عاشق اجرای زنده‌ایم/ حمایت باشد «سیریا» برای مردم کنسرت خیابانی می‌گذارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
محمد لاریان در گفتگو با صبا:

عاشق اجرای زنده‌ایم/ حمایت باشد «سیریا» برای مردم کنسرت خیابانی می‌گذارد

خواننده گروه آنسامبل سیریا با اشاره به اولین کنسرت رسمی این گروه در تهران به تشریح فعالیت‌های موسیقایی و کیفیت آثار سیریا پرداخت.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، گروه موسیقی آنسامبل سیریا نهم اسفند۱۴۰۰ پس از سه سال انتظار توانست اولین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران در دو سانس برگزار کند و قطعه‌های آلبوم «میز دوتایی» را همراه با مخاطبان خود همخوانی کند.

اعضای این گروه موسیقایی بوشهری که چندسالی هست که در بازار موسیقی وارد شده اند شامل محمد لاریان خواننده، بهروز شریفیان پرکاشن و همخوان، مهدی ناصری گیتار، امیرحسین ماهینی گیتار باس و عود، مهدی پاکباز درامز و مهدی حیدری منفرد نی‌انبان، نی جفتی و عود است.

محمد لاریان خواننده گروه آنسامبل سیریا در گفتگو با خبرنگار صبا درباره برنامه کنسرت‌های این گروه بیان کرد: بعد از اولین کنسرت در تهران به شیراز رفتیم که یک اجرای زنده و مختصر را با ظرفیت محدود برگزار کنیم و در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی و اینکه نمی‌توان در شهرهای مهم تهران کنسرت برگزار کرد، هنوز برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت نداریم.

وی افزود: من و تمامی اعضای گروه دوست داریم که در چند شهر مهم کشور مانند اهواز، شیراز، تبریز، اصفهان، بندرعباس و حتی مشهد کنسرت برگزار کنیم و در تهران هم امیدواریم که در اجراهای‌‌ بعدی با ظرفیت بیشتر از ۲۰ درصد با مردم هم‌صدا شویم و اینکه ما عاشق اجرای زنده هستیم.

این خواننده بوشهری درباره شرایط برگزاری کنسرت‌های خیابانی باتوجه به فرارسیدن فصل بهار در شهرهای مختلف کشور گفت: واقعیت این است که ما از هر اجرای زنده‌ای استقبال می‌کنیم ولی برگزاری کنسرت خیابانی برای ما امکان پذیر نیست. تا زمانی که یک نهاد و ارگان برای این مساله پیش قدم نشود کاری از ما برنمی‌آید و در صورت پیشنهاد چنین اجرایی قطعا استقبال خواهیم کرد و خود ما هم علاقه‌ای برای اجرا در فضای سربسته نداریم.

لاریان عنوان کرد: آخرین کنسرت قبل از کنسرت تهران در بهمن ۹۸ در شیراز بود و بعد از آن در آذر ۱۴۰۰ هم یک اجرای زنده در فضای باز بار دیگر در شیراز داشتیم، کنسرت تالار وحدت اولین کنسرت رسمی گروه سیریا بعد از انتشار آلبوم آلبوم «میز دوتایی» است.

وی افزود: همان جور که پیش بینی می‌کردیم مردم سه قطعه «میز دوتایی»، «حجله» و «شعر یادُم رَ…» را بیشتر دوست داشتند، اما نکته جالب توجه این است که تمام ۱۲ قطعه این آلبوم مورد استقبال مخاطبان گروه سیریا قرار گرفته است و ما هیچ قطعه‌ای را تک خوانی نکردیم و مردم همیشه با ما همراه بودند در اجرا و حتی اجازه نمی‌دادند که ما بخوانیم خودشان می‌خواندند.

خواننده سیریا درباره انتشار قطعه جدید گفت: به دلیل استقبال مخاطبان، حساسیت ما برای تولید یک قطعه بیشتر شده است و چند ماهی است در حال تولید قطعه جدید هستیم.

لاریان درباره عمومی شدن قطعات این گروه در بین مردم مانند موسیقی‌های پاپ بیان کرد: در مقایسه با تلاش و زحماتی که گروه ما و دیگر هنرمندان هم ردیف ما در حوزه موسیقی و تولید آثار با کیفیت انجام می‌دهند، مخاطبان ما بسیار کم هستند و آثار ما به گوش همه نمی‌رسد ولی با تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم، قصد داریم جریان موسیقی کشور در دست این سبک از موسیقی‌دانان و فعالان موسیقی هم باشد. این خیلی مهم است که مردم موسیقی‌ای را گوش کنند که توسط افرادی تولید شده است که موسیقی را می‌فهمند و برای تولید محتوای درست تخصص دارند.

وی در پایان عنوان کرد: ما برای اجرای کلمه به کلمه ترانه‌های آثارمان ساعت‌ها فکر می‌کنیم و در ترانه‌ها از آثار فولک وام می‌گیریم، در آخر آن چیز که مهم است ارائه یک موسیقی به مخاطبان است که جغرافیا دارد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است