گروه تئاتر پوشه هر سال یک اجرا روی صحنه خواهد داشت/ تولید «پشت دروازه‌ها» برای ماه رمضان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
ایوب آقاخانی در گفتگو با صبا مطرح کرد؛

گروه تئاتر پوشه هر سال یک اجرا روی صحنه خواهد داشت/ تولید «پشت دروازه‌ها» برای ماه رمضان

ایوب آقاخانی بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر با توضیح درباره فعالیت های تئاتری اش نمایش رادیویی «پشت دروازه ها» را اثری برآمده از دل سنت های ایرانی توصیف کرد.

ایوب آقاخانی بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره فعالیت های خود در زمینه تئاتر عنوان کرد: من بلافاصله پس از باز شدن سالن های نمایش و بهبود شرایط همه گیری کرونا سه نمایش را برای صحنه آماده کردم که در دو نمایش به عنوان کارگردان و در دیگری به عنوان نویسنده و بازیگر حضور داشتم.

او ادامه داد: نمایش «مکاشفه شب یلدا» جزو آثاری بود که در طول یکسال آرام و با حوصله با هنرجویان تئاتری ام کار کردم و نمایش «سه گانه پاریسی» را با بازی، نویسندگی و کارگردانی خودم و کمک وحید نفر روی صحنه بردم که با اقبال مخاطبان مواجه شد و در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز آخرین اجرایش روی صحنه رفت.

بازیگر نمایش «سقراط» اظهار کرد: نمایشی با نام «ماه بر ترک اسب پیر» به قلم و بازی من با کارگردانی محمد عبدالهادی در تالار مهرگان روی صحنه رفت.

طراح و دبیر مسابقه نمایشنامه نویسی اقتباسی چهارراه درباره برنامه تئاتری خود در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: سعی می کنم برای سال ۱۴۰۱ نیز براساس روند گروه تئاتر پوشه که به سرپرستی من ایجاد شده است و برای هر سال حداقل اجرای یک نمایش را در برنامه اش دارد، پیش بروم.

این هنرمند ادامه داد: اگر در سال ۱۴۰۰ هم دو کار روی صحنه داشتم بابت این موضوع بود که به دلیل همه گیری ویروس کرونا دو سال هیچ اثر نمایشی روی صحنه نبرده بودم و سعی کردم هرطور شده این دو نمایش را به اجرا برسانم، یکی از کارها را در فضای خصوصی و یکی را مطلقا بدون حمایت در یک سالن دولتی اجرا کردم.

بازیگر سریال «داوران» بیان کرد: بدیهی است که برای سال ۱۴۰۱ هم برنامه اجرای صحنه ای دارم ولی اینکه امکان اجرا پیش بیاید یا خیر بحث دوم است.

بازیگر، نویسنده و کارگردان نمایش «سه گانه پاریسی» اعلام کرد: از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به این طرف یاد گرفته ام در مورد هیچ چیز قاطع حرف نزنم و بهتر است برای فعالیت در سال ۱۴۰۱ بهتر است، بگویم اگر خدا بخواهد و زنده باشم کاری را در ۱۴۰۱ روی صحنه خواهم برد.

نویسنده و کارگردان نمایش «کسوف» مطرح کرد: دو نمایشنامه برای اجرا در ۱۴۰۱ مدنظر دارم که یکی نوشته خود من هست و دیگری متن غیر ایرانی‌ست با ترجمه یکی از دوستانم که ممکن است با بازنویسی من روی صحنه برود.

نویسنده و کارگردان نمایش «تکه های سنگین سرب» با اشاره به فعالیت خود در تئاتر رادیویی توضیح داد: در حال تولید سریال رادیویی با نام «پشت دروازه ها» هستم که برای پخش در ماه رمضان برای رادیو نمایش در ۱۸ قسمت آماده می شود و امیدوارم که تا پیش از آغاز ۱۴۰۱ ضبط کار به پایان برسد.

او مطرح کرد: سریال رادیویی «پشت دروازه ها» داستانی‌ست در دل سنت های قدیمی ایرانی در دورانی که حداقل یک قرن از آن عبور کرده‌ایم.

این مدرس تئاتر اظهار کرد: «پشت دروازه ها» داستان عاشقانه ای را با ویژگی هایی که اصولا سنت های ایرانی در این فضا به ویژه در یکی دو قرن پیش می توانست داشته باشد، بیان می کند.

ایوب آقاخانی در پایان خاطرنشان کرد: سریال رادیویی «پشت دوازه ها» در فضایی است که اصولا برای مخاطب ایرانی جذاب است و امیدوارم که مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است