روایت دهه‌ شصت و جنگ عراق با ایران اولین کتاب سال ۱۴۰۱ نشر چشمه شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۱

روایت دهه‌ شصت و جنگ عراق با ایران اولین کتاب سال ۱۴۰۱ نشر چشمه شد

رمان «پشت خط» نوشته مهدی افروزمنش به همت نشر چشمه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، رمان «پشت خط» نوشته مهدی افروزمنش اولین کتاب نشر چشمه در سال ۱۴۰۱ است که به تازگی منتشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «مهدی افروزمنش پس از سال‌ها تجربه‌ نوشتن در مطبوعات، در دهه‌ نود خود را در مقام نویسنده به ادبیات فارسی و مخاطبانش معرفی کرد. او در اولین رمان خود تاول موفق شد شخصیت‌هایی بیافریند که در آثار بعدی‌اش نیز به شکل‌ها و با قصه‌های متفاوت حاضر شدند.

او از محلات ته شهر تهران می‌نویسد و آدم‌هایی که جهان‌شان در بستر جغرافیای زیستی خاص‌شان شکل گرفته است. افروزمنش بعد از تاول دو کتابِ سالتو و باران در مترو را منتشر کرد که با اقبال همراه شدند.

از روی رمان سالتو سریالی نیز اقتباس شده است. رمان پشت خط روایتی است همه‌جانبه از محله‌ فلاح و شخصیت‌هایی که تاریخِ منحصربه‌فرد این جغرافیا آن‌ها را به هم پیوند زده. رمان از روزی در سال‌های دهه‌ شصت و در بحبوحه‌ جنگ با عراق آغاز می‌شود، به‌تدریج گسترده و در زمان غوطه‌ور می‌شود.

شخصیت‌های فراوان کتاب به نخی به نام جغرافیا متصل هستند، جغرافیایی که انگار به پایان خود رسیده و مهدی افروزمنش سعی می‌کند روایت کند که روزی روزگاری پشت خط…»

در قسمتی از متن این رمان می‌خوانیم: «کاش آن موشک منفجر می‌شد. دلم شور می‌زند. کاش کف آن طبقه فرو می‌ریخت…»

پخش سراسری این رمان به زودی در سراسر ایران آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است