رادیو ایران با هفت ویژه‌برنامه به استقبال نوروز می‌رود/ رویدادهای یک قرن در «پایان قرن» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰
مدیر شبکه رادیویی ایران در گفتگو با صبا:

رادیو ایران با هفت ویژه‌برنامه به استقبال نوروز می‌رود/ رویدادهای یک قرن در «پایان قرن»

محمد جعفر محمدزاده ویژه برنامه‌های نوروزی سال 1401 شبکه رادیویی ایران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، شبکه رادیویی ایران با فرارسیدن ایام نوروز ویژه برنامه‌هایی را برای مخاطبان خود تهیه و تدارک دیده است که محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره ویژه برنامه تحویل سال و دیگر برنامه‌های نوروزی این شبکه بیان کرد: برنامه‌های نوروزی شبکه رادیویی ایران از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با نیمه شعبان تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود.

به گفته وی، برنامه تحویل سال رادیو ایران با عنوان «سین مثل سرزمین» به صورت زنده با حضور مهمان‌ها از ۴ ساعت قبل از تحویل سال و یک ساعت بعد از آن روی آنتن شبکه قرار می‌گیرد تا با مخاطبان در لحظه تحویل سال همراه باشد.

کارشناس برنامه رادیویی «پارسی گویان» با اشاره به برنامه‌های نوروزی رادیو ایران عنوان کرد: از ساعت ۸:۳۰ بعد از اخبار صبحگاهی برنامه «ایران آوا» به تهیه کنندگی سعید مبشری هر روز به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود که به بررسی آواها و موسیقی‌های ایرانی می‌پردازد.

مدیر رادیو ایران دیگر برنامه‌های فرهنگی شبکه را معرفی کرد و گفت: برنامه دیگر رادیو ایران که به مناسبت عید نوروز روی آنتن می‌رود، «صبح عید باشما» است که برنامه صبحگاهی و نوروزی رادیو ایران است و گروه برنامه‌ساز برنامه «صبح جمعه با شما» آن را تولید کرده است. تهیه کننده و سردبیر برنامه «صبح عید با شما» ساجد قدوسیان است و اجرای آن را نسیم رفیعی برعهده دارد که با حضور هنرمندان و بازیگران رادیو ایران هر روز از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ پخش می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه نوروزی دیگر رادیو ایران مسابقه طنز «بازی‌خند» تو لید شده در گروه ورزش و تفریحات است که از ساعت ۲۰ الی ۲۱ به تهیه کنندگی زینب برومند در نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود.

محمدزاده بیان کرد: گروه اقتصادی رادیو ایران دو ویژه برنامه برای نوروز آماده کرده است که «مسابقه اقتصادی» از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ و برنامه «چرتکه» که با بررسی رویدارهای مهم اقتصادی کشور در سال گذشته با مخاطبان همراه می‌شود.

این مدیر با اشاره به اتمام قرن شمسی به تولید یک برنامه با این محوریت اشاره کرد و گفت: برنامه «پایان قرن» که به مهم‌ترین رویدادها و تفاوت‌های ایران و جهان حاضر در مقایسه با ۱۰۰ سال گذشته پرداخته است و با نگاهی تاریخی پیشرفت‌های ایران و جهان را بررسی می‌کند، این برنامه از ساعت ۱۴:۴۵ پخش می‌شود.

وی درباره برنامه عصرگاهی رادیو ایران توضیح داد: گروه جامعه شبکه رادیویی ایران برنامه شاد و عصرگاهی «فرش بنفشه» را از حوالی ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ روی آنتن می‌برد. دو گروه تولید این برنامه را برعهده دارند که یک گروه به سرپرستی حسین معصومی و یک گروه هم به سرپرستی زهرا قائدی این برنامه را اجرا می‌کنند.

محمدزاده بعد از معرفی ویژه‌ برنامه‌های نوروزی رادیو ایران گفت: علاوه بر ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه رادیویی ایران، برنامه‌های ثابت شبکه مانند «در انتهای شب»، «قند پارسی»، «پلاک ۸»، «گلبانگ» و… با نگاه ویژه به ایام نوروز و ماه شعبان پخش خواهد شد که در انتهای ایام نوروز به استقبال ماه رمضان هم می‌روند.

مدیر شبکه رادیویی ایران در پایان با اشاره به اینکه ماه رمضان بعد از تعطیلات نوروز آغاز می‌شود، درباره برنامه‌های این ماه توضیح داد: باتوجه به پیوسته بودن ماه رمضان و تعطیلات نوروزی قصد داریم ویژه برنامه‌هایی را برای این ماه روی آنتن بیاوریم که متعاقبا اعلام خواهند شد و در این شرایط جا دارد از تمام عوامل و فعالان رادیو ایران برای زحماتی که در طول برنامه‌های مناسبتی نوروز و ماه رمضان می‌کشند، تشکر کنم.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است