پیمانکار تا یک هفته دیگر باید مجسمه استاد تناولی را بازسازی کند/ جنسِ اثر سارق را ترغیب کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
واکنش یک مقام شهرداری تهران به سرقت قسمتی از مجسمه تناولی؛

پیمانکار تا یک هفته دیگر باید مجسمه استاد تناولی را بازسازی کند/ جنسِ اثر سارق را ترغیب کرد

یک مقام مسئول در شهرداری تهران گفت که قسمت سرقت شده مجسمه پرویز تناولی تا یک هفته دیگر بازسازی می‌شود و اقدامات بازدارنده نیز انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، مجسمه پرویز تناولی که سال‌هاست به درخواست کامران دیبا طراح و سازنده پارک شفق، در این مکان نصب شده است روز گذشته ۱۰ اسفند مورد سرقت قرار گرفت و قسمتی از کفش این مجسمه که روی زمین نصب شده بود، دزدیده شده است.

تندیس تناولی فرزند استاد پرویز تناولی در واکنش به این اتفاق به خبرنگار صبا گفت که ازسوی سازمان زیباسازی به آن‌ها پیشنهاد شده است که برای تعمیر و بازسازی این اثر کسی را معرفی کنند.

موضوع سرقت مجسمه‌های شهری در تهران و شهرهای دیگر مساله جدیدی نیست. این خبر را از مسئولان مختلف شهرداری منطقه پیگیری کردیم تا درنهایت علی موسوی معاون امور شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره سرقت قسمتی از این مجسمه توضیح داد: این مجسمه تحویل پیمان‌کار فضای سبز ناحیه ۵ تهران بوده است.

این مدیر شهری عنوان کرد: معمولا برای تندیس‌های شهر تهران دو نوع اتفاق می افتد؛ گاهی موضوع فرهنگی و سیاسی مطرح است بدین شکل که اثر مورد تایید قشری از مردم جامعه نیست و به آن آسیب می‌زنند یا اینکه به دلایل اقتصادی به سرقت می‌روند.

او ادامه داد: در موضوع کفش سرقت‌شده مجسمه پارک شفق جنس برنج مجسمه سارق را برای دزدیدن قسمتی از آن ترغیب کرد.

موسوی درباره تعمیر و ایمن‌سازی این مجسمه تشریح کرد: اقدامات بازدارنده هم انجام شده است و ما به پیمانکار نگهداری مجسمه ها اخطار دادیم و آن‌ها را ملزم کردیم که این مجسمه را تا یک هفته آینده تعمیر و آن بخش سرقت شده را جایگزین کنند و تدابیر اتخاذ کنند که دیگر قابلیت سرقت نداشته باشد.

او در پایان درباره ارتباط گرفتن با خود استاد و خانواده او برای تعمیر و طراحی بخش سرقت‌شده مجسمه تصریح کرد: قاعدتا اولین کاری که پیمانکار باید انجام دهد این است که با سازنده اثر ارتباط برقرار کند و به آن‌ها پیشنهاد کند که مشابه طرح قبلی را بسازند و تحویل پیمانکار بدهند. اگر سازنده در دسترس نباشد یا تمایلی به همکاری نداشته باشند در آن صورت مشابه طرح قبلی طراحی و نصب می شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است