مردم «زیر خاکی» و بازیگرانش را دوست دارند/ نامزدی برنامه‌هایی که اصلا پخش نشدند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
صبا گزارش می‌دهد؛

مردم «زیر خاکی» و بازیگرانش را دوست دارند/ نامزدی برنامه‌هایی که اصلا پخش نشدند!

به تازگی نظرسنجی معاونت سیما از ویژه برنامه‌های نوروز 1401 منتشرشده است؛ نظرسنجی‌ای که نکات جالب و عجیبی دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، معاونت سیما سازمان صدا و سیما برای نوروز ۱۴۰۱ چهار سریال «نجلا»، «دردسرهای شیرین»، «خداداد» و «زیرخاکی»، ۱۶۰ فیلم سینمایی ایرانی و خارجی و تعدادی برنامه تلویزیونی، مستند، مسابقه و پویانمایی را برای مخاطبان تلویزیون در تعطیلات نوروزی تدارک دیده است. سریال‌ها، برنامه‌ها و مجموعه‌هایی که از دهه آخر اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فرودین ۱۴۰۱ به عنوان ویژه برنامه‌های نوروزی روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی با مخاطبان خود همراه هستند.

مرکز رسانه‌های نوین معاونت سیما با گذشت نیمی از تعطیلات نوروزی و استقبال مردم از تولیدات تلویزیونی در شبکه‌های مختلف طی یک نظرسنجی قصد دارد که بهترین مجری مرد و زن، بازیگر مرد و زن، برنامه، مستند، سریال و ویژه برنامه تحویل سال نوروز ۱۴۰۱ را با مشارکت مخاطبان ارزیابی کند.

مرکز تحقیقات صدا و سیما طی آخرین نظرسنجی خود عناوین پربیننده‌ترین سریال‌های نمایشی و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سیما را در اسفند ماه ۱۴۰۰ اعلام کرده بود که طبق گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات صداوسیما، در نیمه دوم اسفند، پربیننده‌ترین سریال سیما «برف بی صدا می‌بارد» محصول شبکه سه با ۲۴/۸ درصد بیننده و پس از آن سریال «پلاک ۱۳» محصول همین شبکه با ۱۹/۲ درصد ارزیابی شده بود. سریال «خودخواسته» از شبکه یک نیز با ۹/۶ درصد بیننده در رتبه سوم قرار داشت.

بر اساس این گزارش ۷۹/۵ درصد پاسخگویان، بیننده برنامه‌های سیما بودند که از میان برنامه‌های شبکه‌های مختلف «خندوانه» از شبکه نسیم با ۴۱/۲ درصد بیننده، «فوتبال برتر» از شبکه سه با ۲۹/۹ درصد بیننده و «حیات وحش» از شبکه مستند با ۲۶ درصد بیننده در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌های سیما قرار دارند.

حضور سریالی که پخش نشد در بین نامزدها

حال با پخش ویژه برنامه‌های نوروزی نظرسنجی معاونت سیما در ۸ بخش برنامه ریزی شده است که بهترین‌های سیما از نظر مردم انتخاب خواهند شد. در این نظرسنجی که در آدرس صورت www.iribtv.club می‌گیرد، که نامزدهای بهترین بازیگر زن و مرد ۴ سریال‌ نوروزی، بهترین سریال، بهترین مجری زن و مرد ویژه برنامه‌های نوروزی، بهترین ویژه برنامه تحویل سال، بهترین مستند و بهترین برنامه سیما در دسترس مخاطبان است و می‌توانند به گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

طبق نظرسنجی انجام شده تا به این لحظه با مشارکت ۳۵۰۰۰ نفره مخاطبان سیما، ژاله صامتی سریال «زیرخاکی» شبکه یک بهترین بازیگر زن، پژمان جمشیدی سریال «زیرخاکی» شبکه یک بهترین بازیگر مرد، کیمیا گیلانی بهترین مجری زن برای اجرای «تهرانگرد» شبکه پنج، احسان علیخانی بهترین مجری مرد برای اجرای «عصر جدید»، «اینجا ایران است» بهترین مستند از شبکه شما، «عصر جدید» شبکه سه بهترین برنامه و ویژه برنامه تحویل سال و سریال «زیر خاکی» به عنوان بهترین سریال نوروزی انتخاب شده اند.

حضور نام برخی از برنامه‌‌ها و چهره‌هایی که در کنداکتور نوروزی سیما قرار ندارند مانند سریال «جناب عالی» از جمله ایرادهای این نظرسنجی است که امثال این ایراد در بخش‌های مختلف کم نیست.

حضور سریال «جناب عالی» در بین نامزد‌های بهترین سریال نوروزی در شرایطی که این سریال از کنداکتور شبکه نسیم به عنوان سریال نوروزی حذف شد و بازیگران آن مانند امیرحسین رستمی، میرطاهر مظلومی و بیژن بنفشه خواه به عنوان نامزد بهترین بازیگر مرد و بیتا سحرخیز، مهوش وقاری و گیتی معینی به عنوان بهترین بازیگر زن و حضور برخی از نامزدها در بخش‌های اشتباهی مانند رضا رفیع مجری «قند پهلو» شبکه هفت که در بخش بازیگر مرد نامزد شده است و سریال «پلاک ۱۳» در بخش برنامه‌های تلویزیونی، از دیگر ایرادهایی است که به این نظرسنجی وارد است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است