معرفی ۶ اثر جدید نمایشی در هفته دوم آغاز فعالیت سالن‌های دولتی و خصوصی تئاتر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۴
صبا گزارش می دهد؛

معرفی ۶ اثر جدید نمایشی در هفته دوم آغاز فعالیت سالن‌های دولتی و خصوصی تئاتر

هفته دوم فعالیت سالن های نمایشی در سال جدید با میزبانی تعداد قابل توجهی نمایش آغاز خواهد شد که به معرفی 6 اثر از اجراهای روی صحنه این هفته می پردازیم.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، پس از شروع اجراهای نمایشی روی صحنه از هفتم فرودین ماه ۱۴۰۱ به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روی صحنه رفتن آثار «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت»، «خانه سیاه است»، «شهر آشوب»، «خفتگان چشم باز»، «نینا و جادوی ماه» و «قصه قرن» که اکنون هفته دوم اجرای خود را سپری می کنند، سالن های نمایشی پایتخت با نمایش های «هملت پشت کوهی»، «خماری»، «شب شک»، «سگ سورتمه»، «مالکیت خصوصی»، «آکتور» و … حق انتخاب بیشتری در دسترس مخاطبان قرار می دهند.

در این گزارش به معرفی ۶ اثر نمایشی که از تاریخ ۱۴ فروردین ماه و پس از تعطیلات نوروز میزبان علاقه مندان خواهند بود، می پردازیم.

«هملت پشت کوهی» و سبک‌های متفاوت زندگی

نمایش «هملت پشت کوهی» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی با تهیه کنندگی میراث پریدار از ۱۴ فروردین الی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

«هملت پشت کوهی» اثر جدید گروه نمایشی تی تووک، داستان واقعی از زندگی یک خانواده را نشان می دهد که شوربایی از قومیت ها، دیدگاه ها و سبک های متفاوت زندگی است.

علاقه‌مندان می توانند بلیت این اثر نمایشی را با مبلغ ۷۰ هزار تومان از سایت تیوال خریداری کنند.

نمایش «خماری» مهمان جدید سالن قشقایی

«خماری» دیگر اثر جدید مجموعه تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی است که از ۱۴ فروردین الی ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۵ در سالن قشقایی میزبان مخاطبان است.

بلیت «خماری» با بهای ۶۰ هزار تومان از سایت بلیت قابل خریداری است.

نمایش «شب شک» و جلب نظر آبدارچی برای استفعا

نمایش «شب شک» به کارگردانی امیرحسین بریمانی و تهیه کنندگی نوید محمدزاده در دور دوم اجرای خود از ۱۴ فروردین الی ۵ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

«شب شک» در اولین دور اجرا دی و بهمن ماه ۱۴۰۰ در سالن کوچک تالار مولوی اجرا شده بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سه نفر در شرکت اصلی کار می کنند و ماجراهایی بین آن ها اتفاق می افتد. یکی از اعضای شرکت اصلی می خواهد استعفا دهد. رییس مخالف است ولی آبدارچی که کلیدها هم دست اوست، نظری ندارد. بنابراین یکی از اعضای شرکت اصلی که می خواهد استعفا بدهد، باید نظر آبدارچی را جلب کند.»

«شب شک» تندیس بازیگر نقش اول در بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران و تندیس کارگردانی در بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران را به دست آورده است.

بلیت این نمایش هم اکنون با مبلغ ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان در سایت تیوال در دسترس علاقه‌مندان است.

نمایش «سگ سورتمه» یا گرگ بارکش

نمایش «سگ سورتمه» به نویسندگی و کارگردانی سینا نصراللهی با تهیه کنندگی سجاد افشاریان از ۱۵ فروردین الی ۲ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن شماره ۲ پردیس سپند اجرا می شود.

«سگ سورتمه» پیش از این نیز در مهر و آبان ۱۴۰۰ نیز در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سگ سورتمه یا گرگ بارکش مسئله این است؟!»

بلیت نمایش «سگ سورتمه» با مبلغ ۷۰ هزار تومان هم اکنون در سایت تیوال قابل تهیه است.

نمایش «مالکیت خصوصی» مونولوگ یک زن روان‌پریش

نمایش «مالکیت خصوصی» به نویسندگی چکاوک کافی و کارگردانی سارا جویا از ۱۵ الی ۲۶ فروردین ماه در مجموعه خانه هنر آبان روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: « زنی روان‌پریش که واگویه های ذهنی خود را برای تماشاچیان بازگو می‌کند.»

بلیت نمایش «مالکیت خصوصی» با بهای ۳۵ هزار تومان در سایت تیوال به فروش می رسد.

نمایش «آکتور» و سوتفاهم های یک گروه تئاتر

نمایش «آکتور» به نویسندگی و کارگردانی دانیال نمازی با تهیه کنندگی علی اصغر حبیبی و دانیال نمازی از ۱۴ الی ۳۰ فروردین ماه ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: یک گروه تئاتر در حال تمرین‌های پایانی نمایش خود هستند که با بوجود آمدن یک سوتفاهم برای یکی از اعضای گروه دچار چالش می‌شوند و این چالش تا روز اجرا و در صحنه نمایش هم با آنها همراه می‌شود.»

بهای بلیت نمایش «آکتور» ۵۰ الی ۷۰ هزار تومان در سایت تیوال قابل خریداری است.

نگارامیری

انتهای پیام /

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است