امیر عظیمی بالاخره اولین کنسرتش را برگزار کرد/ پایان ۱۰ سال انتظار | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۹
صبا گزارش می‌دهد؛

امیر عظیمی بالاخره اولین کنسرتش را برگزار کرد/ پایان ۱۰ سال انتظار

اولین کنسرت امیر عظیمی پس از بیش از 10 سال فعالیت هنری شب گذشته 10 اسفند در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، اولین کنسرت امیر عظیمی خواننده، ترانه سرا و آهنگساز موسیقی پاپ شب گذشته ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ بعد از بیش از ۱۰ سال فعالیت هنری این خواننده در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

امیر عظیمی در این کنسرت قطعه‌های منتخبی را از تنها و اولین آلبوم موسیقی خود «سیب هوس» و دیگر آثار خود که به تازگی منتشر کرده است همراه با گروه ارکستر خود به رهبری عادل فلاح نوازنده پیانو و دیگر نوازندگان شامل گیتار الکتریک طاها مظاهری، گیتار اسپانیش رضا چشمه شب، درامز علی درخشان، ویولن فرشاد رشیدی، گیتار بیس مجید برومند و پرکاشن علیرضا میرآقا اجرا کرد.

امیر عظیمی تیر ماه ۱۴۰۰ اولین آلبوم موسیقی خود را در قالب ۲۲ قطعه که برخی از آن‌ها را قبل‌تر منتشر کرده بود در این آلبوم با تنظیم و مستری جدید به مخاطبان خود عرضه کرد. عظیمی برای حفظ اسنجام در آلبوم، ملودی بیشتر آهنگ‌ها را خودش ساخته و در تعدادی از قطعات از دیگر آهنگسازان مانند میلاد بابایی و شاهین شیخی بهره برده است. او در این آلبوم غزل‌ترانه‌ها و اشعاری از امید صباغ‌نو، علیرضا آذر، میلاد موسوی، سهیل حسینى، شاهین شیخی و هیراد حاتمی را اجرا کرده است که تنظیم قطعه‌های آلبوم «سیب هوس» را بهنام میرزایی، هومن نامداری، آرین میلیکیان، علی تیرداد و نعیم مسچیان انجام داده‌اند.

امیر عظیمی در اولین کنسرت خود برخلاف عموم خواننده‌ها که کمی با تاخیر روی صحنه حاضر می‌شوند به موقع وارد سالن شد که این مساله نوید یک کنسرت با اجرای قطعه‌های پر تعداد را می‌داد.

کنسرت با قطعه «خبر داری» آغاز شد، این قطعه براساس نظرسنجی امیر عظیمی در صفحه اینستاگرامی خود به عنوان محبوب‌ترین قطعه از نظر مخاطبان شناخته شد و اجرای آن به عنوان اولین قطعه بی‌دلیل نبود. سپس بدون اتلاف وقت بعد از «خبر داری» قطعه «مجنون» که هر دو از قطعه‌های آلبوم «سیب هوس» هستند اجرا شد.

۱۰ سال صبر کردم تا به اینجا برسم

عظیمی بعد از این دو قطعه با طرفداران حاضر در سالن گفتگو کرد و بعد از خیر مقدم و تشکر از حضور آن‌ها گفت: خیلی صبر کردم برای اینکه از نزدیک شما راببینم و بیشتر از ۱۰ سال برای رسیدن به این لحظه‌ و هم‌صدا شدن با شما تلاش کردم. خیلی از شماها در صفحه اینستاگرامی من پیام داده بودید که برای اجرا به شهرستان‌ها می‌آیید، باید بگویم که ممنونم از همه شما عزیزانی که در سالن حضور دارید و امیدوارم که شب خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

وی در پایان این بخش از صحبت هایش بیان کرد: من اولین بار است که در این شرایط قرار می‌گیرم و روی صحنه اجرا می‌کنم و قرار است کلی تپق بزنم، امیدوارم که مرا ببخشید و خاطره‌های خوب از این اجرا به یاد شما بماند.

در ادامه «عشق بی احساس»، «هیچ» و «معجزه» از آلبوم «سیب هوس» قطعه‌هایی بود که با همخوانی و تشویق مخاطبان اجرا شد. عظیمی در این لحظه به طرفداران خود گفت: اینجا نیستید که ببینید امشب چه ستاره بارانی‌ست، همه شما ستاره‌های آسمان من هستید.

سپس این خواننده پاپ از برخی از ترانه سراها و تنظیم کننده‌هایی که با او همکاری کرده‌اند و در سالن حضور دارند، مانند علی تیرداد، احمد سولو، سهیل حسینی، شاهین شیخی، بهنام میرزایی، میلاد موسوی، امید صباغ نو و آیدا مصباحی تشکر کرد.

در ادامه قطعه‌های «لیلی»، «خورشید»، «ماه بانو» از آلبوم «سیب هوس» و قطعه «زیبا‌ترین پاییز» که چند ماه پیش در پاییز ۱۴۰۰ منتشر شده بود با همراهی مخاطبان اجرا شد. همچنین قطعه «مجمع الناز» از جمله قطعه‌های آلبوم با تکنوازی عادل فلاح نوازنده پیانو و رهبر گروه نوازندگان خوانده شد.

توجه به ترانه و شعر در موسیقی پاپ

با وجود اینکه امیر عظیمی برای اولین بار روی صحنه آمده بود، به عنوان تجربه اول به خوبی توانست استرس خود را کنترل کند و به غیر از چند تپق، اجرای قابل قبولی را به مخاطبان خود هدیه داد.

یکی از ویژگی‌های آثار و قطعه‌های این خواننده علاوه بر تسلط بر لحن و صدای خوب، استفاده از شعر و ترانه‌های کلاسیک و یا غزل ترانه‌ها است و برخلاف عموم خواننده‌های موسیقی پاپ از ترانه‌های محاوره‌ای استفاده نمی‌کند. توجه به ترانه و شعر را می‌توانید در تمامی قطعه‌های این خواننده به خصوص آلبوم «سیب هوس» مشاهده کنید.

سپس دو قطعه پرطرفدار «سیب هوس» و «فیلم، سیگار و خواب» از آلبوم، که ملودی آن‌ها بر پایه گیتار است توسط امیر عظیمی و نوازندگانی چون طاها مظاهری، علیرضا میرآقا، رضا چشمه شب و مجید برومند صحنه اجرا شد.

ترجیع بند قطعه «فیلم، سیگار و خواب» با ترانه میلاد موسوی چندین بار توسط این خواننده با مردم همخوانی شد.

متن ترجیع بند قطعه «فیلم، سیگار و خواب»:

زندگی یعنی عاشقش بودن با همین حسو حاله معمولی
تویه این خونه زندگی کردن فیلمو سیگارو خوابو بی پولی

قطعه «طلوع سرخ» و «توی آسمون» از آلبوم و آخرین قطعه منتشر شده از این خواننده قطعه «قفس» آخرین قطعه‌هایی بود که امیر عظیمی برای طرفداران خود اجرا کرد. در پایان با تشویق و درخواست طرفداران این خواننده، دو قطعه «خبرداری» و «دلبستگی» که در نظرسنجی مردمی محبوب‌ترین قطعه‌های این خواننده است، اجرا شد.

این کنسرت در دو سانس ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران با ۳۰ درصد از ظرفیت اجرا شد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000