حداد عادل: شوخی‌هایی که به فرهنگستان نسبت می‌دهند ریشه‌ای ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۸

حداد عادل: شوخی‌هایی که به فرهنگستان نسبت می‌دهند ریشه‌ای ندارد

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تاکید کرد بسیاری از مردم وظیفه اصلی فرهنگستان را نمی‌شناسند و شوخی‌هایی که به فرهنگستان نسبت می‌دهند اصلا ریشه‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری صبا، برنامه رادیویی «از پارسی تا فارسی» با گفتگو با غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

حداد عادل در این برنامه به مساله ادب و زبان فارسی در زیر مجموعه فرهنگستان اشاره کرد و گفت: این فرهنگستان به ایران محدود نشده و ادبیات را در کنار زبان دارد و ما هم به زبان توجه داریم که موضوعی بالنده در دانش زبان‌شناسی است و زمانی که فرهنگستان اول تاسیس شد زبان‌شناسی در ایران تاسیس شده بود.

وی عنوان کرد: شاید بسیاری از مردم وظیفه اصلی فرهنگستان را نمی‌شناسند و شوخی‌هایی که به فرهنگستان نسبت می‌دهند اصلا ریشه‌ای ندارد. اگر روزی از ما سوال کنند تعریفی از ریال ارایه دهید و یا اینکه قوت ریال چقدر است و ده‌ها مساله دیگر که درباره پول وجود دارد باید از طریق نهادی بنام بانک مرکزی این سوالات را مدیریت کنیم لذا دستگاهی نیز باید وجود داشته باشد که مرجع تصمیم‌گیر و برنامه‌ریز برای زبان باشد تا بداند زبان دچار چه آسیب‌هایی است و چگونه باید آن را تغذیه و تقویت کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است