پنج سریال با موضوع گردشگری در مراکز استانی صداوسیما ساخته می‌شود

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، نشست مشترک معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مجموعه مدیران معاونت امور استان‌های صداوسیما برگزار شد.

در این جلسه علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به لزوم همراهی و کمک صداوسیما در زمینه اجرای برنامه‌های مختلف این وزارتخانه اظهار کرد: در این حوزه به خصوص به کمک معاونت امور استان‌ها و شبکه‌های استانی نیاز داریم.

وی افزود: صداوسیما یکی از کلیدی‌ترین دستگاه‌ها در معرفی صنعت گردشگری است بنابراین درخواست ما این است که توریسم هم به عنوان یکی از موضوعات اصلی پویش حل مساله در استان‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بخشی از اقتصاد گردشگری در کشور ما مربوط به گردشگری داخلی است گفت: بر این اساس ستاد خدمات سفر با مدیریت این وزارتخانه تشکیل شده است.

وی هدف از این ستاد را برنامه‌ریزی برای نظم‌دهی و سامان‌بخشی به گردشگری داخلی دانست و تصریح کرد: صداوسیما به ویژه شبکه‌های استانی می‌توانند از مرحله ایده‌پردازی تا اجرا و اطلاع‌رسانی مصوبات و طرح‌ها مشارکت داشته باشند.

شالبافیان با تاکید بر تعامل و همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صداوسیما گفت: استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌تواند نقش موثری در پیشبرد این همکاری‌ها داشته باشد.

وی افزود: تولیدات رسانه‌ای اعم از گزارش، مستند، سریال و برنامه‌های ترکیبی با حضور گردشگران داخلی و خارجی و بیان امنیت، زیبایی، تاریخ غنی و دیگر خصوصیات گردشگری در ایران، نقش مهمی در توسعه این صنعت و اقتصاد توریسم در کشورمان دارد.

شالبافیان همچنین خواستار استفاده بیشتر از رادیوهای استانی و شهری در اطلاع‌رسانی پیرامون سفرهای داخلی شد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم از خودروهای شخصی برای تردد بین شهری استفاده می‌کنند، فرصت بیشتری برای شنیدن برنامه‌های رادیویی دارند.

تولیدات فاخر استانی پاسخگوی نیازهای گردشگری کشور در بعد رسانه‌ای است

محمدمهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌ها در این نشست با بیان اینکه موضوع گردشگری در ویترین حوزه‌های مختلف کاری این معاونت قرار دارد، اظهار کرد: این مساله و اقتصاد برآمده از آن در اولویت صداوسیما و شبکه‌های استانی است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم این جلسات محدود به نوروز نشود و در طول سال شاهد تعامل و همفکری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صداوسیما باشیم.

رحمتی با بیان اینکه در کنار گردشگری به طور عام باید به سفرهای راهیان نور هم توجه کافی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: آماده همکاری در همه مناسبت‌ها و تعطیلاتی هستیم که منجر به افزایش مسافرت‌های داخلی می‌شود.

سرپرست معاونت امور استان‌های صداوسیما گفت: حجم تولیدات شبکه‌های استانی که به طور مستقیم و غیرمستقیم به مساله گردشگری می‌پردازند بسیار بالاست به طوری که با این حجم از تولیداتی که از سیمای استان‌ها و شبکه شما پخش می‌شود نیازی به تولیدات رسانه‌ای توسط وزارت میراث فرهنگی احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های مراکز استانی صداوسیما در کسب عناوین نخست جشنواره‌های داخلی و خارجی طی سال‌های اخیر به ویژه سال جاری بیان کرد: در حوزه مستند دستاوردهای بسیار خوبی را شاهد هستیم که می‌تواند محملی برای توسعه گردشگری و ترویج آن باشد همچنین حوزه شعر و موسیقی مراکز هم ظرفیت دیگری هستند که قابلیت همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در حوزه‌های مختلف دارند.

تولید 5 سریال با موضوع گردشگری در مراکز استانی

سید عباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌ها نیز در این نشست با ارائه گزارشی از تولیدات و ظرفیت مراکز استانی برای ترویج گردشگری عنوان کرد: هم اکنون پنج سریال در استان‌های مختلف در حال تولید است که به صورت مستقیم به مساله گردشگری مربوط می‌شوند.

وی در پایان تشریح کرد: لازم است نگاه‌ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تغییر کند و اگر امکان حمایت مالی کم است در حوزه پشتیبانی از همکاران ما در مراکز حمایت شود تا با معرفی غیرمستقیم امکانات و مناطق توریستی، بتوانیم به گردشگری داخلی رونق بدهیم. در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی هم باید کار ویژه‌ای تدارک دیده شود که می‌تواند شامل تولیدات گزارشی، نمایشی و مستند باشد.

در انتهای این جلسه علیرضا آینه دار مدیر کل مرکز خراسان جنوبی گزارشی از روند پویش حل مساله در این استان را ارائه کرد و حمیدرضا زندی مدیرکل فضای مجازی معاونت امور استان‌ها نیز به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در تولیدمحتواهای ویژه برنامه‌های نوروزی مراکز استانی و شبکه شما پرداخت.

زندی با بیان اینکه برنامه‌های اداره کل فضای مجازی معاونت امور استان‌ها برای سفرهای نوروزی از 20 اسفندماه آغاز می‌شود گفت: برنامه‌های متنوعی با محوریت مراکز آبادان، خوزستان، کرمان و برخی دیگر از استان‌ها در دستور کار قرار دارد و پویش‌های متنوعی نیز با محوریت راهیان نور از طریق شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/