«ترنگ» موسیقی لری و کردی را به تهران می‌آورد/ معرفی قطعات | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۴
برزو امیری به صبا گفت:

«ترنگ» موسیقی لری و کردی را به تهران می‌آورد/ معرفی قطعات

کنسرت گروه «ترنگ» به سرپرستی برزو امیری دی ماه با قطعاتی از موسیقی اقوام در تهران برگزار می شود.

برزو امیری نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «ترنگ» در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت در تهران هستیم که این کنسرت اواسط دی ماه سال جاری برگزار می‌شود همچنین قرار است به‌زودی در شهرستان ها کنسرت برگزار کنیم.

سرپرست گروه «ترنگ» خاطرنشان کرد: مجموعه قطعات انتخاب‌شده برای کنسرت بر اساس موسیقی اصیل لری و کردی است که در آن سعی کرده‌ایم ملودی‌های هر دو منطقه به‌صورت ساده اجرا شود.

این نوازنده کمانچه افزود: در این کنسرت سجاد سقایی، کاوه کلهرنیا، مجید علیزاده، میلاد پرصبر، کمال شوهانی، امیر فتحیان و محسن کیهانی نژاد به‌عنوان نوازنده حضور دارند و از سازهای سنتور، دیوان، دف، تنبک، عود و سازهای کوبه‌ای استفاده می‌شود.

امیری در معرفی قطعاتی که اجرا می شود، گفت: در این کنسرت قطعه بدون کلام، قطعه شش و هشت «ناری ناری»، «شه مام شلیره» و «گل وه دار»را  اجرا می کنیم. قطعه «گیان گیان» نیز با سرنا و دهل و موسیقی مقامی‌ و حرکات موزون اجرا می شود.

وی در پایان تاکید کرد: موسیقی اقوام از موسیقی‌های اصیل ایرانی است و باید خیلی پررنگ تر اجرا شود زیرا هر چه به موسیقی اقوام بها دهیم باعث رشد این بخش می‌شود.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است