اصغر نقی‌زاده: خیلی مسایل ناگفته از دفاع‌مقدس باقی مانده است/ واجبی فراموش‌شده | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۸
بازنمایی دفاع مقدس در آثار تصویری-2

اصغر نقی‌زاده: خیلی مسایل ناگفته از دفاع‌مقدس باقی مانده است/ واجبی فراموش‌شده

اصغر نقی زاده معتقدست باید با ساخت کارهایی با موضوع دفاع مقدس روحیه فداکاری و سلحشوری را در مردم زنده نگه‌داشت.
اصغر نقی زاده بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر با بازی در کارهایی دفاع مقدسی شناخته شده است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره ضرورت ساخت کارهایی با موضوع دفاع مقدس بیان کرد: در نظر گرفتن سوبسید برای ساخت اینگونه کارها یکی از وظایف دولت ها، برنامه ریز ها و بودجه ریزها است از آن جهت که ما کشوری در منطقه خاورمیانه هستیم و دشمن همیشه در کمین ما است و ما باید با ساخت کارهای دفاع مقدسی روحیه سلحشوری، آماده بودن و فداکاری را در مردم زنده نگه داریم.

وی تاکید کرد: همان گونه که تامین نان، آب، برق و … واجب است ساخت اینگونه کارها نیز واجب است اما در ایران عملکردها سلیقه ای است و برخی معتقدند باید فیلم جنگی ساخته شود و برخی دیگر نه.

بازیگر فیلم «آژانس شیشه ای» در پاسخ به این پرسش که راهکار شما برای ارتباط بهتر و بیشتر نسل چهارم انقلاب با کارهایی که برای دفاع مقدس ساخته می شود چیست، عنوان کرد: این سوال باید از مسئولانی پرسیده شود که سیاست های کلی را تصویب می کنند، بودجه در اختیارشان است و به عنوان برنامه ریز تصمیم گیری می کنند. در ایران به دلیل آنکه هر مسئولی که می آید سلیقه ای عمل می کند به نظر من ارایه نظرات و راهکارها تاثیر آنچنانی ندارد و مسئولی که بودجه در اختیارش است به عنوان برنامه‌ریز تصمیم گیری می کنند.

نقی زاده ادامه داد: در این زمینه از خود جوانان نیز می توان راهکار گرفت اما یک راهکار وجود دارد و آن این است با وجود آنکه هر ژانری مخاطب خاص خود را دارد باید بتوانیم برای هر سلیقه ای فیلم بسازیم تا جوانان نسل چهارم انقلاب نیز با آن ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال در زمان دفاع مقدس فیلم «عقاب ها» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان ساخته شد که مخاطب عام داشت و مورد استقبال نیز واقع شد. همچنین فیلم «دیده بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نیز در همان سال ها ساخته شد و مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارهای ساخته شده توسط افرادی مانند ابراهیم حاتمی‌کیا، رسول ملاقلی پور، کمال تبریزی و… در زمینه دفاع مقدس به واقعیت نزدیک‌تر است، اظهار کرد: این افراد به جنگ نزدیک‌تر بوده و شرایط آن زمان را بهتر از فردی که در حال حاضر ۳۰ یا ۴۰ سال دارد، درک می کنند. البته نمی توان توقعی از جوانان داشت که فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس بسازند که به واقعیت نیز نزدیک باشد.

بازیگر «فیلم از کرخه تا راین» در پایان با بیان اینکه هنوز به بسیاری از موضوعات مرتبط با جنگ پرداخته نشده است، گفت: اقتصاد جنگ، جنگ و تکنولوژی، مسایل اجتماعی که جنگ در جامعه ما برجای گذاشت، فداکاری بانوان در جنگ، زندگی فرزندان شهدا بعد از جنگ و سرنوشت آنها و… از موضوعاتی است که هنوز به آنها پرداخته نشده است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500