تغییر رویکرد سازمان سینمایی در حمایت از فیلم‌های «هنر و تجربه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
رییس سازمان سینمایی خبر داد:

تغییر رویکرد سازمان سینمایی در حمایت از فیلم‌های «هنر و تجربه»

محمد خزاعی گفت که برای تقویت سینمای هنری و تجربی کشور برنامه‌های نوینی در سازمان سینمایی طراحی شده است.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی گفت: در برنامه‌های کلان پیش رو در سازمان سینمایی ما در پی برنامه‌ریزی و طراحی شیوه‌هایی هستیم که مجاری اکران آثار هنری و تجربی سینمای ایران را تسهیل و گسترش دهد.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی قصد دارد در راستای رشد دانش سینمایی مخاطبان و ارتقای کیفیت هنری سینما، فصل نوینی را برای حمایت از فیلم‌های هنری و تجربی در کشور آغاز کند. در این مسیر ضمن بهره گیری و استفاده از تجارب و دستاوردهای ارزشمند فعالان این عرصه در سال‌های گذشته، بر این باور هستیم که حوزه پخش و اکران این‌گونه محصولات سینمای ایران به گسترش بسترها و ظرفیت‌ها بیش از گذشته نیازمند است.

رییس سازمان سینمایی بیان کرد: اگر چه موسسه هنر و تجربه ایرانیان طی هشت سال گذشته، در این زمینه فرصت‌های ارزشمندی را به عنوان تنها بازوی معین و فضای کمکی برای چرخه اکران این گونه آثار در کشور مهیا ساخته اما این فرصت‌ها کافی نبوده است.

به گفته وی؛ کارگروهی متشکل از کارشناسان، متخصصان و فعالان مجرب این حوزه پس از مطالعه، ارزیابی و آسیب‌شناسی این عرصه و بازشناسی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این بخش به بازتعریف و بازطراحی مدل ها و ساختار اجرایی برای این بخش اقدام کرده‌اند. این تغییرات با هدف گسترش حوزه پخش این فیلم‌ها در گستره مراکز و موسسات حقیقی و حقوقی بیشتر، نیاز جدی این عرصه است.

خزاعی ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات موسسه هنر و تجربه ایرانیان اظهار کرد: ما در سازمان سینمایی ضمن دعوت و استقبال از تداوم فعالیت‌های موسسه هنر و تجربه ایرانیان، برای پویایی بیشتر و بالندگی این بخش در نظر داریم از ظرفیت‌ها، امکانات و همیاری های بیشتر بخش‌های خصوصی و دولتی – حقیقی و حقوقی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از این پس به عنوان متولی این بخش معرفی می‌شود، بیان کرد: مرکز گسترش از این پس مدیریت، هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های این حوزه و همچنین، وظیفه حمایت و کمک به چرخه اکران فیلم‌های هنری و تجربی را برعهده خواهد داشت.

رییس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در فصل جدید حمایت از اکران آثار هنری و تجربی، در کنار موسسه هنر و تجربه ایرانیان، تمام موسسات و دفاتر پخش و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند هم می‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند و هیچ مجموعه‌ای به صورت انحصاری در این زمینه فعالیت نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سینمای تجربی و هنری بدون تردید، خاستگاه و رویشگاه نسل جدید فیلمسازان و آینده سازان سینمای ایران تلقی می شود، گفت: با تغییر مدل اجرایی و ساختار عملیاتی عرصه پخش و اکران فیلم‌های هنر و تجربه، اکران این فیلم‌ها می‌تواند به جایگاه شایسته و درخور سازندگان آن‌ها برسد.

خزاعی با اشاره به اینکه احیای سینمای هنری و تجربی به ایجاد تغییرات بنیادین در زنجیره اکران و پخش در سینماها و اکران انلاین و پلتفرم‌ها وابسته است، تصریح کرد: برای ایجاد این اتفاق ما نیاز به سرمایه‌گذاری گسترده‌تر و ایجاد بسترها و فضاهای نمایشی بیشتر داریم تا وضعیت آثار هنری و تجربی و فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن از شرایط مهجور فعلی دستخوش تغییر و تحول شود.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه نگرش ما به این نوع سینما، نگاهی از سر رفع تکلیف و نمادین و نمایشی نیست، بیان کرد: اهتمام به ظرفیت ها و کارکردهای سینمای هنری و تجربی در کیفیت آینده سینمای ایران تاثیرگذار و مکمل سینمای بدنه و اکران است. قطعا، اگر گونه های مختلف سینمایی هر کدام در جای خود برنامه ریزی شوند برای رشد و اعتلای سینمای ملی مهم و ضروری هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است