روسیه «دیلدا» را به اسکار ۲۰۲۰ فرستاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۹

روسیه «دیلدا» را به اسکار ۲۰۲۰ فرستاد

روسیه دومین فیلم بلند کانتمیر بالاگف را برای رقابت بر سر جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، روسیه فیلم «دیلدا – Dylda» ساخته کانتمیر بالاگف را به عنوان نماینده سینمای خود در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار۲۰۲۰ برگزید.

«دیلدا» در ما‌ه‌های بعد از پایان جنگ جهانی دوم و در شهر لنینگراد ویران شده می‌گذرد و داستان آن درباره ۲ زنی است که به تازگی از ارتش مرخص شده‌ و اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با عوارض و آسیب‌های روانی پس از جنگ هستند.

«دیلدا» پیش از این در جشنواره بین‌المللی فیلم کن به نمایش درآمده و جایزه بهترین کارگردان بخش «نوعی نگاه» سال ۲۰۱۹ این رویداد مهم سینمایی را از آن بالاگف کرده است.

این درام تاریخی که در رسانه‌های انگلیسی زبان، با عنوان «ترکه» ترجمه شده است، ۲۰ جون سال جاری میلادی در روسیه اکران شد و نزدیک به ۴۲۸ هزار دلار فروخت.

«دیلدا» یا همان «ترکه» بیست و هفتمین نماینده سینمای روسیه در مراسم اسکار، بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به شمار می‌رود.

سال ۱۹۹۴ نیکیتا میخالف، فیلمساز صاحب‌نام روسی موفق شد با فیلم «آفتاب‌سوخته» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود کند. به جز این اثر نمایندگان روسیه تا کنون ۶ بار دیگر نامزد این جایزه شده‌اند که آخرین آنها سال گذشته و با درام «بی‌عشق» به کارگردانی آندری زویاگینتسف بود.

نود و دومین دوره مراسم اسکار ۹ فوریه ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است