ابراهیم اصغری: فیلم‌های دفاع مقدس می‌توانست درآمدزا باشد/ ژانر فراموش شده سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲
بازنمایی دفاع مقدس در آثار تصویری-1

ابراهیم اصغری: فیلم‌های دفاع مقدس می‌توانست درآمدزا باشد/ ژانر فراموش شده سینما

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما، فیلم های دفاع مقدس را ژانر فراموش شده سینما و دارای قابلیت درآمدزایی دانست.

ابراهیم اصغری، تهیه ‌کننده سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت امروز سینمای دفاع مقدس گفت: سینمای دفاع مقدس گونه‌ای فراموش شده در هنر هفتم است. روزگاری بود که فیلم‌های دفاع مقدسی حرف اول را در گیشه می‌زد اما با گذشت چند دهه، این گونه سینمایی تقریباً رو به فراموشی رفته است و تنها سالی دو یا سه فیلم برای خالی نبودن عریضه در این حوزه تولید می‌شود.

وی افزود: کم کاری در این گونه از سینما درحالی اتفاق می افتد که می شد از سینمای دفاع مقدس در ابعاد مختلف بهره برد. برای مثال با توجه به جذابیت بصری، اگر به این ژانر نگاهی متناسب با سلیقه جوانان ‌می‌شد، فیلم می‌توانست در جذب مخاطب موفق باشد. در گام بعدی ما می‌توانستیم ارزش‌هایی را که برای آن خون داده‌ایم، در مقیاس جهانی به واسطه فیلم‌های دفاع مقدسی تبلیغ کنیم.

اصغری ادامه داد: توجه ما به سینمای دفاع مقدس به نوعی پرداختن به هویت ملی خودمان است، چون اگر نتوانیم به این حوزه نگاهی درست داشته باشیم جوانان را بیشتر از فرهنگ دفاع مقدس دور کرده‌ایم. جوانانی که به راحتی آثار خارجی در اختیارشان است.

تهیه‌کننده فیلم دفاع مقدسی «شور شیرین» دلیل این کم کاری را در دو عامل توصیف کرد و یادآور شد: اصلی‌ترین عاملی که باعث شده این شکل از سینما فراموش شود، بی‌توجهی مدیران به این دسته از تولیدات است. مدیرانی که تنها به این فکر می‌کنند در دوران مدیریت خود چگونه کارنامه خود را در ظاهر پررنگ‌تر کنند. دلیل بعد نیز به بی‌توجهی سینماگران به این حوزه مربوط می‌شود. چون متاسفانه این شکل از سینما به گونه‌ای حکومتی تصویر شده است.

اصغری در پایان سخنانش تاکید کرد: تلویزیون نیز در پرداختن به دفاع مقدس عملکرد مطلوبی نداشته، به ویژه در سال های اخیر که به شدت در این حوزه کم کار شده است. هر چند معدود کارهایی هم که در این حوزه تولید می‌شود به اندازه‌ای بی‌کیفیت است که تولید نشدن شان بهتر از ساخت آنهاست. این معضل وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم رسانه ملی با بودجه دولتی اداره می‌شود و نمی‌تواند بهانه گیشه را داشته باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است