حسام‌الدین سراج در تالار وحدت روی صحنه می‌رود/ «آفاق عشق» میزبان مخاطبان موسیقی سنتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴

حسام‌الدین سراج در تالار وحدت روی صحنه می‌رود/ «آفاق عشق» میزبان مخاطبان موسیقی سنتی

گروه موسیقی آفاق عشق به سرپرستی و خوانندگی حسام‌الدین سراج شب گذشته در تالار وحدت روی صحنه رفت و امشب 19 اسفند ماه برای دومین بار میزبان مخاطبان خواهد بود.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌ الملل بنیاد رودکی، گروه موسیقی بیدل با عنوان آفاق عشق به سرپرستی و خوانندگی حسام‌الدین سراج در قالب برنامه‌های ستاد مرکزی هفته بزرگداشت حکیم نظامی شاعر پارسی قرن ششم شب گذشته چهارشنبه ۱۸ اسفندماه در تالار وحدت روی صحنه رفت.

تصنیف «ماه من» سروده نظامی گنجوی توسط حسام‌الدین سراج در ابتدای این برنامه خوانده شد و در ادامه تصنیف «ساز و آواز اصفهان» سروده نظامی گنجوی با تک‌نوازی تار توسط بهرام خانی اجرا شد و به عنوان سومین قطعه تصنیف «ساقی ماهرو» سروده مولانا توسط سراج خوانده شد.

حسام‌الدین سراج در بخش چهارم این کنسرت تصنیف «باده جانی» با شعری از مولانا را اجرا کرد.

همنوازی عود و نی در دستگاه شور و ورود به دستگاه ماهور با تصنیف «ماهور» با اجرای علیرضا دانایی بخش بعدی این برنامه را تشکیل داد.

هفتمین بخش از کنسرت گروه موسیقی بیدل تصنیف «ساقی‌نامه» با شعری از نظامی گنجوی بود.

ساز و آواز چهارگاه به همراه سنتور با اجرای مسعود آرامش نهمین بخش از این برنامه بود و تصنیف چهارگاه «شکوه وطن» به عنوان بخش پایانی مراسم به گوش حاضران در سالن رسید.

نوازندگان این کنسرت با آهنگسازی و خوانندگی حسام‌الدین سراج شامل مسعود حبیبی نوازنده دف، داود ورزیده نوازنده نی، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، علیرضا دانایی نوازنده تار، بهرام خانی نوازنده تاز، مسعود آرامش نوازنده سنتور، محمود فرهمند نوازنده تنبک و صابر سوری نوازنده عود بودند.

گروه موسیقی بیدل با عنوان آفاق عشق به سرپرستی و خوانندگی حسام‌الدین سراج شامگاه پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه ساعت ۲۱:۳۰ نیز روی صحنه خواهند رفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است