اولین عکاسان منتخب رقابت عکاسی آئورا معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶

اولین عکاسان منتخب رقابت عکاسی آئورا معرفی شدند

اولین عکاسان منتخب در دومین رقابت عکاسی گروه هنری آئورا معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی گروه هنری آئورا، با انتشار فراخوان دومین رقابت عکاسی گروه هنری آئورا در ماه ژوئن سال جاری در فضای مجازی، اکنون اسامی اولین عکاسان منتخب این رقابت عکاسی از سوی هیأت داوران اعلام شده است.

نازنین‌‏نانا والاجم نویسنده و پژوهشگر آیین و اسطوره و کارگردان تئاتر که سرپرستی گروه هنری آئورا را بر عهده دارد درباره فعالیت‌های این گروه توضیح داد: گروه هنری آئورا یک گروه هنری و با اعضای ایرانی است که از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرده و معمولا فعالیت‌های هنری خود را خارج از ایران انجام می‎دهد.

وی افزود: گروه هنری آئورا در زمینه هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، ادبیات و موسیقی اعضای فعالی دارد که توانسته‎اند هر سال نمایش‎ها و پرفورمنس‏‌هایی را روی صحنه ببرند و همچنین چند ورکشاپ هنری نیز در موسسات هنری داخل ایران برگزار کرده‏‌اند. این گروه دو سال پیاپی است که در خارج از ایران رقابت‌‏های عکاسی برای هنرمندان ایرانی داخل و خارج از کشور برگزار می‏‌کند و در تلاش است برای دومین رقابت عکاسی خود، کتاب سال نیز در نظر بگیرد و هر ساله آن را به نام هنرمندان برگزیده و گروه به چاپ برساند.

وی درباره رقابت‌های عکاسی این گروه هنری گفت: اولین رقابت عکاسی گروه هنری آئورا در ارمنستان و در حین برگزاری جشنواره بین‎المللی هایفست ارمنستان و در میان عکاسان حرفه‎ای تئاتر برگزار شد که طی این رقابت یک تور عکاسی در ایروان برگزار شد و در پایان این تور، برترین عکاس ‏ها از نمایش‎های جشنواره هایفست، به نام بازیگر خوب ایرانی و ارمنی کشورمان – لوون هفتوان – تقدیرنامه و یادبود رقابت را دریافت کردند.

وی ادامه داد: دومین رقابت عکاسی آئورا، با موضوع زندگی روزمره و در شهر تورنتو برگزار شد که در روند این مسابقه هر عکاس می‎توانست پنج عکس از مجموعه زندگی روزمره خودش را به ایمیل گروه هنری آئورا ارسال کند. داوران برای بررسی آثار، زاویه دید عکاس‌ها را مورد داوری قرار داده و بهترین و خلاقانه‌‏ترین زاویه دید عکاسان را انتخاب کرده‎اند.

والاجم اظهار کرد: قرار است عکس‏‌های برتری که در مرحله اول انتخاب شده، توسط همین گروه در یک کتاب عکاسی با همین موضوع و البته با نوشته‌‏ای از خود عکاسان چاپ شود، البته چاپ این مجموعه زمانی امکان‎پذیر است که عکاسان، نوشته‏‌های خود را برای عکس‎هایشان به ایمیل گروه ارسال کنند که تاکنون ۱۴ نفر از سی و یک نفر عکاسِ برگزیده، متن خود را به صورت تایپ شده ارسال کرده‌‏اند و هنوز مابقی نوشته‏‌ها ارسال نشده است.

وی افزود: همچنین پس از پایان دوره اول، با توجه به متن‏‌های ارسالی و از آنجا که تحلیل و زاویه دید عکاس برای ثبت لحظه، اهمیت فراوان دارد، مرحله دوم داوری آغاز می‎شود و نفرات برتر اعلام می‎شوند که به هر کدام تقدیرنامه و لوح یادبود تقدیم خواهد شد. پس از آن نیز ورکشاپ‏‌هایی در تورنتو و با همکاری کانون نگرش نو (به زبان انگلیسی و فارسی) برگزار خواهد شد که همانند شرکت در این رقابت، برای دوستان داخل ایران رایگان است. عکاسان چه در ایران (به صورت آنلاین) و چه در کانادا (به صورت حضوری) می‎توانند از این ورکشاپ‎ها بهره ببرند.

سرپرست گروه هنری آئورا عنوان کرد: در هر دو مرحله از مسابقه، عکاسان مطرح فضاهای مد، نمایش و سینما برای داوری به همکاری با گروه هنری آئورا دعوت شده‌‏اند. در مرحله اول داوری، مهدی منصوری، کیارش مسیبی و پدرام لسانی از همراهان همیشگی گروه آئورا، همراه ما بودند و بررسی حدود ۷۰۰ اثر ارسالی را بر عهده داشتند که متاسفانه به خاطر رعایت نشدن قوانین ارسال عکس‎ها (همانند نوشتن نام کامل عکاس در عکس یا ذکر آدرس‎ها و یا تطابق نداشتن نام عکاس با نام صاحب ایمیل) از سوی هنرمندان داخلی، مدت زمانِ بررسی، بسیار طولانی شد و در نتیجه نیرو و زمان زیادی پس از پایان مهلت ارسال عکس‌‏ها، صرفِ دسته‎بندی و کادربندی عکس‌های بی‏‌نام و نشان در فایل‏‌هایی مجزا شد.

وی در پایان بیان کرد: یاسین حسینی نسب، سامان کوشا، رضوان مطهری‎پور، رضا برادران، نیلوفر مردی‌ها، ندا قیاسی، مریم جهانی، مردین احمدی، مهزیار مهدی‏پور، محبوبه حسینی، مائده موسی‎پور، فواد فولادی‎ها، فاتره شیری، فرنوش امینی، الناز علینقیان، الهه ساحل، احسان نورتقانی، دانیال عزیزی، بهاره اکبری صفا، آریس پراچا، امیر یغمایی،  امین زمزم، الما اعزازی، علیرضا شهنازی، سید علیرضا رجایی شوشتری، علی خوانین، علی احمدی، جابر غلامی، آیدا یداللهی، علیرضا مرادی و فرنوش امینی نفرات برتر مرحله اول از دومین رقابت عکاسی گروه هنری آئورا هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است