فصل دوم «بانوی عمارت» در مراحل پایانی نگارش/ منتظر اتفاقات جدید باشید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۸
محمد داوودی در گفتگو با صبا:

فصل دوم «بانوی عمارت» در مراحل پایانی نگارش/ منتظر اتفاقات جدید باشید

محمد داوودی نویسنده فصل دوم سریال «بانوی عمارت» درباره دلایل پذیرفتن نگارش این سریال و جزییات آن توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری صبا روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه علی فروغی مدیر شبکه سه در تشریح برنامه های آتی این شبکه اعلام کرد که فصل دوم «بانوی عمارت» در مراحل پایانی نگارش است. به همین بهانه گفتگویی با محمد داوودی نویسنده فصل دوم «بانوی عمارت» انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

محمد داوودی فیلمنامه نویس در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره قبول پیشنهاد نگارش فصل دوم سریال «بانوی عمارت» عنوان کرد: در شروع کار و در حین صحبت با تهیه کننده مطرح شد که احسان جوانمرد به دلیل آن که درگیر پروژه دیگری بود، نتوانست با این مجموعه همکاری کند. به همین دلیل بعد از پیشنهاد مجید مولایی تهیه کننده فصل اول پیشنهاد نگارش آن را قبول کردم.

وی تاکید کرد: در دنیا هم نگارش یک سریال توسط چند نویسنده یا کارگردان در فصل های مختلف و یا حتی در طی یک فصل، روند مرسومی است که نتیجه بخش هم بوده است، هرچند که سازوکار خودش را می طلبد اما مجید مولایی تهیه کننده کاربلد و فیلم شناسی هستند که در حین نگارش، همراه بودند و حد و حدود فضای کلی قصه فصل دوم «بانوی عمارت» را حفظ کردند.

نویسنده فصل دوم «بانوی عمارت» در ادامه بیان کرد: فصل اول «بانوی عمارت» کار شایسته ای بود که احسان جوانمرد و عزیزالله حمیدنژاد در فصل اول به خوبی به سرانجام رساندند و ماحصل کار آنها باعث دیده شدن کار شد. کیفیت کار حساسیت هایی را برای ما ایجاد کرد و کار را سخت تر می کرد اما به دلیل جذابیت فضای تاریخی و قصه گو بودن فصل اول این سریال فارغ از بستر تاریخی آن و قصه ای که به درستی تعریف شده بود، باعث شد پیشنهاد نگارش را بپذیرم.

داوودی با تأکید بر این که نوشتن سناریوی یک برنامه نمایشی در تلویزیون که در گذشته مورد استقبال مردم واقع شده و آنها با کاراکترها و شخصیت های آن همراه شده باشند، کار بسیار سختی است، اظهار کرد: ظرفیت زیادی در فصل اول وجود داشت که بخشی از آن ظرفیت در فصل دوم استفاده می شود. نگارش فصل اول به قلم احسان جوانمرد برای مردم جذاب بوده و ما هم باید آن جذابیت فصل اول را در فصل دوم نیز حفظ کنیم.

به گفته نویسنده فصل دوم «بانوی عمارت»، سعی شده است در فصل جدید کاراکتر ها و اتفاقات جدیدی وارد فضای داستان بشود که به جذابیت این فصل می افزاید.

وی درباره داستان فصل جدید «بانوی عمارت» گفت: به دلیل آن که هنوز نگارش این مجموعه در مراحل پایانی قرار دارد و بازنویسی نهایی صورت نگرفته و ممکن است تغییراتی در روند قصه و جابه‌جایی کاراکترها داشته باشیم، فعلا ترجیح می دهم از جزییات قصه صحبتی نکنم و معتقدم جذابیت آن در نگفتن است. فقط این نکته را ذکر می کنم که مخاطبان این مجموعه منتظر اتفاقات جدیدی باشند و علاوه بر شخصیت های جدید برخی از کاراکتر هایی را هم که دوست دارند، در فصل دوم می بینند البته با مناسبات و در وضعیتی متفاوت. همچنین به لحاظ ساختاری، فصل دوم این سریال شکلی متفاوت خواهد داشت.

داوودی در پایان به بیان این که این روزها فصل دوم «بانوی عمارت» در مراحل پایانی نگارش است، گفت: تاکنون نگارش ۲۷ قسمت به پایان رسیده است. البته ممکن است این تعداد در بازنویسی نهایی تغییر کند و به ۳۰ قسمت یا بیشتر برسد.

سریال ۳۴ قسمتی بانوی عمارت به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، تهیه کنندگی مجید مولایی و نویسندگی احسان جوانمرد از ششم آذرماه ۹۷ روی آنتن شبکه سه سیما رفت و ۱۶ دی ماه ۹۷ آخرین قسمت این سریال پخش و با استقبال مخاطبان همراه شد.

در این مجموعه تلویزیونی که ملودرامی عاشقانه را در فضای تاریخی دوران قاجار روایت کرد، پانته آ پناهی ها، علیرضا شجاع نوری، اندیشه فولادوند، غزل شاکری، رامتین خداپناهی، سیروس میمنت، حسام منظور، شبنم فرشادجو، مینا وحید، نیکی نصیریان، مهتاج نجومی، صالح میرزا آقایی، احسان امانی، محمد فیلی، فریدون سورانی، حسن سرچاهی، احمد یاوری، مریم مومن، پاوان افسر، مهری آل آقا، محمدصادق ملک، مجید سعیدی و سعید بحر العلومی به ایفای نقش پرداختند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است