«دریایی که مرا ربود» به هلند رفت/ ارسال «سپر» به جشنواره فیلم کوتاه تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۲
نیما موقتی در گفتگو با صبا:

«دریایی که مرا ربود» به هلند رفت/ ارسال «سپر» به جشنواره فیلم کوتاه تهران

نیما موقتی درباره دو فیلم کوتاه خود با نام های «دریایی که مرا ربود» و «سپر» توضیحاتی را ارایه کرد.

نیما موقتی درباره فیلم کوتاه خود با نام «دریایی که مرا ربود» که قرار است در جشنواره مزی موشن هلند شرکت کند در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا عنوان کرد: به دلیل آنکه من دانشجوی کارشناسی ارشد سینما هستم این فیلم یک کار کلاسی من با موبایل بوده و مدت زمان آن ۱۰۰ ثانیه است که تاکنون در جشنواره های مختلفی مانند جشنواره دادا صاحب هند حضور داشته است.

وی افزود: این فیلم تا چند روز آینده در جشنواره مزی موشن که در کشور هلند به صورت سالانه برگزار می شود حضور خواهد داشت و در مرحله اول این جشنواره پذیرفته شده است.

موقتی درباره موضوع این فیلم کوتاه توضیح داد: فیلم «دریایی که مرا ربود» یک حالت ذهنی دارد و یک دوربینی است که به نظر می رسد مادری نگران است و انگار این مادر روی زمین دنبال چیزی می گردد و در نهایت در انتها می بینیم که روبه روی پدر و فرزندش کیکی قرار دارد که روی آن کیک عکس یک مادر به شکل سیاه و سفید نقش بسته که به نظر می رسد این مادر از دنیای دیگری نگران خانواده اش بوده و انگار دریا این مادر را ربوده است.

این کارگردان درباره روند تولید فیلم «دریایی که مرا ربود» تشریح کرد: این فیلم در آذر و دی ماه سال گذشته تولید شد. دو-سه روز به صورت میدانی دنبال سوژه این فیلم می گشتم و در یک روز به مدت زمان هفت-هشت ساعت فیلمبرداری این کار در ساحل شهر بابلسر انجام شد.

او در ادامه درباره فیلم کوتاه دیگر خود با نام «سپر» اظهار کرد: فیلم «سپر» یک فیلم داستانی است که برای شرکت در بخش سینمای ایران سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ارسال شده است. این فیلم هم کار کلاسی من بوده و زمان آن بیست و سه دقیقه است که برای جشنواره فیلم کوتاه تهران یک – دو دقیقه از زمان فیلم را کم کرده ایم.

موقتی درباره موضوع این فیلم توضیح داد: فیلم «سپر» درباره زن دانشجوی معتادی است که به دلیل همین مساله درگیر یک سری روابط نامشروع می شود و از این طریق باردار شده و درگیر آن است که این بارداری را که حاصل یک رابطه نامشروع است به سرانجام برساند در حالی که نه می تواند به شهرستان بازگردد و نه می تواند به دانشگاه برود و زمانی که می خواهد جنین را سقط کند این جنین با درون این زن ارتباط برقرار کرده است.

این کارگردان درباره روند تولید فیلم «سپر» تشریح کرد: این فیلم را تیرماه امسال طی چهار جلسه در شهر قائم شهر فیلمبرداری کردیم و در پایان مرداد ماه به طور کامل روند تولیدش به اتمام رسید.

وی در پایان گفت: چند ماه آینده فیلم جدیدم را با نام «دی» کلید خواهم زد.

عوامل فیلم «سپر» عبارتند از دستیار کارگردان و برنامه ریز: اسحاق جعفرتاش، بازیگران:سمیه پوریان، محمد تسلیمی و میثم امیرزاده، تصویربردار: امیرحسین قربانی، دستیار تصور و نور: امیرعباس درویش، طراح صحنه و لباس: فاطمه پورذبیح، تدوین: رضا بلالی، گریم: سهیلا ابوطالب.

عوامل فیلم «دریایی که مرا ربود» عبارتند از نویسنده و کارگردان: نیما موقتی، طراح صحنه و لباس: فاطمه پورذبیح، بازیگران: هلیا نوروزی و سعید پورذبیح، تدوین: علی عبدی.

ریحانه مقدم

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است