نزدیکان هوشنگ گلشیری درباره او چه گفتند/ با دستِ آلوده نمی‌شود کاری کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
معرفی کتاب؛

نزدیکان هوشنگ گلشیری درباره او چه گفتند/ با دستِ آلوده نمی‌شود کاری کرد

گفتگوهای مریم طاهری مجد با نزدیکان هوشنگ گلشیری در کتاب «هوشنگ گلشیری» به همت نشر ثالث به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «هوشنگ گلشیری» که شامل گفتگوی مریم طاهری مجد با برخی دوستان و خانوده هوشنگ گلشیری نویسنده معاصر ایرانی است در نشر ثالث منتشر شد.

محمدهاشم اکبریانی دبیری این مجموعه را برعهده دارد. این کتاب پیش‌تر به همت نشر روزنگار به چاپ رسیده بود.

در قسمتی از متن این کتاب گفتگومحور می‌خوانیم: «مسئله این است که صبح که بلند می‌شوی، در تمام هستی‌ات باید نویسنده باشی و سیاسی باشی به ‌معنی دقیق کلمه! سیاسی بودن ساده‌ترینش این است که مردم، همهٔ مردمِ جهان، حق دارند. با آرمان‌هایی که گفتم. همهٔ مردمِ جهان باید امکانات مساوی داشته باشند. این در تمام حرکاتِ تو باید باشد. هر کدامش که خـلاف ایـن حـرکت بـود، در حقیـقـت لطمـه‌ زده بــه کارت. مـن نمی‌توانم به تو دروغ بگویم، بعد بنشینم داستانِ خوب بنویسم. این را جای دیگر هم گفته‌ام: تو گوش زنم بزنم. مثلا بروم ددر و بعد برگردم به‌ زنم بگویم تو را دوست دارم. من این مسخره‌بازی‌ها را نمی‌توانم قبول کنم. و نه ‌این‌که مثلا من گناه نکنم. می‌بینی؟ یا مثلا توبه نکنم. یعنی چنین چیزی نیست. ولی می‌گویم که هر آدمی باید یگانه بشود با خودش. و نویسنده بیش‌تر! چون می‌خواهد فرم بدهد. برای من خیلی مهم است مسئله! با دستِ آلوده نمی‌شود کاری کرد. اگر هم دستش آلوده باشد، باید آلودگی را بگوید. بگوید دیگر!»

در توضیح این کتاب آمده است: «سعیِ کتاب بر این است تا به واسطۀ سرنخ‌هایی پراکنده و روایت‌هایی متکثر در پیِ شمایل شخصی و حرفه‌ای نویسنده‌ای بگردد که اثرگذاری‌اش بر روشنفکری ایران و داستانِ معاصر از کسی پوشیده نیست. این کتاب، به دنبال مردی‌ست که پشت کلمات «شازده احتجاب»، «نمازخانۀ کوچک من» و چندی شاهکارِ تکرارناشدنی دیگر ایستاده است.

در این کتاب فرزانه طاهری، محمد حقوقی، بهمن فرمان‌آرا، ضیا موحد، کیوان قدرخواه، کوروش اسدی، محمدرحیم اخوت، عبدالعلی عظیمی، حسین سناپور، یونس تراکمه و شماری دیگر از دوستان و نزدیکان هوشنگ گلشیری دربارۀ او سخن گفته‌اند…»

کتاب «هوشنگ گلشیری» در نوبت چاپ اول از در ۴۳۶ صفحه با قیمت ۱۴۸ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است