معرفی انواع باتری ریموتی، قلمی و نیم قلمی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۱

معرفی انواع باتری ریموتی، قلمی و نیم قلمی

باتری ها طبق استاندارد جهانی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام ولتاژ و ظرفیت متفاوتی دارند. بنابراین اگر نیاز به خرید باتری دارید باید مطابق با دستگاه تان اقدام به تهیه آن نمایید.

به گزارش واحد بازگانی صبا، باتری ها طبق استاندارد جهانی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام ولتاژ و ظرفیت متفاوتی دارند. بنابراین اگر نیاز به خرید باتری دارید باید مطابق با دستگاه تان اقدام به تهیه آن نمایید. در ادامه به معرفی چند نوع از باتری های پرکاربرد می پردازیم…

انواع باتری ریموتی

باتری ریموت معمولا به چند نوع محدود می شود و علی رغم اینکه در زندگی امروزی مصرف زیادی دارد خیلی شناخته شده نیست. شاید به این علت است که در همه فروشگاه ها یافت نمی شود. به همین دلیل اگر بخواهید باتری ریموتی را از فروشگاه های کوچک تهیه کنید باید مبالغ بیشتری نسبت به قیمت واقعی آن بپردازید.

بنابراین پیشنهاد می کنیم برای خرید باتری ریموت درب پارکینگ و باتری ریموت دزدگیر ماشین از فروشگاه های اینترنتی استفاده کنید تا بتوانید این محصول را با کمترین قیمت تهیه کنید.

 

 

معرفی باتری ۱۲V 23A و باتری ۱۲V 27A

باتری ریموتی به پنج مدل پر فروش تقسیم می شود. دو مدل آن که با نام های باتری ۱۲V 23A و باتری ۱۲V 27A شناخته می شوند بسیار شبیه به باتری نیم قلمی می باشند. با این تفاوت که سایز کوچک تری نسبت به آن دارند. شاید اگر برای بار اول به این باتری ها نگاه کنید با باتری نیم قلمی اشتباه بگیرید.

اختلاف باتری ۲۳A و باتری ۲۷A در سایز آنها می باشد. یعنی اگر ریموت شما با باتری ۲۷A کار می کند و شما به باتری ۲۳A دسترسی دارید در صورتی که بتوانید باتری ۲۳A را روی ریموت تان به درستی جایگذاری کنید مشکلی پیش نمی آید. این نکته را هم بدانید که ارتفاع این دو باتری یکسان است و فقط قطر باتری ۲۳A بیشتر از باتری ۲۷A می باشد.

از این دو باتری روی ریموت های طرح بتا، ریموت دورپا، ریموت دیپ سوئیچ و خیلی از ریموت های دیگر استفاده می شود و بسیار پر کاربرد هستند. هر ریموت با یک عدد از این باتری ها کار می کند.

برخی از افراد که به تازگی با باطری ۲۳A و باتری ۲۷A آشنا می شوند حرف A را به معنای آمپر در نظر می گیرند و به اشتباه اسم این باتری را ۱۲ ولت ۲۳ آمپر و ۲۷ آمپر می خوانند.

معرفی باتری سکه ای

سه نوع باطری ریموتی دیگر هم داریم که به باتری سکه ای معروف هستند. این باتری ها با نام های باتری CR2016، باتری CR2025 و باتری CR2032 شناخته می شوند. این سه مدل بسیار پر کاربرد هستند. این باتری ها علاوه بر ریموت در وسایل دیگری نظیر ماشین حساب، ترازو و اسباب بازی هم استفاده می شود. باطری سکه ای از جنس لیتیوم می باشد و قابلیت شارژ مجدد را ندارد. بنابراین پس از استفاده باید دور انداخته شود.

 

علت نام گذاری باتری سکه ای CR2025، CR2016 و CR2032

شاید برای شما هم جای سوال باشد که استفاده از حروف و اعداد در نام گذاری این باتری ها به چه معنا می باشد. این نام گذاری کاملا هوشمندانه انجام شده است.

حرف C که در ابتدای این کلمات استفاده شده نماد ماده شیمیایی لیتیوم می باشد.

حرف R که دومین حرف این کلمات است به واژه ی ROUND اشاره دارد که بیانگر دایره ای شکل بودن یا همان سکه ای بودن این نوع باتری ها می باشد.

دو رقم اول این کلمات که ۲۰ می باشد قطر باطری سکه ای را به میلیمتر بیان می کند. البته با قرار دادن اعشار بین این دو رقم.

دو رقم آخر این کلمات هم ضخامت هر کدام از این باطری ها به میلیمتر می باشد. اعشار را فراموش نکنید.

جوشاندن باتری سکه ای

علی رغم اینکه خیلی از افراد فکر می کنند جوشاندن باتری سکه ای موجب شارژ مجدد می شود باید گفت این کار اصولی نیست و هیچ تاثیری روی میزان شارژ این باتری ها ندارد. همانطور که در بند بالا بیان شد این محصول به هیچ وجه قابلیت شارژ شدن را ندارند. بنابراین نمی توان با جوشاندن باتری سکه ای دوباره از آن استفاده کرد.

باتری قلمی و باتری نیم قلمی

باتری قلمی و باتری نیم قلمی که سالیان درازی است در زندگی همه ی ما مورد استفاده قرار می گیرد جزو شناخته شده ترین نوع باتری ها می باشند. باتری قلمی طبق استاندارد جهانی با علامت AA و باتری نیم قلمی با علامت AAA نشان داده می شوند.

 

هر کدام از این باتری ها در سه نوع باتری قلمی معمولی، باتری قلمی آلکالاین و باطری قلمی شارژی تولید و روانه بازار می شوند. دو نوع معمولی و آلکالاین قابلیت شارژ مجدد را ندارند و پس از اتمام سطح انرژی شان باید تعویض گردند. اما مدل شارژی را می توانید به کمک شارژر مخصوص بارها شارژ کنید و استفاده نمایید.

باتری قلمی معمولی در خیلی از لوازم الکترونیکی مثل کنترل تلویزیون و اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرد و کیفیت پایین تری نسبت به باطری قلمی آلکالاین دارد. طول عمر نوع معمولی کمتر از نوع آلکالاین می باشد. از باتری قلمی آلکالاین در دوربین دیجیتال و لوازمی که میزان مصرف بالایی دارند استفاده می گردد.

باتری قلمی شارژی هم به دلیل اختلاف قیمت بالایی که نسبت به دو نوع معمولی و آلکالاین دارد مورد استفاده کمتری قرار می گیرد. یک نمونه از کاربرد باطری قلمی شارژی، تلفن بیسیم می باشد. با هر بار قرار دادن گوشی سیار روی پایه تلفن، باتری آن شروع به شارژ شدن می کند و مجددا قابل استفاده می گردد. طول عمر این باتری بسیار بالا می باشد. شرکت تولیدی کلیتک پخش کننده انواع باتری در سایزهای مختلف می باشد. جهت خرید عمده و خرده باتری می توانید از طریق واتساپ با شماره ۰۹۳۸۶۸۳۸۳۲۷ در ارتباط باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است