خواستار تشکیل کمیته اشتغال‌زایی و رفع موانع تولید در‌ نمایش خانگی هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
بیانیه اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران؛

خواستار تشکیل کمیته اشتغال‌زایی و رفع موانع تولید در‌ نمایش خانگی هستیم

اعضای اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران طی بیانیه‌ای خواستار تشکیل کمیته رفع موانع تولید در عرصه نمایش خانگی شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اتحادیه، اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران بیانیه ای را با توجه به اهمیت اشتغال از دیدگاه رهبری در سال ۱۴۰۱  و نامگذاری این سال به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال ‌آفرین» آمادگی خود برای کمک به تحقق شعار سال را اعلام داشته و از همه تشکل ها دعوت می کند تا با تشکیل کمیته مشترک رفع موانع تولید و اشتغال‌زایی در نمایش خانگی، ضمن پیوستن به این پویش، در تشریک مساعی و نیل به این هدف والا ما را یاری رسانند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«در سالی که در ابتدای آن با واگذاری نظارت بر تولید آثار حرفه‌ای به نهادی چون ساترا که هیچ ساز و کار اجرایی مشخصی برای خدمات رسانی به کسب و کارهای این حوزه ندارد آن هم در یک قانون بودجه یکساله ، انفعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور پروانه آثار نمایش خانگی، تصویب مصوبه‌ای مبهم در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین سقف برای معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری، تعارض قوانین و مقررات در خصوص ضریب بیمه قرارداهای پیمان در تولید آثار هنری و تصویب و ابلاغ مقررات و ضوابط دست و پا گیر در حوزه تولید و نشر آثار تصویری، موانع بزرگی پیش پای تولیدکنندگان این حوزه قرار داد.

مراجع ذیصلاح نه تنها گامی در جهت مانع زدایی از تولید محصولات تصویری بر نداشته‌اند بلکه سال گذشته را میتوان سال ایجاد مانع بر سر تولید آثار نمایش خانگی نامید.

از این رو اتحادیه تولیدکنندگان با تشکیل کمیته رفع موانع تولید و شروع مذاکراتی با کلیه ذینفعان این حوزه، تلاشی را در راستای مقابله با هرگونه مانع و سنگ اندازی بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال در حوزه نمایش خانگی آغاز کرد که با همراهی تشکلهای ذینفع دیگر موفقیت‌های مهمی را کسب نمود.

تثبیت معافیت مالیاتی فعالیتهای تولیدی بخش فرهنگ و هنر توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و توجه ویژه اعضای محترم شورای نگهبان به ایرادات وارده بر واگذاری نظارت بر همه مراحل تولید آثار حرفه‌ای به ساترا، میسر نبود جز با اراده اعضای این اتحادیه و همراهی و کمک دیگر تشکلهای ذینفع.

اهمیت تولید و اشتغال‌زایی در وضعیت کنونی کشور تا آنجاست که رهبر بزرگوار انقلاب برای چندمین سال متوالی با انتخاب شعار تولید و اشتغال‌زایی، سال جدید را تحویل کرده‌اند.

هنر تولید محصولات تصویری، خلاقیتی نرم و هویت ساز است که در ابعاد مختلف و از دانش‌های متفاوت برای تولید، تکمیل و عرضه این محصولات بهره می‌برد.

در اقتصاد دیجیتال، محتوی تصویری به روز و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی، شرط اول موفقیت و ایجاد اشتغال پایدار است.

تسهیل در صدور مجوزهای تولید و نشر محصولات تصویری، رفع موانع ایجاد شده توسط نهادهای موازی، ایجاد ثبات در ضوابط و مقررات و واسپاری امور به بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد می‌تواند موجب افزایش اشتغال پایدار و جذب سرمایه و افزایش صادرات غیر نفتی در این حوزه شود.

اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران ضمن استقبال از نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال ‌آفرین» آمادگی خود جهت کمک به تحقق شعار سال را اعلام داشته و از همه تشکلها، اصناف و گروههای ذینفع دعوت می کند با تشکیل کمیته مشترک رفع موانع تولید و اشتغالزایی در نمایش خانگی، ضمن پیوستن به این پویش، در تشریک مساعی و نیل به این هدف والا ما را یاری رسانند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است