پرونده حقوقی لو دادن آرای جشنواره فیلم فجر در جریان‌ست/ حذف سینماتیکت از سمفا جدی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۹
مشاور رییس سازمان سینمایی در گفتگو با صبا:

پرونده حقوقی لو دادن آرای جشنواره فیلم فجر در جریان‌ست/ حذف سینماتیکت از سمفا جدی است

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت سامانه سینما تیکت برای معرفی مجرای اصلی لو رفتن اسامی برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر همکاری نمی کند و این موضوع همچنان در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، با توجه به انتشار اسامی نامزدها و برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه سال گذشته و درست زمانی پیش از برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد توسط سامانه سینماتیکت که عهده دار بلیت فروشی سینماهای مردمی در جشنواره بود این موضوع باعث اعتراض و پیگیری اهالی رسانه و دست اندرکاران جشنواره شد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در همان ابتدا از پیگیری موضوع از طریق حراست سازمان سینمایی خبر داد تا اینکه در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ و پس از گذشت ۱۳ روز از این موضوع سایت سینماتیکت در بیانیه ای لو رفتن اطلاعات جشنواره را خطای انسانی معرفی کرد و مسئولیت این ماجرا با برعهده گرفت. گرچه هرگز راه دستیابی به این آرای محرمانه را اعلام نکرد و برخوردی هم با این مجموعه نشد.

پس از گذشت یک ماه از این بیانیه در گفتگو با یزدان عشیری مشاور رییس سازمان سینمایی و مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی پیگیر سرنوشت این اتفاق شدیم.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره سرنوشت لو رفتن اطلاعات جشنواره گفت: پرونده حقوقی لو رفتن اسامی نامزدها و برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر همچنان در حال پیگیری است.

او افزود: از آنجا که پیگیری این پرونده از مجرای حقوقی در حال انجام است زمانبر شده وگرنه تخلف صورت گرفته در حال بررسی است و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

عشیری مطرح کرد: متاسفانه سامانه سینما تیکت علیرغم جلسات و گفتگوهایی که با آنها داشته ایم حاضر به همکاری با سازمان سینمایی نشده و مشخص نکرده است که از چه مجرایی به اسامی دست یافته و به همین دلیل ما ناچار به رسیدگی از طریق مسیر قانونی شدیم.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی توضیح داد: طبق آیین نامه جشنواره ها و جشنواره فیلم فجر صورت جلسه های هیات انتخاب به ویژه هیات داوری جنبه محرمانه دارد و تا زمان آیین رسمی اختتامیه غیرقابل انتشار است.

او افزود: هر منبعی چه فرد و چه سامانه یا شخصیت حقوقی چنین تخلفی کرده باشد بخشی از اسنادی را که جنبه محرمانه دارد علنی کرده و این موضوع مسئولیت حقوقی و قانونی دارد که متاسفانه به دلیل همکاری نکردن سامانه سینما تیکت درباره معرفی منبع اصلی لو رفتن اسامی برندگان، خود این سامانه به عنوان متصدی، مسئول و مقصر معرفی خواهد شد.

این مدیر سینمایی بیان کرد: متاسفانه زمان زیادی از این اتفاق گذشته است و در حالیکه همکاران ما از همان شب اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در دبیرخانه جشنواره، حراست سازمان سینمایی و بخش حقوقی پیگیر این موضوع شدند ولی متاسفانه دوستان سامانه سینماتیکت همراه نشدند.

عشیری اظهار کرد: محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی حذف سامانه سینما تیکت از درگاه های فروش سامانه سمفا را به عنوان یکی از گزینه های تنبیهی مطرح کرده اند.

یزدان عشیری در پایان گفت: امیدواریم که دوستان در سامانه سینما تیکت درباره تبعات این موضوع تامل کنند و با سازمان سینمایی به تعامل بپردازند تا بسیاری از مسائلی که با گفتگو قابل حل است از مسیرهای قانونی و حقوقی عبور ندهیم.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است