همچنان باقی مانده است.

براساس اطلاعات فروش فیلم ها، «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» بین روزهای جمعه تا یکشنبه (۸ تا ۱۰ آوریل) مقدار ۶۲٫۲ میلیون یوان معادل ۹٫۷ میلیون دلار درآمد داشته است و این عدد سهم ۶۳ درصدی از فروش آخر هفته بازار چین را که ۱۵٫۵ میلیون دلار بود، شامل می شود.

قسمت اول «جانوران شگفت‌انگیز» در سال ۲۰۱۶، در کشور چین مجموعا ۸۵٫۹ میلیون دلار فروش کرده بود و دنبال آن نیز در سال ۲۰۱۸ فروشی معادل ۵۷٫۸ میلیون دلار به دست آورده بود.

«جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» در این آخر هفته به ویژه در سالن های بزرگ روی پرده رفت به طوری که کمپانی وارنر گزارش داد که اکران های این فیلم در سالن های با قابلیت نمایش آی‌مکس ۱٫۴ میلیون دلار فروش داشته است و این میزان فروش معادل ۱۵ درصد از فروش کلی فیلم و ۱۰ درصد از فروش کلی بازار آخر هفته چین به حساب می آید.

این فروش در حالی رخ داد که در این آخر هفته، شانگهای بزرگترین شهر چین تقریبا در قرنطینه کامل به سر می برد به طوری که مقامات این شهر اعلام کردند حدود ۲۵ هزار مورد جدید بیماری پیدا کرده اند.

در جدول فروش آخر هفته چین بعد از فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور، فیلم های «هتل ترانسیلوانیا ۴» با ۱٫۴ میلیون دلار، «اتاق فرار ۲» با ۹۴۰ هزار دلار و «سقوط ماه» با ۹۰۰ هزار دلار در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند. تنها فیلم چینی حاضر در میان ۵ فیلم پرفروش این آخر هفته نیز فیلم «مردی روی لبه» بود که توانست با ۶۰۰ هزار دلار فروش در جایگاه پنجم قرار گیرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است