«اعجوبه‌ها» و «سلام صبح بخیر» مانند خانواده من هستند/ مدیریت کودکان در برنامه سخت است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
حامد سلطانی در گفتگو با صبا:

«اعجوبه‌ها» و «سلام صبح بخیر» مانند خانواده من هستند/ مدیریت کودکان در برنامه سخت است

حامد سلطانی مجری برنامه‌های «سلام صبح بخیر» و «اعجوبه‌ها» از چالش‌ها و شیرینی اجرای برنامه‌های تلویزیونی گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، مسابقه استعدادیابی «اعجوبه‌ها» به کارگردانی و تهیه‌ کنندگی سیدمهدی حسینی و اجرای حامد سلطانی از ابتدای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ هر شب ساعت ۱۹ به عنوان یکی ازویژه برنامه‌های نوروزی شبکه سه سیما روی آنتن می‌‌رود.

حامد سلطانی مجری مسابقه فصل چهارم «اعجوبه‌ها» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تجربه اجرای برنامه تلویزیونی با کودکان و چالش‌های آن گفت: اصل کلی در تعامل با کودکان، درک صحیح از نیازهای ‌آن‌هاست. خیلی وقت‌ها بچه‌ها ممکن است به اندازه‌ بزرگترها حوصله‌ کافی برای ضبط یک برنامه که هر بخش آن نیاز به چیدمان، دکور و هماهنگی دارد، نداشته باشند، یا اینکه دلشان چیزی بخواهد که در لحظه امکان فراهم شدنش وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: ممکن است بچه‌ها به دلیل طولانی شدن ضبط خسته شوند و در دنیای کودکانه‌ خودشان با رفتارهای متفاوتی این نیازها را بروز دهند. ممکن است درست در لحظه‌ شروع ضبط کار واجبی داشته باشد که نشود به وقت دیگری موکول کرد، ممکن است بازیگوشی‌ها و شیطنت‌های کودکانه‌اش مانع حفظ میزانسن و قاب‌های مورد نیاز شود و هزار و یک مساله‌ دیگر که با دنیای ما متفاوت است.

مجری سابق برنامه «میدون» عنوان کرد: حالا به همه‌ این ملاحظات، فشار ضبط‌های روزانه، روز پخش بودن برنامه را هم که اضافه کنید. اما مساله‌ مهم این است که عوامل و دست‌اندرکاران با عشق و علاقه‌ واقعی به بچه‌ها، کار می‌کنند و حتما این اتفاق در کنار لذت تعامل با بچه‌ها، سختی کار را کم‌رنگ و زیبایی‌های بیشتری را نمایان می‌کند.

مجری «اعجوبه‌ها» درباره حضور مهران غفوریان و نادر سلیمانی به عنوان مجری این برنامه در فصل‌های قبل‌تر این برنامه توضیح داد: حضور چهره‌هایی که برای مردم محبوب هستند و ما سال‌ها با هنرنمایی آنها خاطره داریم، قطعا به رشد برند این برنامه کمک کرده است. محبوبیت مهران غفوریان و نادر سلیمانی کار را برای تیم برنامه ساز آسان می‌کند، زیرا برنامه مخاطب خودش را پیدا کرده و با شناخت کامل بهترین آیتم‌ها را برنامه ریزی می‌کند؛ اما همین موضوع به علاوه‌ فرصت‌هایی که ایجاد می‌کند اجرا را برای مجری سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: البته با استقبال مردم، فصل جدید این برنامه در طول زمان پخش، در بین پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون بود و همین امر انگیزه‌ عوامل برنامه را بالا می‌برد و از طرفی بار روی دوش عوامل را سنگین‌تر می‌کند.

سلطانی با اشاره به یکی از بهترین خاطره‌هایی که روی صحنه «اعجوبه‌ها» تجریه کرده است، گفت: شاید این پاسخ کلیشه‌ای به نظر برسد اما از هر روز «اعجوبه‌ها» خاطرات زیادی دارم. پاسخ‌های غیرمنتظره‌ بچه‌ها، ابراز عشق و علاقه به پدر و مادرهایشان، احساسات مادرانه، لذت بازی با پدرها و نادیده گرفتن رقابت و اهمیت ندادن به برد و باخت از نکات ویژه‌ای است که هر روز شاهد آنها هستم.

وی ادامه داد: هرچند در طراحی برنامه تلاش کردیم هیچکس حس شکست را تجربه نکند اما بهترین لحظات برای ما وقتی بود که بچه‌ها به رقیب خودشان در بازی‌ها کمک می‌کردند تا با هم برنده شوند یا اینکه از کمک کردن به رقیبشان استقبال می‌کردند.

مجری «اعجوبه‌ها» مهم‌ترین و شاخص‌ترین خاطره از این برنامه را اشک شوق مادرها دانست و گفت: برجسته ترین خاطره‌ای که الان می‌شود به آن اشاره کرد، اشک شوق مادران بعد از تشخیص درست بچه‌ها بود که بارها تکرار شد و هیچوقت آن احساس برای ما تکراری نمی‌شود.

مجری برنامه زنده صبحگاهی شبکه سه در ادامه با اشاره به تفاوت اجرای زنده و اجرای استودیویی توضیح داد: کار کردن با گروه‌های ‌حرفه‌ای و دغدغه‌مند دلچسب است، وقتی مدیریت آن گروه هم فردی دقیق و کاربلد باشد کیفیت کار را هم بالاتر می‌برد.

وی افزود: سعید پروینی و سیدمهدی حسینی به عنوان تهیه‌کنندگان دو برنامه «سلام صبح بخیر» و «اعجوبه‌ها» به خوبی ظرافت‌های موجود در برنامه سازی را می‌شناسند و نگاه دقیقی دارند که این، هم کار را سخت می‌کند و هم خروجی کار را دلنشین‌تر.

سلطانی در پایان بیان کرد: در روزهای ضبط برنامه‌ «اعجوبه‌ها» که بسیار فشرده و سنگین است، باید از ساعت ۶ صبح برای یک برنامه صبحگاهی آماده باشم، تنها چیزی که به نادیده گرفتن خستگی و ضعف جسمانی من کمک می‌کند، روحیه‌ بالای تیم، حمایت تهیه‌ کننده و انرژی مثبت عوامل است. همین چیزها باعث شد که هر دو برنامه برای من دوست داشتنی باشند و عوامل «سلام‌صبح‌بخیر» و «اعجوبه‌ها» را مثل خانواده بدانم. در چنین شرایطی نه استرس برنامه زنده مشهود است و نه فشار برنامه‌ پرحجم ضبطی.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000