رقابت پروژه‌های فیلم کوتاه در سال ۱۴۰۱/ اولویت با آسیب‌های اجتماعی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۷
مدیرعامل موسسه مشرق‌زمین به صبا گفت:

رقابت پروژه‌های فیلم کوتاه در سال ۱۴۰۱/ اولویت با آسیب‌های اجتماعی است

مدیرعامل موسسه فرهنگی‌هنری هنرمندان مشرق‌زمین درباره برنامه های این موسسه در سال جدید و سه فیلم تولید شده توسط این موسسه توضیح داد.

محمدعلی خبیر مدیرعامل موسسه فرهنگی‌هنری هنرمندان مشرق‌زمین در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا گفت: در سال جدید حمایت جدی از تولید فیلم کوتاه در اولویت کاری این موسسه قرار دارد.

او تاکید کرد: بعد از برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز تصمیم گرفتیم که در سال آینده برنامه رقابتی پروژه‌های فیلم کوتاه را برگزار کنیم. در این برنامه، فیلمسازان از نقاط مختلف کشور می‌توانند یک پروژه فیلم کوتاه حداقل ۱۰۰ثانیه‌ و حداکثر ۱۵ دقیقه‌ای داستانی، مستند یا انیمیشن را که کارگردان آن حداقل ساخت یک فیلم‌کوتاه را در کارنامه خود دارد، به طرح حمایت از فیلم کوتاه موسسه هنرمندان مشرق‌زمین ارائه کنند. پروژه‌های برگزیده کمک هزینه تولید دریافت خواهند کرد و در این زمینه اولویت با فیلمنامه‌هایی خواهد بود که با نگاهی خلاقانه به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی‌هنری هنرمندان مشرق‌زمین در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ از تولید سه فیلم کوتاه داستانی و مستند حمایت کردیم که هم اکنون برای نمایش و رقابت در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی آماده هستند.

جزئیات این فیلم‌ها به شرح زیر است:

فیلم مستند «دیستروفی» به کارگردانی لیلا اسبقی و تهیه‌کنندگی فرهاد بابایی روایت قهرمان تیراندازی کشور سمانه کوثرمدار است که از سنین کودکی به بیماری دیستروفی مبتلا شده است.

همچنین فیلم‌کوتاه «اسبک» به کارگردانی محمدرضا قربانی و تهیه‌کنندگی مشترک سپیده محمدی و لیلا زاهدی از دیگر محصولات این موسسه است.

هم اکنون فیلم کوتاه «چک» به کارگردانی مهراد مهرکیش و تهیه‌کنندگی محمدعلی خبیر آماده نمایش شده است.

مهرداد نوذری، حسام خلوصی، محمد حبیبیان، علی لاری و علی نامور بازیگران این فیلم هستند.

از دیگر عوامل «چک» می توان به احسان رفیعی‌جم مدیر فیلم‌برداری و اصلاح رنگ، محمد توکلی تدوین، علی نامور موسیقی و صداگذار، نگار سنجری‌فر طراح صحنه و لباس، فائقه میار گریم، امیر علی واجد سمیعی صدابردار، علی لاری دستیار کارگردان، آرزو شیرازی منشی صحنه، هلیا فرهمند طراح پوستر و نگین حاجی‌رجبعلی مدیر روابط عمومی اشاره کرد.

فیلم کوتاه «چک» که به همت موسسه فرهنگی‌هنری هنرمندان مشرق‌زمین در شهسوار مازندران تولید شده است و برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی آماده می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است